Diamondfan01 Geplaatst 23 November, 2024 Geplaatst 23 November, 2024 Vraagje. Hoe houden de sensoren zich onder winterse omstandigheden? Ik heb gelezen dat een bevroren sensor verhinderde dat de auto in zijn achteruit kon rijden. Wat kun je er aan doen? Wie heeft ervaring met sensoren die niet werken door bevriezing/sneeuw/hagel en wat heb je er aan gedaan? Alvast bedankt voor een reactie! Quote
Jim Gubbels Geplaatst 23 November, 2024 Geplaatst 23 November, 2024 Ik heb af en toe, met veel sneeuw, bijvoorbeeld op wintersport, dat de parkeersensoren piepen omdat sneeuw erop zit. Ook waren door de extreme koude één keer de variabele luchtkleppen in de radiator bevroren, hetgeen een storing op het dashboard toonde. in alle gevallen heb ik altijd verder kunnen rijden. Verder heb ik geen bijzonderheden en geniet ik nog dagelijks van mijn Kia. Quote
Gast Geplaatst 30 November, 2024 Geplaatst 30 November, 2024 Kort antwoord: slecht. Lang antwoord (na meer dan een jaar in deze machine): -Een beetje regen zorgt er al voor dat de sensoren gaan melden dat er iemand voor je staat. Bleeps, camera aan op het rechter scherm, etc. Dit terwijl je gewoon voor een rood verkeerslicht staat te wachten; -Ook onnodige meldingen dat er links en rechts van de auto iets beweegt, ook weer alarm en scherm aan op camera; -Beide meldingen komen vooral voor als je voor een verkeerslicht staat te wachten of in de file staat; -Met hagel of natte sneeuw werkt de radar niet meer. Er zit geen heater in die middels warme lucht de neerslag snel afvoert (zo als in vliegtuigen). Je heb er dus niets aan, terwijl het juist in die weersomstandigheden heel nuttig en behulpzaam kan zijn. -Om maar over onnodige en gevaarlijke rem ingrepen maar niet te beginnen, haha. Mijn conclusie: Te veel irritante BS meldingen. En als het wel nuttig zou zijn, werkt het niet of niet goed. Ik vind het allemaal speelgoed oplossingen die niet af zijn. Dealer doet er niets aan ("wacht maar op een update") en Kia NL al helemaal niet. Mijn ervaring is dat hoe meer systemen er uit staan, hoe rustiger het rijden is. Quote
gjklasens Geplaatst 3 December, 2024 Geplaatst 3 December, 2024 Ik heb dit dus allemaal niet.Sensoren werken gewoon goed en heb nog nooit rare meldingen gehad. Heb de auto nu 1 jaar en 70000 km verder. In harde regen en sneeuw ook geen problemen. Jij hebt echt pech met jouw auto. Want zijn niet jouw enige problemen als ik op forum kijk Echt zonde want ik vind het een geweldige auto 1 Quote
Henri497 Geplaatst 7 December, 2024 Geplaatst 7 December, 2024 Enige wat ik al een paar keer heb gehad is de melding dat de parkeersensoren achter geblokkeerd of defect zijn. Nou is mijn auto wel heel vies nu maar daar zit het hem niet in? 1 Quote
Marinus 22 Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 Bij mij al enkele malen de radar sensor voor tijdens regenbui, dan werkt de cruise control niet hij ziet ook geen auto's meer voor je. Op een of andere manier blijft er te veel water op het deksel van de radar staan misschien om dit vlakke dekels bol of conisch te maken zodat het water beter wegkan, lijk mij een simple oplossing. Ik heb dit al aangegeven bij de dealer maar die verteld mij dat zij hier niets aan kunnen doen, dit moet vanuit KIA gebeuren, maar ja probeer die maar eens iets te laten ondernemen. Die denken niet zo mee met de klanten. IK heb had bij de dealer al ander minpunten opgeven die niet werkte maar daar werd ook doorverwezen naar de dealer. Volgende auto wordt denk ik toch weer een Mercedes Benz. Quote
