Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Sportage-fans,

ben nieuw hier en heb sinds 2 weken een nieuwe Sportage. Eerste indrukken zijn goed maar heb een vraagje.

Valt me op dat bij schakelen het motortoerental wat na-ijlt. Als je ontkoppelt loopt het toerental nog een beetje op, terwijl toch je voet al van het gaspedaal is.

Typisch KIA Sportage effect of een afstelfoutje af-fabriek?

Wie weet raad.

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo RHJ,

Welkom op dit Kia-forum en veel prettige en veilige kilometers toegewenst met je Sportage. Ik sluit me aan bij Bigwade: wij zijn erg dol op foto's, dus als je tijd hebt...

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Posted

Beste Kia's,

dank voor de snelle reacties. Ik leer dus maar leven met de toerental bijzonderheden en hoop dat het straks wat minder wordt (hoe komt dat dan??)

Foto's heb ik (nog) niet maar ik ben voor exact dezelfde uitvoering, kleur en extra chroom accenten gegaan als Bigwade.

Heb dus al tientallen keren naar zijn prachtige foto serie zitten kijken! De mijne ziet er dus hetzelfde uit met alleen een ander kenteken...

Overigens nog wel wat andere kleine vragen aan jullie als experts:

1. klopt het dat bij het openen van de portieren alleen een interieurlampje middenin de auto oplicht (dus achter de voorstoelen) en er bij de binnenspiegel geen lampje gaat branden? (daar zitten alleen twee spotlights)

2. welk gemiddeld benzineverbruik scoren de sportage-rijders?

Posted

Deze dus, KIA SPORTAGE XTRA (image_001) :-)

Na deze photoshop voorstudie http://www.kiaclub.nl/sportage/1592-tunen-sportage-body-chrome-2.html#post12781

ziet hij er nu zo uit http://www.kiaclub.nl/sportage/1592-tunen-sportage-body-chrome-2.html#post13687

vraag 1, ja

vraag 2 van 1 op 8 tot 1 op 11, afhankelijk van de schoendruk en afstanden.

Gemiddeld kom ik op 1 op 10,5 met max 120km/h op de teller.

grtz

Frank

Posted

Dank voor de (weer) snelle reactie Frank!

Jouw sportage is idd een plaatje. Mooi om het zo wat op te leuken.

Nu ik toch met een kenner te maken heb nog maar een vraag: enige ervaringen met de inklapbare contactsleutel die via amerikaanse site te bestellen zijn?

Gr. RobB

Posted

Tja dat leek me ook wel handig.

Maar op deze http://www.kiaclub.nl/sportage/1592-tunen-sportage-body-chrome-2.html#post12003 hebben we nog geen antwoord.

Via Marktplaats kan het ook

Maar om nou de sleutelcode via marktplaats weg te geven.....

Ik weet het niet..

Overigens grilletje en wimpers waren ca 300 eu en de levering was perfect.

Heb nog mailcontact gehad over de dz tape van de wimpers en daar werd direct en goed op gereageerd.

Vertrouwd adres dus.