Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De Niro heeft de optie snelheidsborden herkenning. Is het werkelijk zo een drama opties als ik het ervaar? 's Avonds na 19u springt hij niet automatisch naar 130 km/u daar waar het mag. Als er alleen een bord 100/120/130 staat, werkt het wel, maar springt na korte tijd terug naar 100 of soms zelfs 70. Als ik de cruise control op 131km heb gefixeerd en de herkenning springt terug naar 100, krijg je constant die irritante waarschuwing dat ik te hard rijd, terwijl ik dat niet doe.

Ik weet dat ik de optie kan uitschakelen. Mijn mening is echter als een optie is ingebouwd, moet het ook gewoon goed werken.

Hoe zijn jullie ervaringen? Ik heb al diverse keren de instellingen nagelopen, maar kan niets vinden wat het zou kunnen oplossen.

Geplaatst

In mijn "oude" e-Niro (MY20) herkent hij ook de borden maar heeft hij ook geen weet over de periodes. Heb het alarm allang disabled (zal nog wat worden met de nieuwe auto waarbij dat iedere keer starten moet gebeuren). Als ik in de details kijk in een 100 / 120 zone zie ik wel dat hij beide borden heeft gezien en dat er iets op een wit bordje onder zat. Ik weet niet of we uniek zijn in NL met die snelheden maar vermoed dat de auto's er niet of nauwelijks rekening mee kunnen houden.

Geplaatst

Mijn ervaring is ook dat het niet foutloos is. Ik zet de cruise control altijd op +2 km/u zodat de Niro niet ingrijpt bij veranderde snelheden op de verkeersborden. De waarschuwing dat ik te hard rij heb ik inderdaad ook uitgezet.

In het begin had ik het aan staan maar toen hij 30 km/u aangaf op de snelweg omdat het bord "30" op de afslag werd herkend was ik er wel klaar mee.

Geplaatst

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp nu dus dat ik te veeleisend ben door te verwachten dat goed perfect werkt als het erin zit... Ik heb 8 jaar Peugeot 308SW (T9 versie) gereden en daar werkte het gewoon perfect omdat peugeot dat systeem koppelt aan de navigatie (TomTom). Krijg steeds meer spijt van mijn overstap naar Kia.

Ik ben het wel eens dat het Hollandse snelheidsbordenparadijs uniek is in de wereld en snap dat ze daar in Korea geen rekening mee houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...