Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vorige week nav de experience kennismaking dit nieuwe model besteld!

Aardige looks, niet echt heel mooi maar stuk beter te pruimen dan de EV9.

Gekozen voor dit model omdat ik wil gaan terugleveren aan huis (vehicle to home/grid).

Daarmee is de keuze op dit moment minimaal. De dure vw’s die het zouden moeten kunnen wachten nog op certificering voor die functie. En de vw laadpaal is er ook nog niet.

Voor de teruglevering heb je een GT nodig en omdat ik alle functies van mijn huidige e-Niro executive wil behouden (stoelgeheugen oa) en ook de 360 camera wel fijn vindt (ken ik van huurauto's op vakantie) gekozen voor het GT plus model in sneeuwwit.

Levering feb 2025. Lijkt al dichtbij, toch nog een 6 maanden wachten.

De velgen zijn niet mijn smaak, de zwarte GT velg is meer iets voor een ander type auto. En de kleinere 17" is wel wat futuristisch. Wel voor de kleinere gekozen ivm ca 50km meer actieradius door minder weerstand, en meer comfort.

Ik hoop dat er snel meer bekend wordt over de laadpaal die kan gaan terugleveren. Prijzen, specs etc. Zal bestaande paal op de oprit moeten vervangen.

• Like 1
Geplaatst

erg benieuwd naar jouw bevindingen 

nu nog even geduld wachten duurt altijd erg lang helaas 

en iedereen maar roepen dat ev niet meer verkocht word als dat zo was had je ook niet zo een lange wacht tijd lijkt mij 

• 2 maanden later...
Geplaatst

Behoor ook tot een van de gelukkigen die privé een EV3 aan kan schaffen.  Mijn eSoul, deze is bijna 5 jaar oud en heeft een dikke 82000 km gelopen. Onder garantie zijn (bij 40000 km) de motor en later een achterlicht unit vervangen. Bij de koop is de soh van de batterij van eSoul vastgesteld op 100%. Hetgeen ik niet vreemd vind aangezien ik nooit snelgeladen heb en vrijwel nooit onder de 20% of boven de 80% heb geladen. Het bereik is voor mij dan ruim voldoende 300 km in de winter, 400 in de zomer. (ecostand en gewoon rustig rijden) Ook het gebruiken van de EV3 als thuis battery spreekt mij aan. Bij de nieuwe Renault 5 kan dit ook. Let wel, als er meer dan 40 megawatt door de batterij gegaan, vervalt bij Renault de garantie op de batterij. Ik verwacht dat dit bij Kia niet veel anders zal gaan, mogelijk meer megawatts omdat de batterij groter is, maar uiteindelijk is de levensduur bij een bepaald gebruik bekend bij Kia. Ik heb 15 kilowattuur aan thuisbatterijen, hier zit 10 jaar garantie op, maar dit zijn FPS batterijen, die ook beter tegen 100% laden en tot 0% ontladen kunnen. Verder zul je een speciale wallbox moeten hebben, voor wat ik totnutoe gelezen heb loopt dit behoorlijk in de papieren, bedragen van 5 a 6 duizend euro worden genoemd, maar dit is nog prematuur. 

Geplaatst

gefeliciteerd ! al een leverdatum?

Geplaatst

ja, de thuisbatterij functie is nogal prematuur. De zappi laadpaal die heb schijnt het wel te ondersteunen. Maar de netbeheerder staat het niet toe omdat het nog niet duidelijk is hoe het meterwerk dan moet gaan lopen, energiebelasting etc. Want het is dan lastig om te weten waar je stroom eerder vandaan kwam, zon, gekocht via je eigen meter etc. Europa schijnt daar eerst nog een plasje over te moeten doen. dus dan zijn wel weer een auto verder...

Volgende week een proefrit maken. Hoop dat ie ruim genoeg is, ben zelf 1,93 en zit graag wat rechterop. Merkte dat er minder hoofdruimte is dan bij mijn huidige Niro

Geplaatst

Hallo Dude, ben zelf 1,91 en als je de GT plusline hebt, met het open dak, dan wordt het kritisch, mijn haar zat tegen de hemel. Dit is overigens met de stoel goed op te vangen, zonder dat  je op je schouderbladen zit 😀 Hangt ook een beetje af van hoe je verhoudingen zijn lang bovenlijf of lange benen.  "Mijn" EV3 is reeds onderweg en [ik denk gezien mijn onderzoek op Marine Traffic] nu ongeveer ter hoogte van Zuid-Afrika. Als ik het goed heb, dan staat tie op de Morning Cecilie, deze maakt eerst een tussenstop in Portugal en komt dan door naar Rotterdam. [Nogmaals, als ik het goed heb, maar volgens mijn dealer zou de boot begin december aankomen] dus dat kan kloppen. De proefrit beviel mij goed, het is een mooie auto en vooral het feit dat tie ev dedicated is ontworpen vind ik belangrijk, dit betekend dat tie efficiënter omgaat met stroom en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar? Iedere liter benzine is minimaal een euro belasting en alleen al het idee dat ik dit niet hoef te betalen voor mijn mobiliteit, daar word ik al vrolijk van..........😂

