Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Vernieuwde KIA Connect App(lication)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag kreeg ik bij het aanklikken van de oude vertrouwde KIA Connect App een dwingende aanwijzing om de nieuwe App te laden en dus te gebruiken. Daar ben ik niet blij mee, want ik zit niet te wachten op reclames, veiligheidsscores en Driving Insights. Maar helaas, de vooruitgang hou je niet tegen.

Maar toen ik de kilometerstand wilde opzoeken was die nergens meer te vinden. Kijk ik niet goed of is hij ten prooi gevallen aan de vooruitgang?

Adri

Geplaatst

Goedemiddag Adri,

De nieuwe KIA-app heb ik sinds een aantal maanden ook geïnstalleerd. Ben het idd met jou eens dat er vreemde functies zichtbaar zijn. De reclame vind ook ook storend. Maar om terug te komen op jouw vraag, bij mij is de km-staand zichtbaar in het tabblad home (daar kom je in terecht zodra de app wordt gestart) en de km-stand is onder de afbeelding van de auto geplaatst. Geen idee of het type auto (Ceed versus Sportage) hierop van invloed is.

Groeten,

Chris K.

Geplaatst (aangepast)

Dat is grappig, bij het openen van de App staat op het beginscherm (Home) inderdaad de actuele kilometerstand. Maar als je dan na raadpleging van het overige deel, terugkomt op de Home pagina is hij spoorloos. Rara.

Ben benieuwd hoe jij de oude Connect App nog kan laden. Als ik op het oude icoontje druk wordt ik onverbiddelijk doorverwezen naar de nieuwe, in mijn geval middels laden via de App Store.

Adri

Opgelost. Bij terugkomst op de Home pagina staat er rechtsonder een groen auto-icoontje met een WiFi pet. Daarop drukken levert het ingangsscherm op met de kilometrage.

aangepast door Breeze
Geplaatst

Goedemorgen Adri, jij hebt gelijk. Het verdwijnen van de km-stand is mij niet eerder opgevallen. Weer wat geleerd v.w.b. het groene autootje met wifi antenne. Blijft overigens wel een vreemde functie de groene auto/kruisje.

V.w.b. de oude app heb/had ik nog niet verwijderd en laat m nog maar even op mijn telefoon staan. Dus de vraag of ik de app opnieuw kan laden kan ik niet beantwoorden.

Groeten,

Chris K.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik kan niet oordelen over de oude app omdat ik meteen deze nieuwe Kia app heb gedownload. Mijn e-Niro heb ik pas een goede week. 
Alles van de app werkt tot nu toe goed en ik vind het redelijk makkelijk in gebruik.
Vind het wel raar dat niet de actuele status van de auto wordt opgehaald bij het openen van de app. Daarvoor moet ik steeds handmatig het beeld van boven naar beneden trekken waardoor de laatste gegeven worden opgehaald.
Ik kan nergens een handleiding van de app vinden en weet niet waarvoor de knop met het zonnetje en 'bijschrift Instellen op hoogste stand' is. 
Iemand een idee waarvoor die knop in de app is?

Groet,
Johan.

Geplaatst

Kan je aangeven waar de ‘knop met het zonnetje’ staat?

Adri

Geplaatst

Hoi Adri,

Op het tabblad 'Remote' van de app staan 3 grote vierkanten knoppen in het beheer gedeelte. 
1 knop dus met een zonnetje en de tekst er onder 'Instellen op de hoogste stand, hoog'
Daarnaast een knop met een thermometer icoon en de tekst 'Klimaatregeling, 22,5 C'
Daarnaast een knop met een sleutel en hand icoon met de tekst, 'Valet-modes, start'
Met de Klimaatregelingknop kan ik mijn auto al verwarmen en ontdooien 
De Valet-modes zal ik nooit gebruiken maar ik weet dus niet waar de knop 'Instellen op de hoogste stand' voor is. 

Groet, Johan.

Geplaatst

Dit zie ik bij intoetsen van tabblad remote. Dus Niro + Rio = anders dan Ceed.

Adri

IMG_0250.png

Geplaatst

Dat zonnetje zal wel een knop zijn om de verwarming in de hoogste stand te zetten.

Adri

Geplaatst
26 minuten geleden, zei Breeze:

Dat zonnetje zal wel een knop zijn om de verwarming in de hoogste stand te zetten.

Adri

Ik heb er toch maar op geklikt en ja dan gaat de verwarming naar de sauna stand, 27 graden, ruiten ontdooien, spiegels en achterruitverwarming aan voor 15 minuten.
Gelukkig kon ik ook meteen het sauna klimaat annuleren.

Geplaatst
Op 4-11-2025 om 16:53, zei Breeze:

Dat is grappig, bij het openen van de App staat op het beginscherm (Home) inderdaad de actuele kilometerstand. Maar als je dan na raadpleging van het overige deel, terugkomt op de Home pagina is hij spoorloos. Rara.

Ben benieuwd hoe jij de oude Connect App nog kan laden. Als ik op het oude icoontje druk wordt ik onverbiddelijk doorverwezen naar de nieuwe, in mijn geval middels laden via de App Store.

Adri

Opgelost. Bij terugkomst op de Home pagina staat er rechtsonder een groen auto-icoontje met een WiFi pet. Daarop drukken levert het ingangsscherm op met de kilometrage.

