RobS Geplaatst 20 Juli, 2025 Geplaatst 20 Juli, 2025 Bij mijn MY25 PHEV kan ik handmatig kiezen tussen HEV en Auto mode als hybride mode. Ik kan niet goed vinden wat nu het verschil is tussen beide modes in de handleiding. Wat is dan de “begin stand”, waar geen visuele aanduiding van is in het dashboard? Ik heb gemerkt dat in de Auto stand de accu onder het rijden iets meer wordt opgeladen, tot zo’n 8km actieradius, waar dat in HEV meestal maar 4km is alvorens weer te gaan ontladen. Ik kom in geen enkele stand boven de ong 30% accu opladen bij lange stukken snelweg. Bij flinke afdalingen in de bergen is 14km actieradius wel gelukt. Ik snap dat opladen onder het rijden extra verbruik geeft uiteraard, dus vanwaar de keuze mogelijkheid HEV of Auto en wat is de “begin stand”? Quote
SpeedyG Geplaatst 20 Juli, 2025 Geplaatst 20 Juli, 2025 Ik kan het even niet tyerug vinden, maar ik heb het volgende onthouden. De stand auto bepaalt de auto zelf welke aandrijving er gebruikt word. Dit afhankelijk van snelheid, accu lading en dergelijke. De stand HEV probeert de auto het accugebruik te beperken om zo veel mogelijk +/- 10% accu lading te behouden. Deze stand schakelt dan ook automatisch in als je accu rond de 12% komt. De "begin stand" is de volledige accu stand. In de XCeed wordt dit apart aangegeven met de letters EV. Dan rijdt de auto dus puur op accu. Let wel bij koud weer zal in EV stand ook de benzine motor lopen om deze op te warmen, de benzine motor zal echter stationair de accu bij laden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.