ErwinSP Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 (aangepast) Mijn Sportage (HEV Dynamic PlusLine) bouwjaar 2023, heeft een uitstekende tankklep. De klep komt als het ware een stuk naar voren t.o.v. de rest van de carrosserie. Ik heb het dan niet over 1 mm verschil maar je spreekt toch wel over zeker over een paar mm. Het valt in ieder geval behoorlijk op. Vandaag dit aangegeven bij de dealer tijdens de 1e (oliewissel)beurt. Dealer gaf aan dat dit een bekend probleem is bij bepaalde modellen en dat er van hun uit al een aantal meldingen naar Kia zijn gegaan. Blijkbaar niet een kwestie van even afstellen. Oplossing had men vooralsnog niet voorhanden. Ik moest maar afwachten.... Mijn vraag is of iemand op dit forum bekend is met dit probleem en eventueel al een oplossing aangeboden heeft gekregen. 12 Juni, 2024 aangepast door ErwinSP Quote
R2D2 Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 Bij mij hebben ze tijdens de 30000 beurt de klep weer goed gezet. Schijnt vrij simpel te verstellen te zijn. Quote
Paul12 Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 Ik heb de vraag zelf voorgelegd aan Kia en deze gaven aan dat er geen nieuwe klep komt vanuit de fabrikant. De Kia dealer kan proberen de klep te verstellen om zo de verbuiging te corrigeren. In december was de klep reeds vervangen maar vrij snel is het probleem weer teruggekomen. De dealer heeft nu iets aangepast aan de arm van het scharnier. Momenteel sluit de klep mooier aan ( al is het geen 10). Volgens dealer is het probleem niet teruggekomen bij auto’s waar de aanpassing gedaan is. Quote
Henri497 Geplaatst 12 Juni, 2024 Geplaatst 12 Juni, 2024 Bij mijn auto is al eerder zo'n aanpassing gedaan maar amper een jaar later zit hij weer scheef. Het zal geen kwaad kunnen maar het ziet er zo goedkoop uit Quote
Harm Vet Geplaatst 13 Juni, 2024 Geplaatst 13 Juni, 2024 Bij mij is het door de dealer opgelost, half jaar geleden, nu nog oke, maar mogelijk is oorzaak zon/hitte, dat hebben we al een tijd niet gehad. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 13 Juni, 2024 Geplaatst 13 Juni, 2024 Op 12-6-2024 om 13:27, zei ErwinSP: Mijn Sportage (HEV Dynamic PlusLine) bouwjaar 2023, heeft een uitstekende tankklep. De klep komt als het ware een stuk naar voren t.o.v. de rest van de carrosserie. Ik heb het dan niet over 1 mm verschil maar je spreekt toch wel over zeker over een paar mm. Het valt in ieder geval behoorlijk op. Vandaag dit aangegeven bij de dealer tijdens de 1e (oliewissel)beurt. Dealer gaf aan dat dit een bekend probleem is bij bepaalde modellen en dat er van hun uit al een aantal meldingen naar Kia zijn gegaan. Blijkbaar niet een kwestie van even afstellen. Oplossing had men vooralsnog niet voorhanden. Ik moest maar afwachten.... Mijn vraag is of iemand op dit forum bekend is met dit probleem en eventueel al een oplossing aangeboden heeft gekregen. Ja, bekend probleem, had ik ook bij mijn HEV DynamicPlusLine uit 2022. Is op basis van garantie vervangen. Op zich netjes verholpen maar ik zie nu wederom een kleine vervorming. Niet storend zoals de eerste keer maar mocht dit erger worden laat ik het wederom repareren. Quote
ErwinSP Geplaatst 17 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 17 Augustus, 2024 Even een update voor een ieder die bekend is met bovenstaand probleem. Gisteren bij de dealer langsgeweest. Vanuit Kia is eindelijk een antwoord gekomen dat het probleem wordt opgepakt. eea heeft blijkbaar te maken met de stand van de brandstofpijp naar de tank. Voor mij zijn onderdelen besteld en het probleem van de uitstekende tankklep zou dan verholpen moeten zijn... 1 1 Quote
