Ed Bouhuijs Posted February 8 Posted February 8 Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen? Quote
Family Drive Posted April 8 Posted April 8 Op 8-2-2024 om 16:41, zei Ed Bouhuijs: Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen? Inmiddels staat mijn Kia ev6 al 8 weken bij de dealer omdat er problemen zijn met het zelfstandig sturen! Al 2 maal een nieuw stuurhuis gemonteerd maar het probleem blijft en ze weten het zelf ook niet meer ! Echt ongelofelijk!!! Iemand zelfde ervaring????wanneer kan je juridisch ingrijpen? Quote
berry 1 Posted April 16 Posted April 16 Zelfde probleem.. opladen thuis ging opeens niet meer.....7 maal startproblemen.....38 dagen in garage. De oorzaak was nogal opzienbarend: de Kia connect app zou teveel aanmeldingen hebben gedaan waardoor de 12V accu leeg raakte. Kia importeur en garage waren nogal terughoudend. Quote
Lou DC Posted April 25 Posted April 25 Op 8-2-2024 om 16:41, zei Ed Bouhuijs: Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen? Hi Ed, Ik heb nu hetzelfde probleem. Dealer heeft alleen nog geen diagnose gesteld. Hoelang heb jij op de reparatie moeten wachten? Heb je vervangen vervoer gekregen voor de overige dagen? Quote
henricus Posted May 20 Posted May 20 Op 25-4-2024 om 03:52, zei Lou DC: Hi Ed, Ik heb nu hetzelfde probleem. Dealer heeft alleen nog geen diagnose gesteld. Hoelang heb jij op de reparatie moeten wachten? Heb je vervangen vervoer gekregen voor de overige dagen? Hallo, Ik heb hetzelfde probleem maar sta in Frankrijk met vakantie de kia pechhulp moet het na 1 week nog steeds oplossen en ben nog in afwachting wat er gaat gebeuren Quote
Pinky Posted May 21 Posted May 21 Onze Kia ev6 telde opeens dubbele kilometers! Na updates bij de dealer is het probleem voorbij, maar onze km stand is met 5000 toegenomen! Kia NL geeft niet thuis! Slechte service. , wie herkent dit? Quote
Ricardo Beel Posted May 22 Posted May 22 Op 25-4-2024 om 03:52, zei Lou DC: Hi Ed, Ik heb nu hetzelfde probleem. Dealer heeft alleen nog geen diagnose gesteld. Hoelang heb jij op de reparatie moeten wachten? Heb je vervangen vervoer gekregen voor de overige dagen? Quote
Lou DC Posted May 22 Posted May 22 (edited) @henricus Jeetje wat vervelend! Bij mij is het uiteindelijk met een week opgelost. Geen idee waar ze het onderdeel vandaan gehaald hebben maar wellicht heeft het geholpen dat ik iedere dag gebeld heb met een verzoek voor een status update. Edited May 22 by Lou DC Quote
Lou DC Posted May 22 Posted May 22 Op 21-5-2024 om 21:33, zei Pinky: Onze Kia ev6 telde opeens dubbele kilometers! Na updates bij de dealer is het probleem voorbij, maar onze km stand is met 5000 toegenomen! Kia NL geeft niet thuis! Slechte service. , wie herkent dit? @pinky hoe ben je hier achtergekomen? wat is de reactie van Kia hierop? Wat ik wel zie is dat ik twee verschillende KM standen heb. Een op het hoofdscherm en een ergens in een menu die ongeveer 10k minder aangeeft. Ben er nog niet achter waar deze voor dient. Quote
Ricardo Beel Posted May 22 Posted May 22 Op 8-2-2024 om 16:41, zei Ed Bouhuijs: Hoi allemaal, Ik rijd met veel plezier een ev6, tot afgelopen dinsdag. Hij laadde thuis op en stopte daarmee bij 84%. Waarschuwing toen ik ging rijden: 12v accu laadt niet bij. Hij ging steeds langzamer en stopte er toen helemaal mee. Kia pechhulp gebeld en de auto is naar de Kia dealer gesleept. Ik heb 4 dagen vervangend vervoer. Garage belde dat de ICCU stuk was en dat ze dat onderdeel moesten bestellen. Kon vrij lang gaan duren. Balen. Zijn er onder jullie ook soortgelijke storingen? Hoi allemaal, gisteren ook aangelopen tegen het feit dat mijn EV6 na 82 % stopte met laden aan de Wallbox. DC snelladen gaat nog wel. Op het internet (youtube) staan veel posts (zowel US als Duits) over dit probleem dat al enige tijd bekend is en waar de oorzaak telkens een kapotte ICCU blijkt. KIA heeft (te laat natuurlijk) al updates in het leven geroepen om het probleem preventief te tackelen maar wanneer KIA je daar niet over informeert / attendeert ben je sws te laat en moet de ICCU worden vervangen. Naar de dealer geweest, die heeft "hem uitgelezen" en de update gedaan; het probleem zou daarmee zijn opgelost......niet dus. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, zucht, Quote
Pinky Posted May 23 Posted May 23 8 uur geleden, zei Lou DC: @pinky hoe ben je hier achtergekomen? wat is de reactie van Kia hierop? Wat ik wel zie is dat ik twee verschillende KM standen heb. Een op het hoofdscherm en een ergens in een menu die ongeveer 10k minder aangeeft. Ben er nog niet achter waar deze voor dient. Omdat er in een paar naaden tijd opeens een km stand was, die niet realistisch was. N.a.v. laadgegegvens bleek dit onmogelijk. Nadat de dealer updates toepaste was t verholpen, maar zowel de dealer als Kia NL wijzen naar elkaar en zeggen dat het vlg hun onmogelijk is. Zelfs met allemaal “bewijsstukken” doet Kia nl het af met n simpel sorry! Quote