Bij de stonic dus niet geen totaal km stand ,wel wat je nog kan rijden met de tank inhoud ,,

de totaal km stand was op de oude app wel te zien ,maar de nieuwe app niet meer ,🫣

Geplaatst
Op 24-11-2025 om 23:05, zei Dedoper:

Ik kan niet oordelen over de oude app omdat ik meteen deze nieuwe Kia app heb gedownload. Mijn e-Niro heb ik pas een goede week. 
Alles van de app werkt tot nu toe goed en ik vind het redelijk makkelijk in gebruik.
Vind het wel raar dat niet de actuele status van de auto wordt opgehaald bij het openen van de app. Daarvoor moet ik steeds handmatig het beeld van boven naar beneden trekken waardoor de laatste gegeven worden opgehaald.
Ik kan nergens een handleiding van de app vinden en weet niet waarvoor de knop met het zonnetje en 'bijschrift Instellen op hoogste stand' is. 

Groet,
Johan.

Op 7-9-2025 om 14:23, zei Henri497:

Huh dat is vreemd?  Ik heb gisteren vier uur aan een stuk gereden en heb deze waarschuwing geen enkele keer gehad?

Misschien ligt het aan de rijstijl😂

Op 24-11-2025 om 23:05, zei Dedoper:

Groet,
Johan.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan met onze niro e van 2024. Stel de temperatuur in de app in op 20 graden en de knop klimaatregeling in de app staat vele malen hoger. Lijkt wel een sauna als ik binnen kom. Kan ik e.e.a. Nog beter instellen ?

Geplaatst

Ik kwam hier met dezelfde vragen:
1. waar kan ik de kilometerstand zien? voor mijn e-niro (icm android) staat deze helaas niet op de Home pagina. Verder ook nog nergens kunnen vinden

2. klimaatregeling: hoe kan ik de klimaatregeling remote starten met de door mij gewenste instellingen, zoals voorheen? de temp nu is echt wel erg extreem!

Hopelijk snel meer duidelijkheid

Geplaatst
1 uur geleden, zei Eefje:

Ik kwam hier met dezelfde vragen:
1. waar kan ik de kilometerstand zien? voor mijn e-niro (icm android) staat deze helaas niet op de Home pagina. Verder ook nog nergens kunnen vinden

2. klimaatregeling: hoe kan ik de klimaatregeling remote starten met de door mij gewenste instellingen, zoals voorheen? de temp nu is echt wel erg extreem!

Hopelijk snel meer duidelijkheid

1. Bij mij op de app staat de km stand vermeld op de home pagina nadat ik rechtsonder op het groene knopje met het auto icoontje heb geklikt.
Dan staat er het percentage van de accu vermeld, de afstand die ik daarmee nog kan rijden en de huidige KM stand.

2. Als ik bij het tabblad remote de pagina omhoog schuif kan ik bij klimaatinstelling de temperatuur etc instellen.

Geplaatst
Op 3-12-2025 om 19:54, zei Dedoper:

1. Bij mij op de app staat de km stand vermeld op de home pagina nadat ik rechtsonder op het groene knopje met het auto icoontje heb geklikt.
Dan staat er het percentage van de accu vermeld, de afstand die ik daarmee nog kan rijden en de huidige KM stand.

2. Als ik bij het tabblad remote de pagina omhoog schuif kan ik bij klimaatinstelling de temperatuur etc instellen.

1. Ik heb enkel het percentage en de km die ik kan rijden. Toch bijzonder dat het dus verschilt.

2. Ik kan de klimaatinstellingen aanpassen, maar als ik de klimaatregeling inschakel pakt ie toch de vooringestelde 26 C. Dit doet ie bij jou dan wel goed?

Geplaatst
8 uur geleden, zei Eefje:

1. Ik heb enkel het percentage en de km die ik kan rijden. Toch bijzonder dat het dus verschilt.

2. Ik kan de klimaatinstellingen aanpassen, maar als ik de klimaatregeling inschakel pakt ie toch de vooringestelde 26 C. Dit doet ie bij jou dan wel goed?

1. Als ik aan het laden ben dan staat er de status van het laden. Als ik niet aan het laden ben dan ga ik met mijn vinger vanaf het punt wat rood omcirkeld is naar beneden totdat de 4 bewegende streepje komen te staan en daarmee de huidige stand word opgehaald.
Bij de andere foto zie dus de batterij en aantal km dat ik nog kan rijden en onder het plaatje van de Niro mijn huidige totaal aantal km.

2. Heel eerlijk heb ik geen idee, als ik de auto start en de verwarming aan zet dan word de temp wel wat ik ingesteld heb maar als ik de auto voorverwarm zonder te starten dan word het misschien wel de 26 graden, dan is het namelijk erg warm maar als ik dan ga rijden wordt de temp wel de ingestelde waarde.

Screenshot_20251208_210533.jpg

Screenshot_20251208_224611.jpg

Geplaatst

Ik zie wat problemen gemeld over de klimaatinstellingen. Misschien heeft hier iemand al de oplossing? 
In de app stel je klimaat 21 in bij klimaatinstellingen. Je slaat op.
Start met de knop klimaatregeling je verwarming (knop staat 26 bij en dit veranderd ook nooit). En je stapt binnen in een sauna. Iemand enig idee hoe ik de temperatuur ondanks opslaan dus ook onder die start knop krijg. 26 is wat aan de warme kant 😬 

Overigens ook geen idee wat de knop “hoogste stand” doet met het zonnetje. Hoeveel hoger kan het worden bij 26 graden haha. 

Alvast bedankt voor de tips! 

• 4 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb ook iets opvallends mbt nieuwe app.

waar ik altijd standaard spiegels en stuurwielverwarming had aanstaan (zelfs tot ergernis in de zomer)

is stuurwiel opeens geen optie meer. En spiegels staan aan, maar doen niks. Blijkbaar een bekende bug? (Al 4 maanden?!!)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...