Wim-A Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 44 minuten geleden, zei Marinus 22: Volgende auto wordt denk ik toch weer een Mercedes Benz. We spreken wel af dat Mercedes vs KIA een beetje 'appels en peren' is, toch? Quote
Marinus 22 Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 (aangepast) 13 minuten geleden, zei Wim-A: We spreken wel af dat Mercedes vs KIA een beetje 'appels en peren' is, to€ch? Nou die kia van mij die was inclusief electrisch inklapbare trekhaak bijna € 54.000,- daar koop je ook al een leuke Mercedes Benz voor misschien niet zo uitgebreid maar toch beter afgewerkt, en kwalitatief beter dan de Kai. 13 December, 2024 aangepast door Marinus 22 Quote
Gast Geplaatst 13 December, 2024 Geplaatst 13 December, 2024 4 uur geleden, zei Wim-A: We spreken wel af dat Mercedes vs KIA een beetje 'appels en peren' is, toch? Waarom? Nog afgezien van de vraag wat hier de peren en appels zijn. Quote
Henri497 Geplaatst 19 December, 2024 Geplaatst 19 December, 2024 Op 7-12-2024 om 13:45, zei Henri497: Enige wat ik al een paar keer heb gehad is de melding dat de parkeersensoren achter geblokkeerd of defect zijn. Nou is mijn auto wel heel vies nu maar daar zit het hem niet in? Dat is ook weer vreemd. Kan ik eindelijk bij de dealer terecht voor dit probleem en nu blijkt dat ze na drie weken alleen maar een diagnose willen gaan stellen en pas daarna een onderdeel gaan vervangen? Maar ik heb toch al gezegd dat de sensor geblokkeerd of defect is, bestel die dan meteen na het maken van de afspraak! Nee dat mag niet van Kia Nederland, de dealer moet eerst een filmpje maken als bewijsmateriaal dat ik die storingsmelding niet verzonnen heb, Dan gaan de deskundigen(??) van Kia Nederland dat beoordelen en pas na akkoord van Kia Nederland mag de dealer gaan sleutelen. De dealer wil het liefst dat ik de auto daar de hele dag laat staan voor een filmpje van drie seconden en dan kan ik met een beetje mazzel in februari daar weer naar toe om het probleem te verhelpen Quote
ehombie Geplaatst 20 December, 2024 Geplaatst 20 December, 2024 Elke merk of model auto kun je ook pech hebben met zulke storingen...Ook bij de duitse merken Hoe men het oplost of aanpakt vind ik belangrijker...ja en wachttijden is de hedendaagse tendens in de automotive scene 1 Quote
Inez Geplaatst 2 Maart, 2025 Geplaatst 2 Maart, 2025 Bij mij al enkele malen de radar sensor voor tijdens regenbui, dan werkt de cruise control niet hij ziet ook geen auto's meer voor je. Op een of andere manier blijft er te veel water op het deksel van de radar staan misschien om dit vlakke dekels bol of conisch te maken zodat het water beter wegkan, lijk mij een simple oplossing. Ik heb dit al aangegeven bij de dealer maar die verteld mij dat zij hier niets aan kunnen doen, dit moet vanuit KIA gebeuren, maar ja probeer die maar eens iets te laten ondernemen. Die denken niet zo mee met de klanten. IK heb had bij de dealer al ander minpunten opgeven die niet werkte maar daar werd ook doorverwezen naar de dealer. Volgende auto wordt denk ik toch weer een Mercedes Benz.Ik heb juist mijn Mercedes ingeruild voor de Kia Sportage.Teveel sensorproblemen en bodemissues met Mercedes….Actieve remassistent was hyperactief, met noodstops op de meest vreemde momenten. Mercedes ( 2 garages) kregen het niet gefixtVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.