Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Is de Sportage een asobak, pc Hoofdstraat tractor etc. ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat ik mij als adspirant Sportagerijder, nee ik geloof niet dat ik hem dit jaar nog krijg, afvraag.

Is de Sportage nu zo'n auto die door gemeentelijke ambtenaren van verschillende politieke afkomsten als een benzine verslindend, meer slijtage aan het wegdek brengend etc etc..

Na Nijmegen is Amsterdam nog steeds bezig met deze politiek om grote 4wd achtige auto's te weren, meer parkeerbelasting vragen met kleursystemen voor auto's die minder goed voor het milieu zijn.

Behoort de Sportage tot deze catagorie?

Graag uw reactie. (alleen over de Sportage graag)

Zelf vind ik van niet.

Ik stap over van de Joice naar de Sportage.

Qua grootte is de Sportage zelfs kleiner, iets van 23 cm korter maar wel 10 cm breder.

Benzinegebruik is van de Joice zelfs iets minder gunstig, 1op 11 denk ik wel te halen met de Sportage

Ook het gewicht valt wel mee, 1350 voor de Joice tegen 1425 voor de Sportage.

Geplaatst

Frans, Ik vind de sportage geen asobak, dat niet.

Maar het is wel een auto die je enigzins koopt om het image dat hij uitstraalt. Wat ik hiermee poog te zeggen, dat je zo'n auto niet direct zal komen om het fantastische rijdgedrag.

Je vind het uiterlijk stoer en je vind dat het past bij je levensstijl.

Dat is denk ik (??n van de) redenen om zo auto te kopen.

groet van Hans

Geplaatst

Tuurlijk is de Sportage een Asobak!! Heerlijk toch al dat gezeur en gezemel van die groenlinks types over SUV. Dat is de hoofdreden dat ik een Sportage gekocht heb!! Lekker gassen in de binnenstad van Nijmegen... haha! Ze maken mij niet gek hoor!! Enne o ja ik vind hem er ook wel stoer uitzien (maar dat is maar bijzaak....)

sorry hoor het is kwart voor een en ik ben net klaar met werken...

word altijd zo moe van die discussie over asobakken, ik maak toch zelf wel uit waar ik in rij!! stelletje milieufanaten die een beetje lopen te mierenneuken, stelletje verzuurde @^%$#* zijn het ...

Groet,

Mario

• 4 maanden later...
Geplaatst

Zal toch geen toeval zijn?

Mooi met zijn allen parkeren in het centrum....zal ze leren!!!! :lol:

Ik vraag mij af of ze wel zomaar een verbod kunnen uitvoeren op dit soort auto's. Zowel de Sportage als de Sorento hebben door de RIJKSdienst een typegoedkeuring gekregen, wegenbelasting wordt braaf betaald, BPM wordt berekend...

Volgens mij win je altijd mocht je een bekeuring ktijgen.

En mijn MErcedes E Combi was ook een stuk groter maar daar hoor je niemand over.

Onzin die discussies over SUV.

Geplaatst

De wijze waarop de sportage :) bereden wordt, lijkt bepalend voor het ASO-bak verhaal. Dagelijks rij ik minimaal 210 km (gelukkig LPG G3) en als ik op de weg een Sportage zie rijden, (ze schieten nu als paddestoelen uit de grond, trouwens) valt echt op dat 'wij' redelijke rustige rijders zijn. Veelal rechts rijdend en aan de maximum snelheid houdend.

Vergelijk dit maar eens met de rijders met de Beierse X5, een heel verschil!

:? Het brandstofverbruik van de Sprortage zal wellicht een rustig rijgedrag in de hand werken, maar ik signaleer maar zelden ASO gedrag en ik hoop dat dit zo blijft.

:cry: Natuurlijk is er een categorie mensen die alleen al door het 'uiterlijk' van onze auto een vooringenomen standpunt hebben. Behalve het weggedrag valt hier niet veel aan te doen, het zij zo.

Met groet,

Berry Bakker

Geplaatst

Hmm, weet niet goed hoe ik dit het beste kan zeggen :oops: .

Maar heb je wel eens naar de gemiddelde leeftijd van de sportage rijder gekeken. :oops: .

De personen die ik in een sportage heb zien rijden zijn toch gauw rond de 50 jaar,en zijn dus een stuk verstandiger als de jonge vertegenwoordigers die ik in een X-5 ziet rijden.

Sorry, ben pas 30,en dus nog een broekie onder de sportage rijders. :oops: .

Geplaatst

Maakt het nu werkelijk iets uit of de Sportage e/o de Sorento al dan niet onder de categorie asobakken worden geschaard?

Wie bepaald er nu in welk hokje je door je auto geplaatst wordt en wat is de waarde daarvan?? Mijns inziens helemaal niets.

Iedereen moet gewoon doen en laten waar hij/zij zin in heeft en zo ook ten aanzien van de aanschaf van de auto. Voor de ??n volstaat een Trabant uit negentienNoach en voor de ander een (grote) SUV. Ben je dan vanwege de omvang e/o het merk van je auto en de eventuele uitsloot meer aso dan de daadwerkelijke aso's, die woonomgevingen vernielen, die overlast veroorzaken, die criminele activiteiten ontplooien, die bedreigingen uiten en ga zo maar door??? Denk 't niet!

Het wordt eens tijd dat het gezeur over de SUV's ophoudt en dat de berijders van SUV's juist een pluim krijgen!!

Dat verdienen ze namelijk, want zij dragen een belangrijke steen bij aan de economische groei en welvaart in Nederland en aan het spekken van de Staatskas, gezien de aanschafprijs van de gemiddelde SUV (denk aan B.T.W. en B.P.M.) en door het gemiddeld benzineverbruik.

Zo dat moest ik even kwijt hoor!

Groeten,

Barry

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...