Gwied Geplaatst 22 April, 2024 Geplaatst 22 April, 2024 Ik heb een Picanto 3 uit 2017. Nu werkt de stand van verlichtingsschakelaar op automatisch sinds kort niet meer. Voorheen was altijd dan overdag altijd de dagrijverlichting aan en als het donkerder werd ging dan automatisch de normale verlichting erbij aan. Nu moet ik verlichtingschakelaar op normale stand zetten om overdag verlichting te hebben. Wat kan de oorzaak zijn hiervan zijn?, ik zit nog maar 2 weken in de 7 jaar garantietijd. Quote
xtra40 Geplaatst 22 April, 2024 Geplaatst 22 April, 2024 uit je verhaal kan ik nu niet echt opmaken wat het probleem is werkt je dag rij verlichting niet of gaat je dimlicht niet meer automatisch aan ? Quote
Gwied Geplaatst 22 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 22 April, 2024 Op stand automatisch overdag zou altijd dagrijverlichting aan moeten gaan en dat doet de Kia niet meer Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 April, 2024 Geplaatst 22 April, 2024 Dan de zekering van de DRL nakijken. Of gaat het dimlicht ok niet aan als het donker wordt?Overigens zou de DRL ook met licht UIT bij lopende motor moeten oplichten. En bij sommige auto's (ik weet niet of Kia dat ook doet) licht de DRL NIET op als de auto op de handrem staat. Quote
Gwied Geplaatst 22 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 22 April, 2024 Dimlicht gaat dan inderdaad bij stand op automatisch ook niet aan als het donker wordt. Moet de schakelaar dan eerst op continue verlichting aan draaien. Quote
Murcielaygo Geplaatst 23 April, 2024 Geplaatst 23 April, 2024 Dus geen DRL en de automatiek doet het ook niet.Dan heb ik zo geen oplossing, maar nakijken van de zekeringen kan natuurlijk nooit kwaad. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.