Fvdb Geplaatst 16 September Geplaatst 16 September Beste lezers, Ik rij in een Kia Rio 1.4 uit 2012 met 125.000 kilometer op de teller. Helaas is de distributieketting versprongen, waardoor de kleppen en zuigers tijdens het rijden met elkaar in aanraking zijn gekomen. Het gevolg: de motor is niet meer te repareren. Mijn vraag: is dit te voorkomen, of is het puur domme pech? Ik ging er namelijk vanuit dat een auto met een ketting juist onderhoudsvriendelijker en betrouwbaarder zou zijn, en dat dit soort problemen dus niet zouden voorkomen. Groet, Felix Quote
Breeze Geplaatst 16 September Geplaatst 16 September Dit is denk ik een uitzonderlijke gebeurtenis. Nog nooit gehoord van een spontaan versprongen distributieketting. Mijn Opel Rekord b.j. 1958, gaf een keer de geest doordat het pertinax distributietandwiel was verschoven op de as, zonder motorschade, omdat de. zuigers toen nog vrijliepen van de kleppen. Adri Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.