Jump to content

Recommended Posts

Posted

Helaas heeft mijn hond (een Cane Corso) de veiligheidsgordels links en rechts achter stuk gebeten.

Ik kan nu een paar gordels kopen maar moet deze zelf monteren.

Onder is dat makkelijk te doen, dat zijn twee bouten.

Maar boven gaan de gordels in de plastic kappen waar ook een sticker van de Airbag opzit.

Weet iemand mij te vertellen hoe ik de montage moet doen ??

Posted
Helaas heeft mijn hond (een Cane Corso) de veiligheidsgordels links en rechts achter stuk gebeten.

Ik kan nu een paar gordels kopen maar moet deze zelf monteren.

Onder is dat makkelijk te doen, dat zijn twee bouten.

Maar boven gaan de gordels in de plastic kappen waar ook een sticker van de Airbag opzit.

Weet iemand mij te vertellen hoe ik de montage moet doen ??

Welkom op het forum, je begint direct goed.

Welke auto heb je?

Ik weet niet de oplossing, maar ik hoop voor je dat de Visa Card in je broekzak kan blijven

Succes en veel kijkplezier hier

Posted

Je moet even kijken hoe die plastic kap vast zit. Waarschijnlijk gewoon geklikt. Deze kun je dan gewoon met beleid lostrekken, en dan kan je er zo bij.

Ik weet niet hoe het zit bij de Sorento, maar bij de meeste auto's zit dit zo bevestigd. ook met airbag.

Posted

Ik denk het ook, maar is dit echt zo ?

Dank voor jouw reactie.

Misschien moet ik voor de zekerheid (van de airbag) eerst de accu loskoppelen?

Posted
Ik denk het ook, maar is dit echt zo ?

Dank voor jouw reactie.

Misschien moet ik voor de zekerheid (van de airbag) eerst de accu loskoppelen?

dit kan sowieso geen kwaad als je bezig gaat met delen demonteren in de buurt van een airbag.

Houdt er wel rekening mee dat een auto gemiddeld 15 minuten spanningsloos moet zijn voor een airbag systeem daadwerkelijk niet meer zal functioneren.

Posted

Inderdaad, even kwartiertje de accu los, liefst nog even de lichten aanzetten of iets dergelijks, dan weet je zeker dat hij helemaal leeggetrokken is, en dan kun je in de buurt van de airbag gaan werken ja. Ik zal maar niet zeggen hoe ik laatst in een 206 met airbags in de A-stijl een parrot heb ingebouwd (Ahum met lopende motor.. :| NIET DOEN)

Je moet sowieso even je deurrubber een deel lostrekken, want die zal er overheen geklemd zijn.

Posted
Inderdaad, even kwartiertje de accu los, liefst nog even de lichten aanzetten of iets dergelijks, dan weet je zeker dat hij helemaal leeggetrokken is, en dan kun je in de buurt van de airbag gaan werken ja. Ik zal maar niet zeggen hoe ik laatst in een 206 met airbags in de A-stijl een parrot heb ingebouwd (Ahum met lopende motor.. :| NIET DOEN)

Je moet sowieso even je deurrubber een deel lostrekken, want die zal er overheen geklemd zijn.

Ja ik had begin februari door zon grapje mijn knieschijf nog uit de kom.. was bezig met een auto, veroorzaakte per ongeluk een kleine kortsluiting bij de airbag module, airbag van het stuur klapt eruit, schrik me helemaal kapot en stap/spring de auto uit en lande verkeerd :( 6 weekjes ziektewet en paar weekjes fysiotherapie..

Die fout maak ik niet snel nog een keer haha :mrgreen:

Posted

Zowiezo (minst erge) gaat en blijft je airbag lampje branden als je de stekker loshaalt met spanning erop.

Dus dat spaart je een trip naar de dealer om de airbag te resetten.

Rob