G. Verheijen Geplaatst 31 December, 2023 Geplaatst 31 December, 2023 Tijdens het laden van mijn Kia Niro EV aan een DC-station wordt veel minder geladen dan de capaciteit van het station. Een 300 kW-station levert bijvoorbeeld niet meer dan ongeveer 45 kW (bij laden in de range tussen 20 en 80%). Bovendien varieert de levering sterk tijdens het laden, zakt regelmatig tot 25 kW en soms zelfs tpt 2 kW. Het display van een van de laadstations meldde dat het laden beperkt werd door het voertuig, Wat is hier loos en hoe krijg ik dit veranderd ? Quote
Oplossing Peter-036 Geplaatst 31 December, 2023 Oplossing Geplaatst 31 December, 2023 De maximale laadsnelheid van een E-Niro (of een Niro EV) is minder dan 80kW, en die haal je alleen onder ideale omstandigheden. Die beperking zit 'm in het Battery Management System, dat ervoor aorgt dat de HV accu zo gezond mogelijk blijft. Daarnaast is de temperatuur van de HV accu een beperkende factor: zowel te koud als te warm wordt de snelheid omlaaggebracht. En dan is er de 'laadcurve' die je bij Fastned op de site kunt vinden: https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/4408899202193-Kia 1 Quote
G. Verheijen Geplaatst 14 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2024 Dat de KIA beperkt is in zijn maximale laadsnelheid begrijp ik. Maar waarom bij meerdere laadsessies die snelheid gedurende langere tijd dipt naar 2 KW snap ik niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.