Arno Boxma Geplaatst 7 November Geplaatst 7 November Goede middag allemaal, Hier een ander probleempje met mijn Rio uit 2014 Op het display staat de foutmelding AutoStop Function Limited. Met hulp van het instructieboekje krijg ik die melding niet weg. Het lampje bij de knop blijft ook branden. Iemand tips ? Greetz, Arno Quote
ehombie Geplaatst 7 November Geplaatst 7 November Storing/foutmelding...denk ik niet. Hij voldoet niet aan de voorwaarde voor start/stop te activeren. Mijn ervaring is dat wanneer de accu al wat ouder is dan gaat hij niet meer in start/stop. Met inderdaad die melding. Om iets meer te zeggen evt uitlezen. Hoe oud is je accu? Quote
Arno Boxma Geplaatst 8 November Topic Starter Geplaatst 8 November Geen idee hoe oud de accu is. Over een week of twee komt mijn laatste auto terug uit duitsland dan kan ik daar de accu uithalen die is nog geen jaar oud. Ik heb de Kia uitgelezen maar kan geen storing vinden. Word vervolgd Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November als een accu nieuw is dan is de SOH of de staat van de accu 100%, wordt een accu ouder dan verandert dit. je kunt je accu doormeten en deze zal zeggen dat hij goed is maar beter is je "State of Health" uit te lezen, dus de conditie van je accu. zit deze onder de 70% dan gaat je start stop het never doen Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November 5 uur geleden, zei Arno Boxma: Geen idee hoe oud de accu is. Over een week of twee komt mijn laatste auto terug uit duitsland dan kan ik daar de accu uithalen die is nog geen jaar oud. Ik heb de Kia uitgelezen maar kan geen storing vinden. Word vervolgd Een andere accu plaatsen lost het probleem deels op, je dient ook je BMS sensor op je accu te resetten. Quote
Arno Boxma Geplaatst 8 November Topic Starter Geplaatst 8 November SOH is toch alleen van toepassing bij electrische autos ? Quote
Arno Boxma Geplaatst 8 November Topic Starter Geplaatst 8 November Over ca. 2 weken krijg ik die andere auto weer thuis vanuit duitsland daar zit een goede accu in Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November 2 minuten geleden, zei Arno Boxma: SOH is toch alleen van toepassing bij electrische autos ? nee hoor Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November Zojuist, zei Japio: nee hoor kijk maar eens bij je accu klemmen of er een sensor op zit Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November 1 minuut geleden, zei Japio: kijk maar eens bij je accu klemmen of er een sensor op zit Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November (aangepast) 7 minuten geleden, zei Arno Boxma: Yep op de minpool dat is de batterij monitor sensor (bms) en die monitort, c.q controleert de staat van jou accu, dus de capaciteit en geeft dit door aan een regeleenheid. Is de waarde van de accu, zeg maar de staat ervan te laag dan zal het start stop systeem niet werken, jammer genoeg krijg je hier geen melding van. Je accu kan dus voldoende opgeladen zijn maar als de capaciteit onvoldoende is gaat het niet werken. plaats je een nieuwe accu of een ander waarvan je zeker weet dat deze goed is dan dien je de bms sensor te resetten, hij ziet namelijk nog steeds jou oude accu. dit kun je laten doen bij de dealer maar je kunt de auto min 12 uur met rust laten en dan een paar keer starten en kijken wat hij dan doet. 8 November aangepast door Japio Quote
Japio Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November Zojuist, zei Arno Boxma: Thnx daar kan ik wat mee:) laat even weten hoe het afloopt, Gr Jaap Quote
ehombie Geplaatst 8 November Geplaatst 8 November In dit dit topic heb ik iets achtergelaten hoe je de nieuwe accu inleerd Quote
Arno Boxma Geplaatst 8 November Topic Starter Geplaatst 8 November Ik lees daar dat het een speciale accu moet worden ivm de hogere laadstroom?? Quote
Arno Boxma Geplaatst 8 November Topic Starter Geplaatst 8 November Er zit nu een AGM 60L-DIN in 640CCA 510A Quote
Murcielaygo Geplaatst 9 November Geplaatst 9 November dat is de batterij monitor sensor (bms) en die monitort, c.q controleert de staat van jou accuIk kan me vergissen, maar volgens mij is dit "gewoon" een zogenaamde "shunt", een meetweerstand. De boordcomputer kan hiermee meten hoeveel stroom de accu in of uit gaat en kan ook tussen de polen de accuspanning meten, maar dit is echt niet meer dan dat...Met het stroomverbruik is te bepalen of de dynamo meer vermogen moet leveren bijvoorbeeld en/of of de motor anders iets meer stationair toeren moet maken.Een startaccu heeft naar mijn weten geen uitleesbare SOH, dat is voorbehouden aan lithium accu's. Quote
Japio Geplaatst 9 November Geplaatst 9 November ik werk bij de volvo en bij ons is dit wel degelijk uit te lezen via de pc, en een randwaarde voor de start stop en en van de meeste gevallen waarom dit niet werkt Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.