Guest Pombal12 Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 (edited) Hallo allemaal, Na 2 Skoda's FABIA COMBI (sinds 2000) vond ik het tijd voor iets anders. Mijn officiele Skoda dealer bood een schaamteloos laag inruilbedrag. Inmiddels heb ik m'n laatste Fabia Combi alsnog voor 'n riant bedrag particulier verkocht. Bye, bye, Skoda, dank voor 8 mooie jaren. Het wordt tijd voor iets vlotters! Ik wist van de komst van de VENGA en het model sprak mij onmiddelijk aan. Na 2 proefritten heb ik gisteren de knoop doorgehakt en heb een VENGA besteld. Het is er een uit voorraad, dus ik kan zeer spoedig rijden! Het is een 'champagne zilver' 1.4 benzine X-ecutive. Prachtige wagen! De Continental banden laat ik vervangen door Michelin banden. Vanwege geen inruil kon er een aardige korting worden bedongen (iets meer dan 6 procent en gratis vervangen van de banden) Nooit eerder had ik een KIA gereden. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Allicht waren de 40 proef-kilometers niet genoeg om 'm door-en-door te leren kennen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ik er gelukkig mee zal worden (al was het alleen al vanwege de rust die 7 jaar garantie biedt!!). Ik zag vanmiddag een korte rapportage in "Gek op Wielen". Niet bijster diepgaand, maar ach, d'r komen vast betere tests. Op 17 december 2009 verschijnt het Kerstnummer van de ANWB Autokampioen, met een eerste test. Zodra de VENGA in mijn bezit is meld ik me weer! Groeten, Pombal12 Edited December 14, 2009 by Pombal12 Quote
bigwade Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 nou je valt mooi binnen hoor Goed gedaan jochie zeggen ze hier in Utrecht Veel plezier met je nieuwe ride. btw, je las al enige tijd mee hier of is Kia en dit forum ineens uit de lucht komen vallen............................... Quote
Guest Pombal12 Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 Hallo bigwade, Nee, ik ben volslagen nieuw op dit forum en ik had tot voor kort nog geen plannen om van automerk te veranderen. Destijds in het jaar 2000 was mijn keuze voor Skoda een hele bewuste; zo ook nu weer met een KIA. Misschien is dat wel een overeenkomst tussen die beiden. Allebei hebben zij zich opgewerkt tot wat ze nu zijn! Vooral de autokenners durven er een te kopen. Ik verwacht dat ooit ook het merk LADA dat zelfde respect zal gaan afdwingen. Pombal12 Quote
bigwade Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 Ik verwacht dat ooit ook het merk LADA dat zelfde respect zal gaan afdwingen. Pombal12 Dat kan effe duren.......... Quote
Smart Posted December 13, 2009 Posted December 13, 2009 Ik verwacht dat ooit ook het merk LADA dat zelfde respect zal gaan afdwingen.Pombal12 Ik vind het zelf een hele gewaagde uitspraak, maar als Renault zich ermee gaat bemoeien, zal het wel net zo'n vlucht gaan nemen als met de Dacia. En ja, zoals iedereen wel weet doet Dacia het verhoudingswijs niet slecht in Nederland. Lada heeft echter geen hele goede reputatie in NL, een aantal freaks daargelaten. Maar die zetten we apart. Maar Pombal12 (!) veel plezier met je nieuwe aanwinst. Een goede keus. Veel veilige rijkilometers toegewenst. Quote
Relena Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 Kan alleen maar zeggen veel plezier ermee Pombal12. Zo hoort het te gaan je valt voor de Venga en hebt het geluk net voor een nieuwe wagen te gaan. Door mensen zoals jij hebben merken als kia de kans om hun plek op de Nederlandse automarkt te vinden. Bij mezelf is het niet anders gegaan mijn vrouw en ik vielen als een blok voor de Soul. Hebben hem dezelfde dag nog besteld. Ik wens je heel veel plezier met de Venga. Het zijn de pionieren die de toekomst mede bepalen. Groetjes, Relena Quote
Venga1 Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 Hallo Pombal12 Welkom op het forum. Waarom wacht je met afleveren niet tot 2010? Ik heb ook de Venga gekocht ( beviel mij ook erg goed, ontdanks dan er hier mensen zijn die toch iets minder positief zijn) Ik laat de auto in de eerste week van 2010 afleveren, dan staat er 2010 op de auto papieren. bij mij wordt in de laatste week van 2009 het kenteken aangevraagd, maar wordt in 2010 op naam gezet. Zo behoudt je de 2009 korting. Quote
Guest GreyGriffin Posted December 14, 2009 Posted December 14, 2009 Hallo Pombal12, Om te beginnen heet ook ik je welkom bij de club. En feliciteer je met de aankoop van je Venga! Mogelijk ben je wel de allereerste particulier op dit forum die in een Venga rijdt. Het moet vast wel lekker onderhandelen zijn geweest zonder inruil. Als je tijd hebt voor het uploaden van een paar foto's na aflevering, houden wij ons van harte aanbevolen. Vriendelijke groet van GreyGriffin Quote
Guest Pombal12 Posted December 19, 2009 Posted December 19, 2009 (edited) Voila! De eerste foto van de VENGA van Pombal12!! Zie ook de andere foto's in het topic' De 1e kilometers in de Venga". Edited December 19, 2009 by Pombal12 spelfaudje... Quote
Recommended Posts