Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet het niet zeker voor een Picanto 3, maar bij de Picanto 2 en de meeste andere auto's draai je twee torx bouten aan de zijkanten in de "spaken" los, waarna de airbag los komt.
Die los stekkeren (eerst je accu los voor minimaal 2 minuten!) en dan heb je toegang tot de centrale moer.

Kijk anders eens op Youtube, goed kans dat je daar een filmpje van kunt vinden.

Geplaatst

Thx voor het meedenken. Maar het zit niet met torx. Ik zie dat je er drie punten zijn daar steken ze een schroevendraaier in. Maar ik zie niet of je moet draaien of ergens iets in moet drukken. 
bij mijnrio was het torx.

Geplaatst

Heb je al eens met een lampje in de gaten gekeken wat daar zit? Bij mijn Picanto TA zitten de Torx namelijk net niet recht achter de gaten...

Geplaatst

In de filmpjes steken ze een schroevendraaier is de gaatjes en ik denk dat ze dan iets opzij drukken ofzo.

maar ik had gehoopt dat hier een Kia monteur het antwoord op zou weten.

ik ga het morgen het stuur wisselen dus we gaan het zien.

Geplaatst

Ik heb even een filmpje bekeken en het lijkt inderdaad nu een systeem met weerhaken achter kunststof lippen te zijn. De bevestiging van de airbag is nog steeds van metaal, maar dan met een stevige pen, veer en een verende slot-pen.
De gaten zitten ook aan de achterkant ipv aan de zijkant in de spaken...

Geplaatst

In de filmpjes steken ze een schroevendraaier is de gaatjes en ik denk dat ze dan iets opzij drukken ofzo.

maar ik had gehoopt dat hier een Kia monteur het antwoord op zou weten.

ik ga het morgen het stuur wisselen dus we gaan het zien.

Geplaatst

Vandaag stuur gewisseld.Airbag ging vrij simpel los. Even met een schroevendraaier het lipje opzij drukken en hij plopt los aan een kant.

andere kant ook zo. En dan onder in het stuur de schroevendraaier erin duwen en een klein beetje duwen en hij springt los.

Alleen de bout van het stuur zit verschrikkelijk goed vast daar heb ik een slagmoersleutel opgezet.

Nu heb ik een mooi leer stuur en gelijk cruise control.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...