Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Spiegels inklappen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo medegebruikers,

Wie van jullie weet of je de spiegels bij nadering van de auto kunt uitschakelen.

Nu gaan ze op en neer als je er langs loopt met de sleutel in je broekzak.

Geplaatst

Misschien is het een instelling maar ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt ...........

Geplaatst

Nope, is niet uitschakelaar.

Mijn dealer antwoordde op die vraag: 'Nee, dit kan niet uitgeschakeld worden. Je hebt 7 jaar garantie, dus ook op de spiegelmotor'...

I rest my case. 😉

Geplaatst
2 uur geleden, zei Peter van der Vlies:

Via setup, voertuig, licht , vinkje uitzetten bij naderen bestuurder.

Helemaal perfect bedankt voor de info.

Geplaatst
5 uur geleden, zei gios:

Helemaal perfect bedankt voor de info.

Wellicht effe de dealer wijzen op zijn onjuiste info 😉

Geplaatst
Op 25-8-2024 om 11:53, zei Peter van der Vlies:

Via setup, voertuig, licht , vinkje uitzetten bij naderen bestuurder.

Klopt helemaal.

Alleen...dan gaat tevens ook de deurgrendel verlichting niet meer aan. 

En dat is best handig in de donkerte van de nacht op een onverlichte parkeerplaats bij een zwarte auto...

Ik had gehoopt dat het los uit te zetten zou zijn. Nu een compromis keuze, haha.

Geplaatst
6 uur geleden, zei cismo14:

Tja, of je drukt bij benaderen van de auto op het knopje van de smartkey om de deuren te ontgrendel. Keuzes, keuzes.

😁

Geplaatst

Bovenal geldt naar mijn bescheiden mening, dat je na aanschaf van een nieuwe auto ruim de tijd moet nemen om de handleiding door te nemen (en dus ook alle instellingen). Dit geldt temeer voor de GT+ uitvoering die overladen is met systeemhulpen en wat dies meer zij. Jammer als je mogelijkheden niet benut omdat je überhaupt niet weet dat ze er in zitten .....................

Geplaatst

Ik begrijp je. Vaak volkomen terecht. Ik vertel het mijn klanten ook. 

Echter niet in dit geval.

Ik ben niet van het type wat de woorden FTFM nodige heeft. 😀

Ik heb de handleiding vóór de aanschaf al kunnen downloaden en nauwgezet bestudeerd.

Daarna met het boek op schoot nog eens in de auto zelf, vele uren, gezien de vele mogelijkheden en opties.

Misschien mis of vergeet ik her en der wat, zou kunnen. 

Het is alleen, naar mijn bescheiden mening, niet allemaal even helder en logisch geprogrammeerd en er ontbreken vele functies.

Voorbeeld: waarom kan ik niet kiezen om de spiegel-uitklap-functie los uit te schakelen van de deurgrendel verlichting? Want m.i.: waarom zijn deze überhaupt aan elkaar gekoppeld?

En ja, als ik de AB knop indruk en de Coming Home / Leaving Home functie staat aan, gaat de verlichting aan. De grendel verlichting is echter wat subtieler.

Ander voorbeeld: waarom kan ik in de Kia Connect app niet zien of het dakraam dicht is? Waarom kan ik wel buiten de auto zien of de stoelverwarming aan staat? Ik kan het op afstand toch niet schakelen.

Tja, als er dan toch zoveel menu's en keuzes zijn...

Ik blijf erbij dat ik een aantal zaken nogal amateuristisch vind overkomen in de wagen. Net niet af. Net niet klaar. Net niet intelligent genoeg. Het kan echt veel beter. En ja, bij de grote merken T, A, M, B is ook niet alles perfect. Kia probeert functies en opties  in hun modellen in te bouwen en aan te bieden, waar je bij die genoemde merken veel meer voor betaalt. Maar doe het dan goed. Liever 2 goede opties, dan 10 niet fijn werkende, in mijn optiek.

Dit gevoel had ik overigens een stuk minder bij mijn vorige machine: Kia Nero HEV, en andere merken daarvoor.

En ik laak de onverschillige, wegwuivende, laconieke reacties van menig dealer. Maar goed, ik ben geen expert in de auto verkoop sector.

Nogmaals: mijn bescheiden mening.

Ik mag overkomen als een azijn-pisser, een zeur, over-kritisch, edoch met mijn lijst aan gebreken/issues/onvolkomenheden/missers mag ik dat zijn bij een dergelijke investering.  

Je mag verwachten dat het goed is, en dat is het niet. Een paar kleine issues zijn er altijd wel, oplossen en door. Maar hier...

Geen enkele kritiek op jouw mening of die van anderen, dit is alleen hoe ik het zie.

Afsluitende: wat ik al schreef: ik ga fijn in de wagen rijden, van het rijcomfort genieten en voorlopig even alle gadgets en hulpfuncties uit en negeren. Haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...