Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Jaarlijks is een inspectie aan de auto verplicht om aan de garantie voorwaarden van KIA te kunnen voldoen.

NQ5 bjr Q2-2023

2023 aangekocht Q4 met heel weinig km op de teller
2023 Q4 2024 jaar-inspectie  = €175,- 
2024 Q2 Oliewissel+filter, interieur filter, 1 uur (45 min werkelijk) arbeid = €300,-

aangepast door PhaseShifter
  • 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag een kleine onderhoudsbeurt aan mijn Sportage 2022  laten uitvoeren, 590 euro en geen bijzonderheden. Duur grapje.

• 3 weken later...
Geplaatst

Zojuist ook verplichte 15000 km olie+filter vervangen voor 305 euro. Prijs vooraf door Kia voor kennelijk iedere dealer in Nederland vastgelegd. Dit Lijkt me toch een duidelijk geval van prijsafspraak door dealers/geen marktwerking en dus een zaak voor de ACM (beter via Radar-televisie want dat is het enige instituut/medium dat op dit gebied effectief is)

Geplaatst
3 uur geleden, zei KIA 2024:

Lijkt me toch een duidelijk geval van prijsafspraak door dealers/geen marktwerking

Nee hoor. De importeur/fabrikant mag prijzen vaststellen waar z'n dealers zich aan moeten houden. Als je naar een niet-KIA dealer gaat ben je wellicht goedkoper uit, maar dan gaat het met de garantie niet goed.

Geplaatst
13 uur geleden, zei Wim-A:

Nee hoor. De importeur/fabrikant mag prijzen vaststellen waar z'n dealers zich aan moeten houden. Als je naar een niet-KIA dealer gaat ben je wellicht goedkoper uit, maar dan gaat het met de garantie niet goed.

Je best naar een andere garage voir je onderhoud, zie artikel ANWB https://www.anwb.nl/experts/auto/1/42/fabrieksgarantie-auto-voor-onderhoud-niet-dealer-garage

Alleen je pechhulp wordt niet verlengd. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...