Steamboy Geplaatst 12 September, 2024 Geplaatst 12 September, 2024 Mijn vrouw heeft vandaag de kinderbeveiliging van de linker achter deur ingeschakeld. Echter nu is de deur ook niet meer van buitenaf te openen. Weet iemand hoe ik dit weer ongedaan kan maken ? Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 September, 2024 Geplaatst 12 September, 2024 Is de auto/deur wel van slot? Quote
Steamboy Geplaatst 12 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 12 September, 2024 We kunnen de auto afsluiten en openen met de afstandsbediening. Wanneer geopend, blijft het linker portier op slot, of in ieder geval, is deze ook niet van buiten te openen. Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 September, 2024 Geplaatst 12 September, 2024 Als je de sloten bedient met de afstandsbediening, zie je dan de bediening in/op de linker achterdeur wel bewegen?Als dat niet zo is blijft deze daarom misschien op slot.Indien dat het niet is denk ik dat het deurpaneel er vanaf zal moeten. Dat kan sowieso een lastig klusje zijn als je daarmee geen ervaring hebt, maar IN de auto met de deur dicht is het echt een uitdaging... Quote
Steamboy Geplaatst 12 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 12 September, 2024 Een deurplaat verwijderen met gesloten portier is bijna niet te doen, en dan is dat op z'n minst gezegd een understatement. Maar, het probleem heeft zich reeds opgelost. Na talloze pogingen het portier open te krijgen, lukte het plotseling. Met een deurdwinger net genoeg ruimte kunnen maken om met een haakje het kinderslot te ontgrendelen. Daarna even de accupool los en....... tadaaaa, de deur ging open. Ben weer helemaal happy !! De deur werkt weer naar behoren, met kinderbeveiliging en zonder. Dus wat de oorzaak geweest is, ik weet het niet. Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 September, 2024 Geplaatst 13 September, 2024 Fijn dat het opgelost is. Misschien is er met het opzetten van het kinderslot iets op een dood punt komen te hangen.Dan heb je nog geluk dat het bij jouw auto met een haakje opgelost kon worden; bij mijn Picanto zet je de deuren op kinderslot met een sleutel/schroevendraaier! Quote
Steamboy Geplaatst 13 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2024 Ja, als je een kinderslot met schroevendraaier of sleutel inschakelt, dan is de door mij gebruikte methode geen optie. Ik gebruik de deurdwinger sowieso niet graag. Iets teveel lucht er op en je drukt je deur naar de gallemiezen........ De enige optie die je dan nog hebt is de buitenklink afbreken. Wanneer deze gebroken en verwijderd is, kun je in het ontstane gaat (1,5x2 cm) een stijve draad met oog gebruiken om de deur te openen. Bij de Sportage van 2007 werkt dit perfect. Of het bij andere merken/types auto ook gaat, weet ik niet. Ik weet nog steeds niet wat de veroorzaker van deze ellende is geweest, dat irriteert me !! Ik heb gisteren de deurplaat verwijderd en het hele openen/sluiten mechanisme nagekeken, maar ben niks bijzonders tegengekomen. Het kinderslot werkt zoals het hoort, ingeschakeld is de deur van binnenuit niet te openen, maar wel van de buitenzijde. Quote
Murcielaygo Geplaatst 13 September, 2024 Geplaatst 13 September, 2024 Dat zou mij ook irriteren.Het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat het schuifje net niet ver genoeg verzet was en dan beide functies blokkeert.Dat kun je misschien testen met de plaat eraf en de deur in het slot door een schroevendraaier te gebruiken om de vanger om te zetten. Quote
Steamboy Geplaatst 13 September, 2024 Topic Starter Geplaatst 13 September, 2024 Daar ging mijn gedachte ook naar uit, maar toen de deur open ging, stond het schuifje maximaal in de kinderslot-stand, dus daar lag het niet aan. De deur ging pas van het slot toen ik de accupool los gemaakt had en deze weer aanbracht. Ik ga het verder niet uitproberen......... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.