Jump to content

Verlichting blijft af en toe aan na vergrendelen RIO 1.4CVVT executive 2014

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Sinds kort hebben wij een Kia Rio 1.4 CVVT executive uit 2014 en daar blijft af en toe de verlichting aan na vergrendelen. Na aantal keren de auto te ontgrendelen/vergrendelen gaan de verlichting wel uit. Wat zou hier de rede van kunnen zijn? Alvast bedankt voor de reacties.

Martien

Posted

Zo ver ik weet blijft je verlichting 30 seconde branden na afsluiten 

maar als je een 2e keer op sluiten drukt zou de verlichting meteen uit moeten gaan 

probeer eens of dat dat wel werkt 

Posted

Kijk ook eens in welke stand de knop van de verlichting staat; in de stand AUTO reageert het licht ook anders dan bij "aan" of "uit", zelfs als het licht uit staat...

Posted

Kijk ook eens in welke stand de knop van de verlichting staat; in de stand AUTO reageert het licht ook anders dan bij "aan" of "uit", zelfs als het licht uit staat...

Posted
3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Verlichting staat op ON, daar hebben we onze andere auto (Hyundai) ook op staan en die gaat altijd uit na vergrendelen. 30 sec na 1 keer vergrendelen en gelijk na 2 keer vergrendelen.

Posted
13 uur geleden, zei xtra40:

Zo ver ik weet blijft je verlichting 30 seconde branden na afsluiten 

maar als je een 2e keer op sluiten drukt zou de verlichting meteen uit moeten gaan 

probeer eens of dat dat wel werkt 

We drukken zelfs meerdere keren op vergrendelen en hebben zeker 2 minuten gewacht maar verlichting blijft aan. We hebben ook een Hyundai en daar werkt het wel zoals het hoort en dat is precies zoals je het omschrijft. 30 seconden na 1 keer en gelijk na 2 keer.

Posted
3 uur geleden, zei martien luyken:

We drukken zelfs meerdere keren op vergrendelen en hebben zeker 2 minuten gewacht maar verlichting blijft aan. We hebben ook een Hyundai en daar werkt het wel zoals het hoort en dat is precies zoals je het omschrijft. 30 seconden na 1 keer en gelijk na 2 keer.

Het enigste dat ik me kan voorstellen is dat er iets met de binnen verlichting of dat er een relay niet goed afschakeld gaat de radio op dat moment wel uit ?

Posted
Verlichting staat op ON, daar hebben we onze andere auto (Hyundai) ook op staan en die gaat altijd uit na vergrendelen. 30 sec na 1 keer vergrendelen en gelijk na 2 keer vergrendelen.

En dat gebeurt bij mijn Picanto dus als de verlichting op AUTO staat. Of dit in de aan-stand ook gebeurt weet ik eigenlijk niet, want ik heb in 99% van de gevallen de verlichting op AUTO staan.