Audidriver4ever Geplaatst 29 Januari, 2025 Geplaatst 29 Januari, 2025 Sinds de aanschaf van onze Niro ging het altijd goed maar nu gisteren ineens niet. De parkeersensoren achter doen het niet meer en ik krijg een vreemd pieptoontje te horen bij het inschakelen en op het display zie ik het 'detectieveld' in grijs en een waarschuwing driehoek is ook in beeld. Afspraak met de dealer gemaakt, helaas pas 12-13 maart a.s. aan de beurt. De Terugroepactie uitvoeren is nu ook naar 12-13 maart verplaatst. Quote
Breeze Geplaatst 29 Januari, 2025 Geplaatst 29 Januari, 2025 'k Had hetzelfde probleem met mijn Ceed SW nadat ik de demontabele trekhaak had gemonteerd. Een KIA monteur raadde mij telefonisch aan om de dop van de trekhaak te verwijderen. En ziet, zonder dat lullige kapje deden de parkeersensoren het weer perfekt. Kennelijk is de ultrasoon detektie van de sensoren erg richtingsgevoelig. Adri Quote
Audidriver4ever Geplaatst 1 Maart, 2025 Topic Starter Geplaatst 1 Maart, 2025 Kleine update: op 9 februari ging eerst de achterkant weer aan maar een paar uur later deden de voor- en achterkant sensoren het helemaal niet meer. De volgende dag verrassend alles in orde. Maar binnenkort heb ik de afspraak staan om alles incl de terugroepactie, uit te laten voeren. Bericht volgt... Quote
Audidriver4ever Geplaatst 16 Maart, 2025 Topic Starter Geplaatst 16 Maart, 2025 Update: de terugroepactie is uitgevoerd, Merk er uiteraard niets van. Wel merk dat bepaalde instellingen die ik had gedaan, hier en daar verdwenen zijn (mogelijk is de auto stroomloos gemaakt/geweest). De cruisecontrol reageerde wel anders dan bekend. Misschien 'leert' het systeem iets? Het tankklepje weigerde af en toe open te klappen. Dat schijnt een niet onbekend probleem(pje) te zijn. De monteur heeft het gangbaar gemaakt, we zullen het beleven of het goed gaat. V.w.b. de parkeersensoren die gek deden, omdat het nu gewoon functioneert kunnen ze niets vinden (deze auto heeft nog geen storingsgeheugen). Zodra het weer fout gaat, wordt ik direct geholpen want dan is het te constateren welke sensor het probleem veroorzaakt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.