Jan Mondria Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Ik moet voor mijn android auto altijd de usb kabel gebruiken. Nu zoek ik een dongel welke ik zo kan insteken maar daarbij ook ruimte blijft voor mijn draadloze oplader , nu is er genoeg te koop op de markt maar ik vraag naar jullie ervaringen alvorens ik zo,n ding aanschaf . De auto is een Kia niro van 2022 Quote
Marc B. Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Misschien deze ? https://www.aawireless.io/nl/products/aawireless-two?gad_source=1&gad_campaignid=21473770032&gbraid=0AAAAAosg1Y_v_SDM2mPPLKeGAH3rop7U4&gclid=CjwKCAjwu9fHBhAWEiwAzGRC_4AQcIDEKlhu844DhMQmMRIWTtqraIK39udx9dzgYswL_6BysIEYPRoCb4cQAvD_BwE Quote
Oplossing lmb Geplaatst 21 Oktober, 2025 Oplossing Geplaatst 21 Oktober, 2025 Ik heb deze, versie D, kostte vorig jaar 18 euro (maar er zijn zat andere goedkoper nu) en het werkt perfect! https://nl.aliexpress.com/item/1005007988564935.html Quote
Jan Mondria Geplaatst 21 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2025 (aangepast) Inmiddls gevonden maar wel een platte die niet uitsteekt ivm draadloos opladen 21 Oktober, 2025 aangepast door Jan Mondria Quote
MarcelE Geplaatst 21 Oktober, 2025 Geplaatst 21 Oktober, 2025 Ik heb deze: CarMe Premium Car Dongle - CarPlay & Android Auto 2-in-1 | bol Niet heel goedkoop, maar werkt perfect. En met dubbelzijdig tape "boven" de USB aansluiting weg te werken. Quote
Jan Mondria Geplaatst 23 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 23 Oktober, 2025 Op 21-10-2025 om 16:15, zei MarcelE: Ik heb deze: CarMe Premium Car Dongle - CarPlay & Android Auto 2-in-1 | bol Niet heel goedkoop, maar werkt perfect. En met dubbelzijdig tape "boven" de USB aansluiting weg te werken. Ik heb er inmiddels 1 gevonden bij de firma Bol is 2 x2 cm en past precies tussen de 2 andere aansluitingen Quote
Jan Mondria Geplaatst 23 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 23 Oktober, 2025 Op 21-10-2025 om 16:15, zei MarcelE: Ik heb deze: CarMe Premium Car Dongle - CarPlay & Android Auto 2-in-1 | bol Niet heel goedkoop, maar werkt perfect. En met dubbelzijdig tape "boven" de USB aansluiting weg te werken. Op 21-10-2025 om 16:15, zei MarcelE: Ik heb deze: CarMe Premium Car Dongle - CarPlay & Android Auto 2-in-1 | bol Niet heel goedkoop, maar werkt perfect. En met dubbelzijdig tape "boven" de USB aansluiting weg te werken. Ik heb er inmiddels 1 gevonden bij de firma Bol is 2 x2 cm en past precies tussen de 2 andere aansluitingen Quote
Dedoper Geplaatst 26 November, 2025 Geplaatst 26 November, 2025 Ik heb deze van Thingy gekocht bij Bol, 2 cm rond en 1 cm dik. Krijg steeds de melding dat de GSM niet reageert en als ik dan op de telefoon kijk komt dat omdat TomTomGo blijft hangen. Nu heb ik pas ook een nieuwe telefoon waardoor het probleem dus ook daaraan kan liggen maar nog geen tijd en zin gehad om dat verder uit te zoeken. De dongle zelf is wel makkelijk te instaleren en maakt snel verbinding dus geef het nog wel even het voordeel van de twijfel. Quote
Dedoper Geplaatst 1 December, 2025 Geplaatst 1 December, 2025 Inmiddels van alles veranderd, ingesteld en TomTom-go verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt nu iets beter maar blijf nog steeds vaak de melding geven dat de GSM niet reageert. Deze dongle van Thingy werkt dus niet in mijn auto. Quote
Dedoper Geplaatst 4 December, 2025 Geplaatst 4 December, 2025 Ik heb nu deze gekocht en werkt perfect met mijn e-Nero en Android 16. Ik heb hiervoor gekozen omdat de ANWB die ook verkoopt. Is geen garantie maar meestal verkopen zij goede producten. Erg klein formaat waardoor makkelijk te plaatsen. 1,5 * 1,5 * 1 cm. Bluetooth koppeling snel en makkelijk. Verbind na de koppeling erg snel. Nu 2 dagen getest en daarbij geen min punten ontdekt, werkt 100% Quote
Dedoper Geplaatst 5 December, 2025 Geplaatst 5 December, 2025 Ik heb Android auto ingesteld op de programmeerbare Ster-knop op het dashboard en op het stuur zodat ik makkelijk kan schakelen tussen Android-Auto en de overige functies..| Het werkt nu allemaal als een tierelier met die Carme dongle. Quote
lmb Geplaatst 31 December, 2025 Geplaatst 31 December, 2025 Ik heb inmiddels een usb stick van Ottocast gekocht, welke als groot voordeel heeft dat het meerdere (in ieder geval 2) telefoons kan koppelen. Het pakt dan eerst de laatst gebruikte en daarna zoekt het de andere als die laatste niet aanwezig is. Als beide aanwezig zijn, kun je via een klein drukknopje snel switchen. Werkt perfect en verbindt ook veel sneller dan de vorige. Ik heb deze (gekocht in china): https://www.bol.com/nl/nl/p/ottocast-otto-mini-adapter-2-in-1-draadloze-carplay-android-auto-adapter-ca505-t-plug-play-wit-groen/9300000232597673/?s2a=#productTitle 2 Quote
thermostond Geplaatst 3 uur geleden Geplaatst 3 uur geleden Hoe werken deze dongles als de auto door drie mensen wordt gebruikt (allen Apple Carplay) en deze drie toevallig ook wel eens samen in de auto zitten (maar waar de chauffeur ieder van de drie kan zijn)? M.a.w.: ik hoop dat ze dan alle drie automatisch verbinden, maar er ergens een keuze gemaakt kan worden welke telefoon op dat moment gebruikt wordt voor de carplay. Of werkt het helaas niet zo? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.