Ricotjuhh88 Geplaatst 28 Februari, 2024 Geplaatst 28 Februari, 2024 (aangepast) Is het mogelijk met een hulpmiddel om een moderne iphone aan te sluiten op een 2011 model? 28 Februari, 2024 aangepast door Ricotjuhh88 Quote
Murcielaygo Geplaatst 28 Februari, 2024 Geplaatst 28 Februari, 2024 Aansluiten met welk doel?Muziek of CarPlay?Dat laatste gaat niet lukken, muziek kan vrijwel zeker met een gewone USB-kabel; mijn MY2011 Picanto TA heeft ook zo'n combi-aansluiting en voor een oude iPhone had ik het speciale kabeltje nodig, mijn huidige iPhone kan met een USB-A naar Lightning connecten om muziek vanaf de telefoon te spelen.Zelf gebruik ik dat niet; ik heb een iPod nano voor muziek aangesloten en heb de telefoon in een houder. Ik kan overigens ook muziek streamen via BT, en ik zie op deze radio ook een BT-icoon, dus dat kan deze misschien ook al.Maar het kan ook zijn dat er enkel handsfree ondersteund is.CarPlay ben ik van overtuigd dat niet gaat lukken. Quote
Ricotjuhh88 Geplaatst 28 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 28 Februari, 2024 Bedankt voor de reactie, gaat alleen om muziek. ik heb het met een USB-A naar lightning geprobeerd maar bleef de melding krijgen dat er geen apparaat verbonden was. bluetooth is inderdaad alleen handsfree. Quote
Oplossing Murcielaygo Geplaatst 29 Februari, 2024 Oplossing Geplaatst 29 Februari, 2024 Als het met USB-A naar Lightning niet werkt is de radio waarschijnlijk niet in staat de audio via ISB uit de telefoon te halen; met het combi-kabeltje (iPod) gaat namelijk de besturing via USB, maar de audio analoog via de AUX-plug. Dat signaal is op de 30-pin Dock Connector aanwezig.De radio in mijn Picanto heeft sowieso andere software, want een andere radio, maar die is waarschijnlijk dan ook net wat nieuwer.Dan blijven een USB-stick met MP3-bestanden of aansluiten op de AUX-plug met een verloopkabeltje over lijkt mij. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.