Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey Iedereen, mijn eerste post hier.

Ik heb mijn Ev6 nu bijna 5 maanden en ben super tevreden van de wagen. 

Er is echter 1 ding dat me enorm stoort als muziekliefhebber en dat zijn de slechte speakers die er standaard inzitten.

Ik wil geen enorme bassen en toestanden, gewoon een mooi neutraal geluid van de muziek. Maar de speakers missen heel veel... 

Dus vandaar mijn vraag, heeft iemand een idee welke speakers ik zou kunnen gebruiken om de standaard speakers te vervangen? Kia zelf zegt me dat ze geen alternatief hebben dus daar heb ik niks aan.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Groetjes,

Koen

Posted

Ik zou eens informeren van een speciaalzaak van caraudio. Mogelijk hebben die wel merkspcifieke boxen. Wat ook een aanrader is, is het dempen van de portieren aan de binnenkant. Zijn speciale zelfklevende matjes voor. Het geluid klinkt dan een stuk voller.

Posted (edited)

Beste koen,

De audio van de ev6 vind ik zeker niet slecht maar voor een merk als Meridian had ik iets meer verwacht. Nu heb ik zelf laatst de laatste update versie (van 6-11-2023) geïnstalleerd en in die versie hebben ze duidelijk de audio verbetert. Ik zou je dan ook als tip willen geven om die update eerst eens te proberen, voordat je de halve auto demonteren, en veel geld kwijt bent aan nieuwe speakers. Ik ben benieuwd of je mijn mening deelt over dat de kwaliteit is verbeterd na die update.

De update is simpel uit te voeren via het programma "Navigation updater". https://update.kia.com/EU/NL/Main

Dit programma download de laatste versie voor je. Het kopieert de update voor je naar een USB-stick (64Gb). Plaats deze daarna in de USB poort van je auto. Bevestig op het scherm dat je de update wil installeren en de rest gaat vanzelf.

Naast verbeterde audio, is in deze update meer verbeterd. Onderandere dat de volgende update niet meer via een USB-stick hoeft te gebeuren. Maar via het ingebouwde modem gedownload en geïnstalleerd kan worden. 

Edited by RBu
  • Like 1