Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een Kia Ceed SW Phev en ben met mijn vrouw dakkoffer (zaten vooral lichtgewicht spullen in) fietsdrager en camping spullen met vakantie gegaan. 

Deze vakantie zijn wij in de bergen (alpen) geweest.  Ik reed in de HEV stand maar had toen heel weinig vermogen om de berg op te komen. dus schakelde ik naar de Sport stand. tot mijn grote verbazing was binnen no time de hele accu leeg en had ik nagenoeg geen vermogen meer. Sterker nog ik moest de auto langs de kant zetten en in de vrij laten draaien om weer wat accu te kunnen bijladen.  Uiteindelijk weer kunnen rijden maar het geeft geen prettig gevoel. Doe ik iets fout. Ik heb gelezen dat de accu nooit helemaal leeg gaat dat de motor altijd zorgt voor het bijladen van minimaal 10 procent. Oftewel zit er een fout in het systeem of doe ik toch iets fout? 

Ik hoor graag van jullie

mvg

Gerhard Caesar

• 5 weken later...
Geplaatst

Normaal gesproken regelt de auto dit zelf. Je kunt de instelling op automatisch zetten en dan zou hij automatisch over moeten schakelen naar benzine als de grote accu leeg is. Tijdens dit rijden op benzine wordt de 12 v accu steeds bijgeladen. Ik denk dat er daar iets misgaat. De accu is aan vervanging toe, of de bobine is in slechte staat oid. Zou even langs de dealer gaan. Kunnen ze zo doormeten

Hoop dat je hier iets aan hebt

• 2 maanden later...
Geplaatst

ik rij 4 jaar in een Ceed PHEV.  je hoeft niet/nooit de modus te veranderen.  het begint en blijft in automatisch...als je niks doet.

'geen vermogen' is heel subjectief....maar eigenlijk, onze auto's hebben 105pk...met wat extra boost als er genoeg stroom is.  105pk is relatief weinig voor een redelijk zwaar auto, dus ja, in de bergen gaat het meestal wat langzamer dan gewenst.  in Nederland we ervaren zulke problemen niet zo vaak.

de accu regelt bijladen helemaal automatisch, maar ja, heuvel op...dat zou nog meer energie nemen dat je nodig hebt voor de aandrijving.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik rijd in een Ceed PHEV met caravan in de vakantie's en ook in bergen/heuvels. Ik moet hem dan wel gelijk in de sport stand zetten en handmatig in de 4e versnelling dan blijft de accu redelijk goed gevuld voor de ondersteuning.
Zet ik de versnelling in de 5 of 6 dan wordt de accu leeggetrokken. Elk jaar wel weer even wennen maar als het goed staat is het geen probleem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...