bigwade Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Vanwege Tazteam's voiture http://www.kiaclub.nl/picanto/3016-picanto-van-tazteam-autoweek.html maar weer eens de AW gekocht. Staat op pagina 76 de nieuwe Tucson/ix35 van Hyundai. Getver, weer zo'n lelijke witte badkuip.. Heeeeeeeeeel erg lelijk (in het wit vooral) eigenlijk. Ik hoop dat de Kia versie van deze auto er toch behoorlijk anders uit gaat zien. De techniek met 1.6Turbo en automaat (als die er zou komen) spreekt me wel aan. We gaan het zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 6, 2009 Share Posted November 6, 2009 Smaken verschillen wordt wederom maar weer bewezen! Ik vind de nieuwe Tucson een mooie auto. Uiteraard een heel verschil met de oude Tucson. Het is meer een revolutie dan een evolutie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 7, 2009 Author Share Posted November 7, 2009 Tuurlijk, smaken verschillen. Als je gaat zoeken op ix35 plaatjes zie je heel wat betere foto's dan die in AW en de Telegraaf van vandaag. Ik snap werkelijk niet waarom een marketing afdeling van Hyundai dat soort foto's als press release vrijgeeft. Het maakt er een smakeloze badkuip op wielen van. Zowel witte als zwarte auto's verdoezelen vormgeving in het algemeen. Door reflectie en absorptie van licht gaan auto's in die "kleuren" er namelijk nogal anders uitzien. Vandaar ook mijn keuze voor een zwarte Sportage om het "tekort" aan vormgeving wat te compenseren. Ik hoop iig dat Kia er iets anders van maakt, de specs spreken me wel aan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 7, 2009 Share Posted November 7, 2009 Tuurlijk, smaken verschillen.Als je gaat zoeken op ix35 plaatjes zie je heel wat betere foto's dan die in AW en de Telegraaf van vandaag. Ik snap werkelijk niet waarom een marketing afdeling van Hyundai dat soort foto's als press release vrijgeeft. Het maakt er een smakeloze badkuip op wielen van. Zowel witte als zwarte auto's verdoezelen vormgeving in het algemeen. Door reflectie en absorptie van licht gaan auto's in die "kleuren" er namelijk nogal anders uitzien. Vandaar ook mijn keuze voor een zwarte Sportage om het "tekort" aan vormgeving wat te compenseren. Ik hoop iig dat Kia er iets anders van maakt, de specs spreken me wel aan.. Zoals altijd, mensen hebben mij overtuigd, zal Kia altijd iets afwijken van de Hyundai-modellen. In essentie zal dat niet veel zijn. Mogelijk dat de Kia weer een ander publiek aanspreekt. Ik denk wel dat Hyundai/Kia goed begrepen hebben hoe zij hun produkten op de markt moeten brengen, gezien de verkoopaantallen in deze woelige (auto)tijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Gelukkig hebben we bij Kia inmiddels Peter Schreyer als designer Peter Schreyer is new Kia Design Director Die man heeft ook de Venga op de rails gezet. (en opmerkelijk snel) De nieuwe Sportage zal er dus beslist anders uitzien (onderhuids het zelfde natuurlijk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Gelukkig hebben we bij Kia inmiddels Peter Schreyer als designerPeter Schreyer is new Kia Design Director Die man heeft ook de Venga op de rails gezet. (en opmerkelijk snel) De nieuwe Sportage zal er dus beslist anders uitzien (onderhuids het zelfde natuurlijk) Ja, al veel gelezen over die Peter Schreyer. Zonder de link van jou te raadplegen, weet ik dat hij designingenieur bij Audi was en o.a. de Audi TT en -Roadster heeft ontworpen. Hij is dus de aangewezen persoon die een frisse kijk heeft op de modelrange bij Kia Design in Duitsland. Zijn eerste project was inderdaad het Venga ontwerp. We zullen ongetwijfeld nog meer van hem gaan horen en zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Die man, unser Peter, en de nieuwste productiefaciliteiten zullen van Kia een heel goed merk maken, denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Die man, unser Peter, en de nieuwste productiefaciliteiten zullen van Kia een heel goed merk maken, denk ik. Ach, ik weet het niet. Ik ben maar een Hyundai Tucson rijder, die een arme Smart for two naar de eeuwige jachtvelden heeft gereden........hahahaha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Ach, ik weet het niet. Ik ben maar een Hyundai Tucson rijder, die een arme Smart for two naar de eeuwige jachtvelden heeft gereden........hahahaha! volgens hier ben je een gedeelde picantorijder (als mams het goed vindt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 Ja, dat klopt. Op dit forum ben ik redelijk legitiem bezig. Ik bezit geen Kia, maar mijn excistentie is gewaarborgd door de Pica van mijn vrouw. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 en toch ZOOO welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted November 8, 2009 Share Posted November 8, 2009 en toch ZOOO welkom Thanx, dat wordt gewaardeerd. Dat dan weer wel......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts