Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede middag allemaal,

Hier een ander probleempje met mijn Rio uit 2014

Op het display staat de foutmelding AutoStop Function Limited.

Met hulp van het instructieboekje krijg ik die melding niet weg.

Het lampje bij de knop blijft ook branden.

Iemand tips ?

Greetz, Arno

Geplaatst

Storing/foutmelding...denk ik niet. Hij voldoet niet aan de voorwaarde voor start/stop te activeren. Mijn ervaring is dat wanneer de accu al wat ouder is dan gaat hij niet meer in start/stop. Met inderdaad die melding. 

Om iets meer te zeggen evt uitlezen. 

Hoe oud is je accu? 

Geplaatst

Geen idee hoe oud de accu is.

Over een week of twee komt mijn laatste auto terug uit duitsland dan kan ik daar de accu uithalen die is nog geen jaar oud.

Ik heb de Kia uitgelezen maar kan geen storing vinden.

Word vervolgd

Geplaatst

als een accu nieuw is dan is de SOH of de staat van de accu 100%, wordt een accu ouder dan verandert dit.

je kunt je accu doormeten en deze zal zeggen dat hij goed is maar beter is je "State of Health" uit te lezen, dus de conditie van je accu.

zit deze onder de 70% dan gaat je start stop het never doen

Geplaatst
5 uur geleden, zei Arno Boxma:

Geen idee hoe oud de accu is.

Over een week of twee komt mijn laatste auto terug uit duitsland dan kan ik daar de accu uithalen die is nog geen jaar oud.

Ik heb de Kia uitgelezen maar kan geen storing vinden.

Word vervolgd

Een andere accu plaatsen lost het probleem deels op, je dient ook je BMS sensor op je accu te resetten.

Geplaatst (aangepast)
7 minuten geleden, zei Arno Boxma:

Yep op de minpool

dat is de batterij monitor sensor (bms) en die monitort, c.q controleert de staat van jou accu, dus de capaciteit en geeft dit door aan een regeleenheid. Is de waarde van de accu, zeg maar de staat ervan te laag dan zal het start stop systeem niet werken, jammer genoeg krijg je hier geen melding van. Je accu kan dus voldoende opgeladen zijn maar als de capaciteit onvoldoende is gaat het niet werken.

plaats je een nieuwe accu of een ander waarvan je zeker weet dat deze goed is dan dien je de bms sensor te resetten, hij ziet namelijk nog steeds jou oude accu.

dit kun je laten doen bij de dealer maar je kunt de auto min 12 uur met rust laten en dan een paar keer starten en kijken wat hij dan doet.

aangepast door Japio
Geplaatst
dat is de batterij monitor sensor (bms) en die monitort, c.q controleert de staat van jou accu

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit "gewoon" een zogenaamde "shunt", een meetweerstand. De boordcomputer kan hiermee meten hoeveel stroom de accu in of uit gaat en kan ook tussen de polen de accuspanning meten, maar dit is echt niet meer dan dat...

Met het stroomverbruik is te bepalen of de dynamo meer vermogen moet leveren bijvoorbeeld en/of of de motor anders iets meer stationair toeren moet maken.

Een startaccu heeft naar mijn weten geen uitleesbare SOH, dat is voorbehouden aan lithium accu's.
Geplaatst

ik werk bij de volvo en bij ons is dit wel degelijk uit te lezen via de pc, en een randwaarde voor de start stop en en van de meeste gevallen waarom dit niet werkt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...