Geplaatst

Voor wat betreft het gebruik als thuisbatterij, ga ik de kat nog even uit de boom kijken. Zoals opgemerkt heb ik al een thuisbatterij die icm zonnepanelen en een dynamisch laadregime [laden als de stroom voordelig is en geven als tie duur is, de klap al hendig op kan vangen.] Stook 's morgens het huis warm met een warmtepomp met de stroom die gedurende de goedkoopuren geladen is in de thuisbatterij. Het zal nog even gaan duren voordat er duidelijkheid is omtrent de auto als thuisbatterij, iedereen heeft er de mond van vol, maar ondertussen. Verder wil ik weten wat het eea fiscaal gaat betekenen voordat ik belasting moet gaan betalen als leverancier. Eén ding is mij volkomen duidelijk en dat is dat een junk betrouwbaarder is als de overheid [en een junk is, weet ik uit jarenlange ervaring, verschrikkelijk onbetrouwbaar.

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 18-11-2024 om 17:01, zei The Dude:

gefeliciteerd ! al een leverdatum?

Volgens de dealer zou de auto begin december geleverd worden, vind inmiddels de dealer op de politiek beginnen te lijken..............

Geplaatst

mm, krijg juist het idee dat veel mensen hem eerder krijgen dan verwacht. Ik zou eind feb aan de beurt zijn maar deze week komt ie al bij de dealer en eerste week januari kan ie worden afgeleverd.

kijk ook eens op het forum op tweakers, dat is heel actief

Geplaatst
Op 30-8-2024 om 21:19, zei The Dude:

Vorige week nav de experience kennismaking dit nieuwe model besteld!

Aardige looks, niet echt heel mooi maar stuk beter te pruimen dan de EV9.

Gekozen voor dit model omdat ik wil gaan terugleveren aan huis (vehicle to home/grid).

Daarmee is de keuze op dit moment minimaal. De dure vw’s die het zouden moeten kunnen wachten nog op certificering voor die functie. En de vw laadpaal is er ook nog niet.

Voor de teruglevering heb je een GT nodig en omdat ik alle functies van mijn huidige e-Niro executive wil behouden (stoelgeheugen oa) en ook de 360 camera wel fijn vindt (ken ik van huurauto's op vakantie) gekozen voor het GT plus model in sneeuwwit.

Levering feb 2025. Lijkt al dichtbij, toch nog een 6 maanden wachten.

De velgen zijn niet mijn smaak, de zwarte GT velg is meer iets voor een ander type auto. En de kleinere 17" is wel wat futuristisch. Wel voor de kleinere gekozen ivm ca 50km meer actieradius door minder weerstand, en meer comfort.

Ik hoop dat er snel meer bekend wordt over de laadpaal die kan gaan terugleveren. Prijzen, specs etc. Zal bestaande paal op de oprit moeten vervangen.

Heb op de KIA site gezien dat laadpalen, geschikt voor teruglevering worden aangeboden, voor zakelijk en particuliere gebruikers. Prijs particulier is momenteel in de aanbieding voor 1699 euri's. Heeft een load balancer.  Heb verder niets gelezen over de software. Kijk dit eerst even aan, heb nog niet zolang geleden een Zonneplan wallbox laten installeren en deze was ook echt voordelig. 

Geplaatst
Op 23-12-2024 om 19:43, zei The Dude:

mm, krijg juist het idee dat veel mensen hem eerder krijgen dan verwacht. Ik zou eind feb aan de beurt zijn maar deze week komt ie al bij de dealer en eerste week januari kan ie worden afgeleverd.

kijk ook eens op het forum op tweakers, dat is heel actief

Bedankt voor de tip zag dat de Morning Cecilie 18 december heeft aangemeerd in Rozenburg. Tevens leuk forum!

• 3 maanden later...
Geplaatst
Op 19-11-2024 om 14:21, zei Aedriaen:

Hallo Dude, ben zelf 1,91 en als je de GT plusline hebt, met het open dak, dan wordt het kritisch, mijn haar zat tegen de hemel. Dit is overigens met de stoel goed op te vangen, zonder dat  je op je schouderbladen zit 😀 Hangt ook een beetje af van hoe je verhoudingen zijn lang bovenlijf of lange benen.  "Mijn" EV3 is reeds onderweg en [ik denk gezien mijn onderzoek op Marine Traffic] nu ongeveer ter hoogte van Zuid-Afrika. Als ik het goed heb, dan staat tie op de Morning Cecilie, deze maakt eerst een tussenstop in Portugal en komt dan door naar Rotterdam. [Nogmaals, als ik het goed heb, maar volgens mijn dealer zou de boot begin december aankomen] dus dat kan kloppen. De proefrit beviel mij goed, het is een mooie auto en vooral het feit dat tie ev dedicated is ontworpen vind ik belangrijk, dit betekend dat tie efficiënter omgaat met stroom en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar? Iedere liter benzine is minimaal een euro belasting en alleen al het idee dat ik dit niet hoef te betalen voor mijn mobiliteit, daar word ik al vrolijk van..........😂

Vraagje hoe wist jij op.welke boot je auto stond. Ik wil de mijne ook volgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...