Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

kia acheruitrijcamera aansluiten op aftermarket radio (geen beeld)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Een goede middag,

Ik ben vandaag voor de 2e dag begonnen om mijn standaard kia sportage 3 radio/navigatie te vervangen voor een aftermarket model.

Het meeste werkt nu wel, maar de achteruitrijcamera niet. Ik lees op veel plekken dat bij veel camera's er langs de coax kabel een trigger draad loopt, deze kan je op de achteruitrijverlichting aansluiten. Dit is bij mij niet het geval. misschien komt dit door de verloopstekers, maar ik zie geen trigger draad lopen.

Wie kan me helpen? Zou je enorm dankbaar zijn. 

Geplaatst

Meestal kun je in de (linker) dorpel ook het signaal voor de achteruitrijlichten vinden. Maar heeft je radio die ingang wel? Sommige detecteren namelijk "gewoon" het videosignaal, er van uitgaand dat de camera wel voeding krijgt als je de auto in achteruit zet.

Dat zou ik eerst checken. En of je radio een ingang heeft voor de trigger.

En dan kun je ook nog een probleem hebben als de camera NTSC-signaal geeft en de radio PAL verwacht...

• 3 weken later...
Geplaatst

dank je wel voor je reactie.

Ik heb het bedrijf gemaild en ze hebben me de volgende dag meteen een andere kabel gestuurd. Hierdoor zou het makkelijk gaan en dat was ook zo. Werkte meteen.

Tis dus goed gekomen.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...