Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kia wil niet (uitgesteld) geladen worden...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onlangs heb ik een 11 KW (3fase) Laadbox van Zonneplan laten installeren.

Dit systeem werkt "slim" zodat er geladen wordt als het stroom voordelig is of zelfs gratis.

Mooi natuurlijk alleen ontstaat er toch een probleem omdat de Kia na ongeveer een uur in "slaap" valt.

Omdat er langere tijd geen stroom op de stekker van de wallbox staat, sluit de Kia zich af en is laden onmogelijk.

Ook eventueel via "uitgesteld laden" via de Kia App lukt niet, want dan is de beperking ook weer een uur en niet langer...

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft eventueel een oplossing ?

Graag ff een reactie

Geplaatst

Ik heb een Wallbox Pulsar uit 2020, die ik ook in de goedkoopste uren laat laden. In de auto heb ik alles, wat met de laadtimer te maken heeft, uitgeschakeld. Bij mij werkt het laden dan gewoon op de, in de Wallbox, ingestelde tijd. Als na het verstrijken van die tijd de accu nog niet vol is, geeft de auto later, bij het aanzetten, wel een melding over het stoppen van de AC-lader.

Geplaatst

Hoi Case,

Bedankt voor je reactie...

Het verhaal is dat de Kia na ongeveer geen stroom meer accepteert als er geen spanning op de stekker gestaan heeft...

Dan moet ik eerst contact zoeken via de Kia Connect App, of de deur open doen bijvoorbeeld en dan pas wil hij wel geladen worden... Hij valt als het ware in slaap....

Jouw opmerking over het onderbreken van het laadproces geeft bij mij ook de melding dat de stekker er niet inzit, maar dat vind ik niet erg...

Noch de dealer (Hedin) noch de importeur heeft een (Legale) oplossing...

Uiteraard kan ik ook de software van Kia gebruiken om te laden met eventueel de instellingen van de daluren, maar dat gaat het doel voorbij...

Ik wil dat de Wallbox de regie heeft en stroom "los laat" als de prijs laag is, of zelfs gratis en de Kia dit "gewoon" accepteert, zonder dat ik eerst de auto "wakker" schut...

Ik neem aan dat jouw Pulsar ook pas stroom afgeeft als er geladen moet  worden, anders zou hij al beginnen met laden natuurlijk...

Bij mij werkt dat dus niet...

Ik heb het over een E Niro uit 2020... Mag ik vragen welke Kia jij hebt ?

Gr, Cor

Geplaatst

De mijne is een e-Niro van maart 2019 (de eerste serie).

• 9 maanden later...
Geplaatst

Een wat late reactie, maar helaas loop ik tegen precies hetzelfde probleem aan.

Een combinatie van een my20 e-niro en een zonneplan wallbox. Heb je hier ooit een oplossing voor gevonden?

Geplaatst

Helaas niet. Het lijkt toch wel in de versie van de o.b.c. te zitten...

Het proces van laden vanuit de wallbox wil wel starten, echter de o.b.c. lijkt te slapen en moet eerst geactiveerd worden (even communiceren met de auto) en dan werkt het wel....

Een ander type Kia (EVxx) werkt wel via de wallbox.

Nu stel ik mijn Kia dan maar op "laden tijdens daluren" in en via de Zonneplan App op direct laden.

Gr, Cor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...