Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Spotify met Carplay in de e-Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vraagje wat ik met google niet helemaal beantwoord krijg: Hoe stop ik autostart van Spotify in combinatie met iOS?

Ik heb 9 van de 10 keer dat als ik mijn telefoon aan de lader hang dat Spotify dan automatisch start. Dat terwijl ik eigenlijk alleen Radio/Waze zou willen. Waarom het 1 op de 10 niet het geval is... Geen idee?

Gekke is dat ik vandaag vanuit huis naar het NS station Leiden centraal navigeer, gelijk springt Spotify aan. Dan maar even navigeren op geluid en de radio aan tot ik het echt even moet zien waar ik heen moet. Ik gooi mijn vrouw eruit en navigeer naar mijn werk. Geen Spotify maar gewoon radio?

Ik weet ff niet of het een Kia probleem is, een Carplay issue of Spotify setting. Dit zegt wel wat over de Windows App en Android maar niet over iOS How to Stop Spotify From Automatically Playing — Phone, Car & More (digitalmusicnews.com)

Gewenste situatie Waze zichtbaar op het scherm via Carplay (iOS & bedraad) en radio afspelen tegelijk, waarbij op media drukken er niet voor zorgt dat Spotify uit zich zelf start. Of... Dat het me duidelijk is waarom Spotify de ene keer wel en de andere keer niet start. Dan is het vast een gebruikers fout :D

Geplaatst (aangepast)

Ik herken dit deels. Wanneer iemand voor mij in de Niro heeft gereden en die persoon heeft muziek gespeeld via CarPlay dan start bij mij automatisch apple music op wanneer ik de telefoon aansluit. Het kost mij dan altijd even "moeite" om de radio weer aan te krijgen. Heeft bij de vorige rit gewoon de radio aangestaan dan heb ik dit niet.

Via automatisering op je iPhone kun je instellen dat Waze automatisch opstart wanneer deze wordt aangesloten in je auto (= waneer CarPlay start) Je kan in je iPhone niet instellen dat in je auto automatisch de radio wordt aangezet, dat is echt een auto dingetje.

aangepast door chippie777
Geplaatst

Nog niet getest maar dit heb ik net gevolgt op mijn toestel:

1. How to set up an automation on an iPhone
  2. Open the Shortcuts app (search for it if you can't find it).
  3. Tap Automation at the bottom of the screen.
  4. Select “CarPlay” as your automation
  5. Select “When Connects” and “Run Immediately”
  6. Then select “New Blank Automation”
  7. Tap “Add Action” and then “Media”
  8. Scroll down to “Playback” and select “Play/Pause”
  9. Tap the blue “Play/Pause” word, then select “Pause”
  10. Press “Done” and enjoy!
Geplaatst

Ik herken het ook. Ligt er ook aan of de Spotify app op telefoon nog open staat en je de vorige keer ook hebt afgespeeld in de auto.

Als het gebeurd druk ik even op de Radio knop, de radio neemt het geluid dan weer over. Ik druk dan op ster (*) knop, die heb ik geprogrammeerd om Apple Carplay te starten. Je bent dan direct weer terug bij het navigeren. Met twee kliks in de auto heb je Spotify dus het zwijgen opgelegd. Voor mij reden om het niet verder uit te zoeken.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Thanks!!!  Straks even naar kijken. De oplossing met iOS automation werkt in iedergeval niet. Ik luister wel dagelijks spotify, maar eigenlijk nooit via mijn mobiel.

Heb nu blank screen onder de ster-knop zitten, maar als ik hier de carplay irritatie oplos geef ik die vandaag nog op :)

aangepast door Tazdevl
  • Like 2
Geplaatst
Op 2-8-2024 om 08:19, zei Tazdevl:

Dashboard "ster" gekoppeld aan telefoon projectie So far probleemloos!!!

Ik heb die optie niet in het rijtje staan. Hoe heb je dat gefikst?

Bij de stuur-* heb ik de optie wel, maar dan gaat ie gelijk muziek afspelen. Schiet dus ook niet op.

• 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...