Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
21 uur geleden, zei Snotneuzeke:

heb je moeten betalen voor het vervangende vervoer??

mvg Ron Mertens

Klopt. De KIA pechhulp biedt de eerste 4 dagen een vervangende auto en daarna niet meer. Vanaf 27 januari had ik dus geen vervangend vervoer meer en moest ik het zelf regelen. De dealer die de garantie uitvoerde bood pas op 4 april vervangend vervoer maar daar heb ik voor bedankt. De extra en dubbele kosten van 27 januari tot 18 april heb ik zelf gedragen. Wegenbelasting en verzekering voor de EV6 lopen natuurlijk ook door. De gehele communicatie rondom dit ICCU issue en het niet bieden van vervangend vervoer maakt naar mijn mening duidelijk dat KIA met de EV6 doet alsof het tot het hogere segment behoort maar niet in staat is om daar uitvoering aan te geven.

• 2 maanden later...
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helaas bij ons ook de ICCU kapot sinds 4.5 week. Het gaat om het 2025 model (RWD met de grote accu), nu 6 maanden oud. Onze is een Belgische, het vervangend vervoer is daar op zich met moeite wel geregeld, maar een beetje houtje-touwtje waarbij we af en toe van leenauto moeten wisselen. 

Ik snap niet zo goed dat zelfs bij het nieuwste model het probleem van de ICCU nog steeds speelt. Ik had voor we de auto kochten gezien dat in 2022 de ICCU problemen gaf maar dat er sindsdien vooruitgang geboekt was. Helaas dus toch nog niet echt helemaal opgelost..

Op 11 juli (6.5 week nadat de auto ermee gestopt is) komt het onderdeel binnen, maar dan moet het nog gemonteerd worden. Kennelijk is er 1 monteur in onze regio die dat kan doen, en die is op vakantie naar Amerika. 

Mensen vragen ons wel eens 'goh hoe bevalt die KIA nu, we zitten er aan te denken om er ook een te kopen'. Meestal concluderen ze dan na het verhaal dat ze 'toch nog maar even bij een ander merk gaan kijken'..

• 5 maanden later...
Geplaatst

Ik schrik hier toch wel van, sinds juni 2025 in bezit van een EV6 + Advanced uit 2024  na inruil van een Toyota BZ4X uit 2023 ( reden omdat de BZ4X maar 750 kg mag trekken en de EV6 1600kg.) Tot op heden dik tevreden met de EV6 maar nu toch wel een beetje ongerust na het lezen van de vele problemen met de ICCU's en de service van KIA. Zijn de leveringsproblemen met de ICCU's opgelost of zijn er nog steeds issue's? Ik verweeg  om over 1 a 2 jaar een nieuwe model EV6 met 1800 kg trekkracht aan te schaffen, maar dan moet dit wel opgelost zijn. Volgende maand staat de 2 jaarlijkse service beurt in de agenda, ik zal zeker de dealer hier naar vragen. Speelt dit probleem ook bij de EV9?

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb hetzelfde. Probleem sinds 19 maart 2025. Dealer doet of dit vrijwel nooit voorkomt. Via kia assistance 3 dagen vervangend vervoer. Als dit idd zolang gaat duren als ik hier lees Dan verwacht ik langer vervangend vervoer.  Daar ga ik nu op inzetten. Kunt toch niet de klant zolang in de steek laten vanwege een deffect dat onder garantie valt. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...