Rick Geplaatst 4 December, 2024 Geplaatst 4 December, 2024 Hallo, Na de terugroep actie van KIA is mijn MAP sensor defect (meteen nadat die uit de garage kwam na vervangen onderdeel terugroep actie.) Nu is de factuur voor een MAP sensor van KIA a 261 euro Ex btw. Als ik het onderdeel nummer opzoek op internet kost het a 30 euro. Ik snap het even niet, zijn de onderdelen op internet namaak of vraagt KIA 10x zoveel ervoor? onderdeel nummer: 393002B000 Quote
gios Geplaatst 4 December, 2024 Geplaatst 4 December, 2024 5 uur geleden, zei Rick: Hallo, Na de terugroep actie van KIA is mijn MAP sensor defect (meteen nadat die uit de garage kwam na vervangen onderdeel terugroep actie.) Nu is de factuur voor een MAP sensor van KIA a 261 euro Ex btw. Als ik het onderdeel nummer opzoek op internet kost het a 30 euro. Ik snap het even niet, zijn de onderdelen op internet namaak of vraagt KIA 10x zoveel ervoor? onderdeel nummer: 393002B000 Ik neem aan dat het gratis vervangen word bij een terugroepactie ? En ja bij Kia zijn de onderdelen extra duur. Quote
Rick Geplaatst 4 December, 2024 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2024 2 uur geleden, zei gios: Ik neem aan dat het gratis vervangen word bij een terugroepactie ? En ja bij Kia zijn de onderdelen extra duur. Terugroep actie blijkt de zekeringen kast te zijn, bij al de Sportages en andere versies, zoek even op RDW, het betrof 5 miljoen auto's. Dit is indd onder garantie gedaan. Maar zodra ik in de auto stapte was het motor management lampje aan, dit bleek toen de MAP sensor te zijn. Internet prijs: (als het echt is) 393002B000 Genuine Kia Sensor Assembly-Map Inmiddels is het motorlampje uit gegaan, als het uitblijft laat ik niks vervangen. Quote
Steamboy Geplaatst 9 December, 2024 Geplaatst 9 December, 2024 Rick, als ik jou goed begrijp, had je geen problemen met je auto. Toen heb je een oproep gekregen om de zekeringen kast te laten vervangen, onder garantie en daarna had je problemen met de melding dat je MAP sensor defect zou zijn. Klopt dit ? Zo ja, dan valt deze sensor tocht ook onder garantie ? Het is trouwens een simpele MAP sensor en kost bij AutoDoc ongeveer € 22,=. 1 Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2024 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2024 14 minuten geleden, zei Steamboy: Rick, als ik jou goed begrijp, had je geen problemen met je auto. Toen heb je een oproep gekregen om de zekeringen kast te laten vervangen, onder garantie en daarna had je problemen met de melding dat je MAP sensor defect zou zijn. Klopt dit ? Zo ja, dan valt deze sensor tocht ook onder garantie ? Het is trouwens een simpele MAP sensor en kost bij AutoDoc ongeveer € 22,=. Correct! Hoezo valt de map sensor dan ook onder de garantie? Als ik op internet zoek kom ik ook rond de 20-50 euro aan kosten voor de sensor. Echter KIA NL vraagt 260 Ex btw... Bizar verschil, dus ik dacht dat online nep of namaak was.. Inmiddels is het motorlampje weer vanzelf uitgegaan en gelukkig nog niet terug gekomen, hopelijk blijft het weg nu. Toevallig dat het motor lampje direct begon te branden toen de auto de garage uitrolde. Het prijsverschil van KIA en internet is ook heel apart, zag dat bijvoorbeeld een krukas sensor ook maar paar 10tjes kost op internet en deze is ooit vervangen voor 400+ euro.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.