AJ Mol Posted October 2, 2004 Posted October 2, 2004 Dagboek Andr? Mol / Sorento 3.5 V6 EX Luxe (zwart) Voorzien van Cobra push- en sidebars en koreaanse gril. Verder spoiler, stootstrips en chromenrand om de spielgels. Banden van Michelin 4x4 Synchrone Audio: Sony MEX-1HD (cd/mp3 speler en 16 GB harddisk) Navigatie: VDO MS5500XL met MI 2100 multimedia interface en MAG 3000 telefoonhouder voor Nokia 6310 I, welke bedient kan worden via navigatieapparaat. Scherm: VDO 7 inch kleurenmonitor DVD: VDO DV6100 dvd-speler. Alarm: Selca klasse 2. Besteld 17 december 2002. Afgeleverd 27 maart 2003. Ingeruild Opel Frontera 2.2 diesel zilvergrijs. Momenteel gereden 43.000 kilometer. Gebruik gemiddeld 1 op 6,9. Tot nu toe geen echte problemen gehad. Alleen antenne vervangen en een te krap gemonteerd schanier van de achterklep, waardoor lakschade ontstond. Quote
AJ Mol Posted October 2, 2004 Author Posted October 2, 2004 Nog even een verwijzing naar een foto van de Sorento. http://www.kiaclub.nl/forum/album_pic.php?pic_id=141 Quote
AJ Mol Posted October 5, 2004 Author Posted October 5, 2004 Diamondbrite behandeling Op 4 oktober eindelijk een Diamondbrite behandeling op de auto en tevens het nieuwe product op de velgen van Protec Delft. De auto ziet er weer als nieuw uit. Jammer dat het nu steeds regent en je nu niet bij mooi weer rond kunt rijden. Ik had vanaf het begin een waxoil behandeling genomen, maar zag de auto toch snel in conditie achteruit gaan. Ook zelfs de auto een keer laten poetsen, maar op een zwarte auto blijf je alles zien. Na de behandeling met Diamondbrite weer een glad en spiegellend oppervlak. Quote
AJ Mol Posted October 12, 2004 Author Posted October 12, 2004 Nieuwe band en uitlijnen Voor vrijdag 15 okt. een afspraak gemaakt om de wagen uit te lijnen. Slijtage aan de binnenzijde van de beide voorbanden. E?n band totaal versleten. Helaas. Eerst even een nieuwe band halen bij de bandenhandel (Sorentoshop) en dan uitlijnen. Quote
AJ Mol Posted October 18, 2004 Author Posted October 18, 2004 Vrijdag een nieuwe band en de reserve band op de voorwielen laten zetten en daarna de auto uit laten lijnen. Schitterende apparatuur hadden ze daar. Helemaal nieuw. Uitlijnen zo gebeurd. Weer wat armer. Ook nog afspraak gemaakt bij de dealer voor een kleine beurt. De Sorento heeft er bijna 45000 km opzitten. Quote
AJ Mol Posted December 15, 2004 Author Posted December 15, 2004 Misschien leuk om eens naar te kijken. Op de website CarDomain.com staan een paar foto's van mijn Sorento en van een aantal evenementen. Ik wordt nog steeds aardig gewaardeerd en sta nog redelijk hoog op de bezochte pagina's. Nog steeds binnen de top 15. De te bezoeken pagina's zijn: http://www.cardomain.com/memberpage/699841/1 http://www.cardomain.com/memberpage/699841/2 http://www.cardomain.com/memberpage/699841/3 http://www.cardomain.com/memberpage/699841/4 Veel kijk plezier. Quote
