Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia Niro Hybrid met 16 of 18 inch velgen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is wijsheid? Ik heb aan het kijken naar een 2e hands Kia Niro Hybride. Wilde eerst gaan kijken naar een 2e hands e-Niro maar daar wacht ik nog een aantal jaren mee. Nou lees ik vele verhalen op het internet dat een KIA Niro met een 16 inch wiel zuiniger is dan met een 18 inch wil (wat meestal de Executive modellen zijn). Wie heeft hier ervaring mee? Ik zou liever een gebruikte KIA Niro Executive willen kopen met alles er op en er aan.

Geplaatst

Het scheelt absoluut, bij een EV nog duidelijker dan een HEV.
Het is maar net wat je wil, grotere wielen ogen wat mooier (mijn mening), maar efficiency is ook wat waard.
Echter wielen zijn gemakkelijk te vervangen, extra opties toevoegen is vaak onmogelijk. Dus je zou ook een Executive kunnen zoeken en daarna een set 16 inch velgen/banden kunnen zoeken. Deze moeten ook 2e hands wel te vinden zijn.

Geplaatst (aangepast)

Hier een KIA Niro HEV 2017 Executive rijder. Ik snap niet waarom mensen die 18" wielen mooi vinden. Maar ik ben techneut en kijk anders tegen zaken aan. 18" maakt meer herrie en het rijdt stukken minder comfortabel dan de kleinere winterbanden. In de winter rijd ik ook gemiddeld 1:21,5 versus 1:19 in de zomer met de 18" wielen. Maar ja, die Executive werd in Nederland nu eenmaal geleverd met die 18" zooi. Vervolgens een rekensommetje gemaakt wat het kost om de 18" zomerbanden te vervangen door een kleinere maat. Helaas waren de 18" banden nog vrijwel nieuw en de uitkomst was: de 18" zomerbanden gewoon oprijden is goedkoper dan de besparing op brandstof + een nieuwe tweedehands set kleinere wielen aan te schaffen.

aangepast door Kekke-auto
schrijffout
  • 1 maand later...
  • 9 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

NB ik heb een 16inch niro hev uit 2021, en inderdaad in de winter 1 op 21.5 ongeveer bij rustig rijden op michelin zomerbandjes.

In het begin dacht ik dat ie veel zuiniger was, 1 op 24 ongeveer bij een lange rit; auto was toen 2 jaar oud.

Die michelins slijten wel hard, na 24.000 km bijna op, eentje zelfs met canvas ergens zichtbaar. Heb nu Hankook all seasons erop, ben benieuwd.

Had meestal continentals hiervoor op mijn VW transporters, bij een T4 na 100.00km nog goed, behalve uitdrogings scheurtjes.

PS ik zoek nu een 16inch NIRO velg, en als het een originele en dezelfde is wil ik hem wel ruilen voor een nieuw en ongebruikt thuiskomertje.

aangepast door fiddler
  • 9 maanden later...
Geplaatst

Gebruikte Kia 2018 HEV Design Edition aangeboden met 18 inch indertijd laten leveren met 16 inch.

Voor aankoop met beide (zomer)banden gereden en ervaren dat 16 inch comfortabeler is (geluid).

Gebruik een dubbele 16 inch velgenset met de winter- en zomerbanden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...