Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Krakend geluid bij rijden over drempels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag bij de dealer geweest om de rubbers te laten vervangen.

Voor het eerst sinds aanschaf van de auto horen we geen gekraak meer als we over drempels rijden!

De dealer vertelde ons dat de oude rubbers te stug waren waardoor ze het geluid veroorzaakten. De nieuwe rubbers zijn blijkbaar beter, want na een grondige test waarbij we over forse drempels zijn gereden bleef het muisstil!

Ik hoop dat anderen op dezelfde wijze kunnen worden geholpen.

Dick

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 1 maand later...
Geplaatst

Twee weken geleden zijn de rubbers bij de voorophanging van de Picanto vervangen. Totnutoe nog geen last gehad van kraken.

BW, gebeurt dat invetten met een kwast o.i.d. of moeten alle rubbers eerst (gede)monteerd worden?

Geplaatst
Twee weken geleden zijn de rubbers bij de voorophanging van de Picanto vervangen. Totnutoe nog geen last gehad van kraken.

BW, gebeurt dat invetten met een kwast o.i.d. of moeten alle rubbers eerst (gede)monteerd worden?

De boel moest wel even los, half uurtje werk geloof ik en daarna de auto weer door de wasserette als service, goed bezig daar bij Kia Houten........

Geplaatst
De boel moest wel even los, half uurtje werk geloof ik en daarna de auto weer door de wasserette als service, goed bezig daar bij Kia Houten........

Ok

Geplaatst
Dat heet wisselgeld opbouwen voor juli.......

JAN VAN WERKHOVEN/KIA HOUTEN IS TOP !

Als jij dat zegt, wil dat heel wat zeggen! Ik geloof je meteen.

Geplaatst

hallo mensen met dat geluid ben 1maand geleden binnen geweest voor dat geluid ,,ze hebben deze gesmeerd en geluid is weg alles primma dus niets vernieuwen gewoon laten smeren en ze hebben gezegd dat het opgelost was en ja inderdaad geluid weg ,, ,zalig

groeten

Geplaatst

Inderdaad, het is weer een genot :-D om zonder dit vervelende gebonk/gekraak met de Sportage te rijden !

Ondanks het gegeven dat voornoemd kabaal g

Gast Gerard K
Geplaatst

Ik heb een model 2007, daar was de temperatuurmeter nog wel standaard. Inderdaad een gerust idee voor met een caravan in de bergen.

Geplaatst
zit er ook geen temp lampje in ?

Hans D

Jazeker......maar dan is het meestal wat laat, hahahaha!

En daar zit je niet op te wachten op een smalle bergweg..

Geplaatst

Inderdaad BigWade, al zei de dealer dat het allemaal wel goed zou gaan ofwel zover niet zou komen!

Kon ook niet aangeven waar

Geplaatst

Bij mijn Kia diesel van 2008 is het kraken ook weg door vervangen van de rubbers.........

Maar wat de temperatuurmeter betreft: ik heb deze gelukkig wel.Ik rij ook met een caravan sinds 1980 en heb deze vaak nodig gehad.

Voor de goede orde: sinds 2005 Kia en de temperatuur blijft altijd het zelfde, maar ik ben wel eens de Gotthard tunnel doorgereden met 45 km / uur en de verwarming vol aan. Fabrikant van deze diesel Peugeot had een foutje gemaakt bij het gieten van het blok.Was zand in achter gebleven en de radiateur was 75 % verstopt!!!

Geplaatst

Da's een goeie Peterng, :-D

Ik rijd pas vanaf november 2009 Kia Sportage benzine en nog niet met de caravan erachter dus.

Voor mij is het maar gissen natuurlijk wat de motortemp is, ZONDER metertje heb je dan geen enkele indruk h

Geplaatst

Er zijn losse meters te verkrijgen bij Conrad.

Dat moet je wel weer ergens in laten bouwen en aansluiten, hoop gedoe.

Jammer, ik vind het misplaatste zuinigheid.

Gast Gerard K
Geplaatst

Zoals gemeld, "het is een veilig idee" maar meer dan dat is het niet. Ik heb zowel een 2.0 2wd en 4wd gereden met 1400 kg caravan en zelfs bij een "vuile" berg als de Brenner autobahn (gem 6% maar dan over vele kilometers met het laatste stukje zelfs 11%) zie je de temp meter slechts een klein beetje omhoog gaan. Op toeren houden (ca 4000) en rustig naar boven. Normaal staat de temp meter net iets onder het middenstreepje en bij deze stijging is die net iets boven het middenstreepje. Om een idee te geven, de schaal grootte is ongeveer 4 cm en de warmtestijging op de meter is op de berg ongeveer 3mm.

Op de vlakke weg in Nederland zie je eigenlijk aan de temp meter helemaal geen verandering met of zonder caravan.

• 2 jaar later...
Geplaatst

Over welke rubbers hebben wij het hier ?

Sportage uit 2005 kraakt ook (remblokken en schijven voor laten vervangen ) maar nog het probleem :-( is het zelf te doen?

Wet voor vet?

Alvast bedankt:-)

Geplaatst

Het gaat om de draagarmrubbers achter, een bekent verschijnsel bij veel auto's.

Beetje Kia monteur kan ze blind vinden en is in 5 minuten klaar dacht ik.

Geplaatst

Oké dank u!

Ik heb het idee dat het van voor komt...

Kan het te maken hebben met nieuwe blokken en schijven aan de voorzijde?

Kan ik het zelf met de verspuit

Geplaatst

Oké dank u!

Ik heb het idee dat het van voor komt...

Kan het te maken hebben met nieuwe blokken en schijven aan de voorzijde?

Kan ik het zelf met de verspuit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...