Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Slechter wordende dab+ ontvangst Sportage V GT plusline met open dak

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb een Sportage V GT plusline met open dak en vanaf begin slechte ontvangt DAB+, nu is het slechter aan het worden, dealer alles gecontroleerd een geen afwijking, KIA nederland geeft niet thuis, het zou gewoon normaal zijn. ik zie langer terug ook wel wat meldingen, zijn er mensen waar het probleem is opgelost, het zou vooral met model met open dak zijn?

Geplaatst
1 uur terug, zei Harm Vet:

ik heb een Sportage V GT plusline met open dak en vanaf begin slechte ontvangt DAB+, nu is het slechter aan het worden, dealer alles gecontroleerd een geen afwijking, KIA nederland geeft niet thuis, het zou gewoon normaal zijn. ik zie langer terug ook wel wat meldingen, zijn er mensen waar het probleem is opgelost, het zou vooral met model met open dak zijn?

Heb een GT PlusLine zonder panorama dak, en zelfde ervaring. Sommige zenders blijven verbonden,  andere vallen continu weg. Moet wel zeggen dat in sommige delen van Nederland de DAB sowieso niet optimaal is, zoals bv hier in Zeeuws Vlaanderen tegen de Belgische grens.  Is wel mijn eerste auto met DAB, dus geen ervaring van ontvangst problemen in andere auto's.

Geplaatst

Dit is een probleem dat ik ook op Duitse fora lees. De DAB antenne is gewoon niet geweldig en een glazen dak helpt ook niet (want dan is er geen groot metalen grondvlak voor de antenne).

Geplaatst

Ik lees allemaal problemen hier op de fora, maar ik ervasr er NOG geen.

Ik heb zelfs tpt 100km in DE nog mooi 3FM zeer zuiver en ook in NL nog geen uitval gehad van DAB zenders.

Woon in zuid limburg
PHEV GT plusline met panorama dak.

Mijn Sportage is van december

Geplaatst

dank voor de eerste reacties, mijn Kia is schat ik van de eerste serie, het lijkt alsof er bij latere versies wel een oplossing is. Ik had hiervoor een Skoda Superb, met deze geen enkel probleem in de omgevingen waar het nu dramatisch is. Bijkomend is dat ik nog wel eens een zender vond die het beter deed, maar dat is inmiddels verleden tijd. Kia; zowel dealer Tinholt Velserbroek als Kia Nederland maken zicht er makkelijk vanaf, het is een DAB+ probleem en geen Kia probleem, indertijd nogal ad hoc voor Kia gekozen ivm caravan en einde lease Skoda, ik heb hier nu wel spijt van.

Geplaatst

Ik merk in mijn huidige Skoda Kodiaq dat er regelmatig teruggeschakeld wordt van DAB+ naar FM, als ik naar Q-Music luister. In NL is de DAB+ dekking niet altijd geweldig, zeker bij de commerciële omroepen. Ben dus benieuwd hoe de Sportage het er af gaat brengen op dat gebied.

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik ervaar hetzelfde probleem met de DAB+ ontvangst, in mijn vorige leaseauto's(allemaal Skoda Octavia's) geen enkel probleem met de ontvangst maar de Kia doet het belabbert slecht. Luister nu veel via streaming radio via TuneIn Radio app wat het wel goed doet. Had ik van een auto van dik 48K niet verwacht.

Geplaatst

Ha Erik, het is echt waardeloos, Kia en Tinholt als dealer wijzen alle klachten af, ik  hat hiervoor een Skoda Superb, gewoon prima, we hebben heel recent als andere auto een opel crossland ook met panaroma dak, gewoon prima ontvangst. Voor de tweede auto hebben zeker niet meer naar Kia / Tinholt of zo gekeken. Zo'n fijne auto die sportage, maar het is wel onze laatste .... Gr. Harm

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...