Peter KIA A Posted June 24 Posted June 24 Vorig jaar in de zomer 2 maanden gereden met een kapotte airco. Onderdeel dat vervangen moest worden was niet eerder beschikbaar. Nu problemen met accu. Berger zegt dat de accu vervangen moet worden. Auto heeft twee dagen in de garage gestaan maar met een update was alles geregeld. Afgelopen weekend weer problemen en KIA Nederland interesseert het niets. De kwaliteit van de auto is niet best maar wel veel beter dan de service van KIA. Quote
Lou DC Posted June 27 Posted June 27 Ik rijd sinds een aantal maanden in de EV6 77kw 2wd en ben benieuwd wat jullie actieradius is volgens de boordcomputer. met 100% volle accu zou ik theorie nu 468km moeten redden (met airco uit). Dit komt niet in de buurt van de WLTP 528km wat Kia heeft opgegeven. Is trouwens geen nieuwe EV6. Komt uit juli 2022 Quote
Elhovo Posted June 27 Posted June 27 WLTP is met een flinke korrel zout te nemen De GOM van de auto berekent verwacht bereik op basis van historisch verbruik. In jouw geval zal dat rond de 15.85 kWh / 100 km liggen. Dat is al een hele nette score die je niet gaat redden als je op vakantie gaat en continu 120 km/h gaat rijden. Kortom: alles is relatief maar er is zeer waarschijnlijk niks mis met de accu. Quote
Pinky Posted July 13 Posted July 13 Op 27-6-2024 om 12:54, zei Lou DC: Ik rijd sinds een aantal maanden in de EV6 77kw 2wd en ben benieuwd wat jullie actieradius is volgens de boordcomputer. met 100% volle accu zou ik theorie nu 468km moeten redden (met airco uit). Dit komt niet in de buurt van de WLTP 528km wat Kia heeft opgegeven. Is trouwens geen nieuwe EV6. Komt uit juli 2022 Quote
Pinky Posted July 13 Posted July 13 Onze ev6 range is ook erg afhankelijk van de temperatuur buiten. Hoe warmer hoe meer kms Quote
Pinky Posted July 13 Posted July 13 Op 24-6-2024 om 07:46, zei Peter KIA A: Vorig jaar in de zomer 2 maanden gereden met een kapotte airco. Onderdeel dat vervangen moest worden was niet eerder beschikbaar. Nu problemen met accu. Berger zegt dat de accu vervangen moet worden. Auto heeft twee dagen in de garage gestaan maar met een update was alles geregeld. Afgelopen weekend weer problemen en KIA Nederland interesseert het niets. De kwaliteit van de auto is niet best maar wel veel beter dan de service van KIA. Quote
Pinky Posted July 13 Posted July 13 Wij hebben ook problemen ondervonden met de service van KIA nl. zelfs na een aangetekende brief aan de CEO van Kia nl kregen we een onbenullig mailtje terug van de klantenservice. inmiddels ook problemen met opladen en moest er een nieuwe ICCU geplaatst worden. Bij de dealer in Emmeloord zeiden ze dat t na een update klaar moest zijn, maar t werd niet gecheckt.Toen naar Kia dealer Leeuwarden die nog een nieuwe op voorraad hadden en met know hoe en geweldige service! Dus een andere dealer benaderen is de moeite waard. misschien is het een idee om gezamenlijk Kia nl te confronteren met hun belabberde service. Quote
Rick Posted July 14 Posted July 14 Weet niet of het hetzelfde probleem is maar mijn Sportage PHEV is vandaag gestopt met opladen, Gaat niet de goeie kant op met KIA Quote
KIA 2022 Posted August 2 Posted August 2 Ook wij kregen vorige week problemen met onze EV6. Het electrische systeem zou niet meer werken. Volgens de berger was doorrijden niet verantwoord want de auto zou niet harder gaan dan 20 km/uur. En ik stond op 50 km van mijn huis adres. Auto is naar een Kia garage gesleept binnen een straal van 25 km en ik kreeg een leenauto van het bergingsbedrijf voor max. 3 dagen. De dag erna meldde de garage dat de start accu kapot was. Deze valt blijkbaar uit de garantie na 2 jaar. Mijn auto was 2 jaar en 1 maand. Kosten € 300,-. De dag erna bleek het euvel echter niet verholpen en reden we met 45 km/uur op een 80 km weg! Totaal onverantwoord en onveilig! Weer een beroep op de berger. Auto kwam naar de KIA garage na 3 dagen! Toen bleek dat de omvormer het probleem was. Hier is een onderdeel in vervangen. Dit viel gelukkig wel in de garantie. Onduidelijk is of de vervanging van de start accu nu wel of niet nodig is geweest. Enige coulance van KIA Nederland hoef je niet te verwachten. 2 jaar is 2 jaar. Voor mij is wel duidelijk dat de KIA assistance onvoldoende is. De actieradius van 25 km rond de pechplek plus het feit dat je een leenauto van de berger krijgt (die mogelijk niet direct in de buurt ligt van de garage) is voor mij een reden om pechhulp via mijn autoverzekering te regelen. Quote
Recommended Posts