Gerrit Speelman Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Hoi, Mijn kia Sportage is op eens begonnen met slecht lopen. Stationair loopt hij zeer onrustig en zwabbert tussen 500 en 1000 toeren. Als ik het gas intrap tot ongeveer 2000 toeren loopt hij zeer rustig. Totdat je het licht aandoet of de airco inschakeld. Dus vermogen gaat vragen. Bij het rijden over de weg loopt hij wel goed zonder haperingen...... Wat kan het zijn???? Wie help mij uit de droom... Gg Quote
bigwade Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Ik heb even gespeurd maar kan niet vinden in wat voor type je rijd. Diesel, benzine, gas ? Quote
Gerrit Speelman Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Ik heb even gespeurd maar kan niet vinden in wat voor type je rijd.Diesel, benzine, gas ? Sorry vergeten te vermelden, bj, 2005. Benzine 2.0 16v. Motor zou een G4GC zijn, 1975cc Quote
Gerrit Speelman Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 en hoeveel KM?? 112.000 km Quote
bigwade Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Hoi Gerrit, Ik heb hetzelfde als de airco aan staat (17000km) maar niet als ik lichten aan doe. Het kan misschien de dynamo e/o accu zijn. Dat kunnen ze eenvoudig doormeten bij de dealer of zelfs de kwikfit denk ik. grtz Frank Quote
Gerrit Speelman Posted November 8, 2009 Author Posted November 8, 2009 Hoi Gerrit,Ik heb hetzelfde als de airco aan staat (17000km) maar niet als ik lichten aan doe. Het kan misschien de dynamo e/o accu zijn. Dat kunnen ze eenvoudig doormeten bij de dealer of zelfs de kwikfit denk ik. grtz Frank Hallo Frank, Nee, dit is niet het geval. Het langzamer draaien met ingeschakelde airco is vrij normaal. Waar ik het over heb. Is het echt slecht draaien van de motor. Toeren tal varieert echt teveel. Motor loopt slecht. En valt zelfs uit... Zal wel een of ander sensor zijn , maar welke?? gg Quote
bigwade Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Toch geen diesel getankt ? Ik zou even langs de garage gaan. Die hangen em even aan de compu en dan weet je het, denk ik. Sterkte! Quote
Recommended Posts