Nico de Jong Geplaatst 17 April, 2024 Geplaatst 17 April, 2024 Ik heb sinds kort een KIA NIRO HEV DPL (MY2023 ?). Instellen van het regeneratief remmen met de paddles gaat goed. Volgens filmpjes op YOU TUBE moet je het ingestelde NIVEAU ook kunnen zien op het instrumenten paneel. Zelf zie ik dat niet. Klopt het dat je dit moet kunnen zien? Als het klopt: moet je dan nog iets bijzonders instellen. Dank, Nico Quote
Nico de Jong Geplaatst 20 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 20 April, 2024 Op 17-4-2024 om 19:45, zei hovel: Ja je moet het kunnen zien. Dank, heb gemerkt dat je dit niet ziet in de P-stand (daarin probeer ik alles uit). Maar in D zie je het inderdaad wel. Weet jij wellicht of als het eenmaal ingesteld is de "auto-stand" actief blijft na opnieuw starten van de auto? Of zie ik wellicht weer wat over het hoofd? Quote
KuipR Geplaatst 20 April, 2024 Geplaatst 20 April, 2024 Blijft niet actief na opnieuw starten van de auto. Quote
Nico de Jong Geplaatst 20 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 20 April, 2024 4 minuten geleden, zei KuipR: Blijft niet actief na opnieuw starten van de auto. En als je via de setup > voertuig > ecostand De auto-stand aanzet verschijnt AUTO ook maar ook dat verdwijnt na een herstart. Via setup lijkt toch wel een niet vluchtige instelling. Klopt dat? Quote
Kia clublid 1 Geplaatst 22 April, 2024 Geplaatst 22 April, 2024 Nadat ik de autoregeneratiestand regelmatig verder dan standje 3 zag uitslaan, ben ik eens met de hendels gaan hannesen. Kwam er achter dat de linkerhendel lang ingedrukt houden (denk 1 a 2 seconden) de regeneratie tijdelijk naar "Max" haalt. Het ingedrukt blijven houden van deze hendel zorgt ervoor dat de auto helemaal tot stilstand komt (zonder rem, enkel op regeneratie dus pas op met voorliggers), waarna de auto stil blijft staan zonder de rem ingedrukt te hoeven houden. Het loslaten van de hendel brengt de regeneratie terug naar de laatst ingestelde stand. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.