AJ Mol Posted May 13, 2005 Author Posted May 13, 2005 Ik had wat problemen met mijn voorste aandrijfas. Door de krachten op de assen is er een minimale ruimte onstaan in de koppeling. Bij het wegrijden, maar ook bij het remmen hoorde je zo nu en dan een tik. Dit was erg irrtant en ik durfde ook niet meer vol terrein te rijden. Niet dat het een probleen zou zijn geweest, maar voor je gevoel rijdt het niet lekker. Toen er iemand van Kia voor een ander geval bij de dealer was ben ik langs geweest. Na een proefrit en mijn uitleg wist men gelijk wat er aan de hand was. Na bestelling heeft het een maand geduurd voordat alles binnen was. Vandaag is er een nieuwe as en koppeling onder de auto gezet. Nog niets vernomen van bijgeluiden, maar we moeten natuurlijk nog wel even wat kilometers maken en testen. Inmiddels is de wagen al weer twee jaar oud (maart 2003) en verder nooit echt klachten gehad. De eerste redelijke klus vergeleken bij mijn vorige auto's (3 Opel Frontera) nog niets bijzonders. Volgend jaar komt het gewijzigde model uit van de Sorento. Mogelijk levering april / mei. Reden voor mij om er dan weer een te bestellen. Quote
AJ Mol Posted February 20, 2006 Author Posted February 20, 2006 Ja, je roept het dagboek voor de Kia bezitter in het leven. Krijgen de bezoekers de kans iets over hun auto te vertellen. En dat gebeurd soms bij enkelen op grote schaal. Maar zelf blijf ik achter. Maar ja wat moet je schrijven. Er valt weinig aan te vullen. Zelden klachten met de 3.5 V6. Nou goed dan. Vandaag een lampje verwisseld in de koplamp en over 2 weken de eerste APK. De Sorento is bijna 3 jaar oud. Gereden 72000 kilometer. Gemiddeld verbruik in 2003 1 op 6,64, in 2004 1 op 6,89 en in 2005 1 op 6,93. Steeds ietsje zuiniger. Of wordt ik te oud en ben ik de snelheid vergeten. Denk er over na om dit jaar de Sorento in te ruilen voor een nieuwe Sorento. Kan ik weer een tijdje mee. Valt er misschien ook weer wat te vertellen, want ga dan wat andere dingen op de Sorento proberen. Nog even wat foto's van de huidige Sorento: Quote
AJ Mol Posted September 26, 2006 Author Posted September 26, 2006 Dit is het laatste bericht over de Kia Sorento 3.5 V6 zwart met de bull- en sidebars. Zoals enkele al weten heb ik deze Sorento verkocht en weer een nieuwe aangeschaft. Binnenkort komt hier een ander dagboek voor. De vorige Sorento dus is voor mij altijd een perfecte auto geweest. Ik heb er 3,5 jaar in rond getoerd en ik heb er 85000 kilometer mee weggereden. Het gemiddelde verbruik was 1 op 6,8375. Niet echt problemen gehad met de Sorento. Toch wil ik wat kleine zaken noemen die niet helemaal in orde waren. De achterklep schuurde in het begin bij de scharnieren tegen de lak van de auto. Dit is prima opgelost door de dealer. Er zat wat speling in de aandrijflijn, waardoor soms een schokje te voelen was. Is door Kia Nederland getest, maar geeft geen problemen. Verder alleen een band verspeelt omdat de voorkant niet goed was uitgelijnd. Verder altijd op dezelfde banden gereden. Michelin 4x4 Synchrone Voor de rest is er alleen een antenne vervangen. In principe had ik door kunnen rijden met deze auto, maar was toe aan een nieuwe uitdaging en wilde niet wachten op de nieuwe Sorento. De auto moet nog bij de dealer uitgebouwd worden. De audio en navigatie die ik hier in had gaan in de verkoop. In mijn nieuwe dagboek zal ik weer alles plaatsen wat er veranderd en wat het verbruik is. Quote
Tazteam Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 We hebben de nieuwe Sorento al kunnen bewonderen op het Kia-event. Wat een superbak, en een schitterende uitbouw van Brabus. Heel veel veilige kilometers en ik kijk nu al uit naar je nieuwe dagboek. Philip Quote
jonge235 Posted September 26, 2006 Posted September 26, 2006 andre veel rijplezier met je nieuwe auto. herman Quote
Recommended Posts