Kiawar Geplaatst 12 Oktober, 2024 Geplaatst 12 Oktober, 2024 Op 17-8-2024 om 12:42, zei ErwinSP: Even een update voor een ieder die bekend is met bovenstaand probleem. Gisteren bij de dealer langsgeweest. Vanuit Kia is eindelijk een antwoord gekomen dat het probleem wordt opgepakt. eea heeft blijkbaar te maken met de stand van de brandstofpijp naar de tank. Voor mij zijn onderdelen besteld en het probleem van de uitstekende tankklep zou dan verholpen moeten zijn... Zou je ons een update kunnen geven of het probleem nu verholpen is en wat ze precies gedaan hebben? Van de week heb ik tijdens de oliebeurt ook melding gemaakt van de tankklep. Ze hebben geen dingen besteld en de klep iets verbogen waardoor het beter aansluit maar het is nog niet top. Zo jammer hoe hier door dealers verschillend mee wordt omgegaan. Waarom niet gewoon een terugroepactie vanuit Kia of zo als er nu een officiële oplossing zou zijn. Dat zou netjes zijn. Quote
Henri497 Geplaatst 13 Oktober, 2024 Geplaatst 13 Oktober, 2024 20 uur geleden, zei Kiawar: Van de week heb ik tijdens de oliebeurt ook melding gemaakt van de tankklep. Ze hebben geen dingen besteld en de klep iets verbogen waardoor het beter aansluit maar het is nog niet top. Zo jammer hoe hier door dealers verschillend mee wordt omgegaan. Hier hetzelfde ze hebben het al twee keer "verholpen" maar het ziet er nog steeds een beetje armoedig uit. Is verder natuurlijk absoluut een klein probleem en de auto rijdt er niet minder om, maar zoals je al aangeeft komt het allemaal wat heikneuterig over voor een toch vrij prijzige auto en gerenommeerd automerk. Quote
ErwinSP Geplaatst 14 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2024 Toevallig vorige week bij de garage geweest voor o.a. de herstelling van de tankklep. Vanuit Kia is het probleem nu erkend en is er een oplossing. Zou te maken hebben met de stand van de vulpijp achter de tankdop. Aanpassing is gedaan en het probleem is bij mij nu verholpen... Quote
Kiawar Geplaatst 14 Oktober, 2024 Geplaatst 14 Oktober, 2024 2 uur geleden, zei ErwinSP: Toevallig vorige week bij de garage geweest voor o.a. de herstelling van de tankklep. Vanuit Kia is het probleem nu erkend en is er een oplossing. Zou te maken hebben met de stand van de vulpijp achter de tankdop. Aanpassing is gedaan en het probleem is bij mij nu verholpen... De tankklep steekt dus helemaal niet meer uit. Maar daarvoor zijn dus onderdelen besteld zoals je eerder aangaf? Weet je wat voor onderdelen dat zijn? Misschien handig als we dat hier weten zodat we daar onze dealers op kunnen wijzen nu ze blijkbaar nog steeds verschillend te werk gaan. Dank. Quote
ErwinSP Geplaatst 16 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 16 Oktober, 2024 De klep steek inderdaad niet meer uit. Ik heb geen idee welke onderdelen ze hebben besteld. Toen ik de auto ging halen zag ik toevallig een papier van de werkplaats waarop iets van een werkinstructie stond mbt de reparatie aan de tankklep. Ik heb hier verder niet naar gevraagd dus ik kan hier ook niet meer informatie delen. Uitgangspunt is dat er een erkend probleem en een oplossing vanuit Kia is gekomen. Dit moet dus voor de dealer makkelijk te controleren zijn... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.