B Post Geplaatst 9 September, 2025 Geplaatst 9 September, 2025 Hallo, sinds enkele maanden heb ik een Kia Venga bouwjaar 2015. Als ik de Ruitenwisser voor de voorraam gebruik dan tikt hij tegen de raamsteil aan. Nu heb ik mij laten vertellen dat de Kogellagers van de raam Meganisme door slijtage te ruim zijn geworden en daardoor tegen de Raamsteil aan tikken. De auto heeft ruim een ton gereden. Een nieuwe Meganisme is ongeveer 430 euro. Wat is jullie ervaring daar mee en zijn er goedkopere oplossingen? Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 September, 2025 Geplaatst 9 September, 2025 Gebruikt systeem lijkt me sowieso goedkoper, maar als het een lager is, is dat niet te vervangen dan?Ik vind overigens 100.000km wel snel voor dergelijke slijtage. Zelf rijd ik een Picanto uit 2011, met ondertussen 320.000km op de klok en die heeft geen enkele voelbare slijtage aan de wissers... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.