Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Parkeersensoren achter ineens defect :-(

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds de aanschaf van onze Niro ging het altijd goed maar nu gisteren ineens niet.

De parkeersensoren achter doen het niet meer en ik krijg een vreemd pieptoontje te horen bij het inschakelen en op het display zie ik het 'detectieveld' in grijs en een waarschuwing driehoek is ook in beeld.

Afspraak met de dealer gemaakt, helaas pas 12-13 maart a.s. aan de beurt.🤨

De Terugroepactie uitvoeren is nu ook naar 12-13 maart verplaatst.

Geplaatst

'k Had hetzelfde probleem met mijn Ceed SW nadat ik de demontabele trekhaak had gemonteerd. Een KIA monteur raadde mij telefonisch aan om de dop van de trekhaak te verwijderen. En ziet, zonder dat lullige kapje deden de parkeersensoren het weer perfekt. Kennelijk is de ultrasoon detektie van de sensoren erg richtingsgevoelig.

Adri

• 1 maand later...
Geplaatst

Kleine update: op 9 februari ging eerst de achterkant weer aan maar een paar uur later deden de voor- en achterkant sensoren het helemaal niet meer.

De volgende dag verrassend alles in orde. Maar binnenkort heb ik de afspraak staan om alles incl de terugroepactie, uit te laten voeren.

Bericht volgt...

• 2 weken later...
Geplaatst

Update: de terugroepactie is uitgevoerd, Merk er uiteraard niets van. Wel merk dat bepaalde instellingen die ik had gedaan, hier en daar verdwenen zijn (mogelijk is de auto stroomloos gemaakt/geweest).

De cruisecontrol reageerde wel anders dan bekend. Misschien 'leert' het systeem iets?

Het tankklepje weigerde af en toe open te klappen. Dat schijnt een niet onbekend probleem(pje) te zijn. De monteur heeft het gangbaar gemaakt, we zullen het beleven of het goed gaat.

V.w.b. de parkeersensoren die gek deden, omdat het nu gewoon functioneert kunnen ze niets vinden (deze auto heeft nog geen storingsgeheugen). Zodra het weer fout gaat, wordt ik direct geholpen want dan is het te constateren welke sensor het probleem veroorzaakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...