bigwade Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Hoi ! TSL (http://www.lare.nl/wat_is_tsl.asp), heeft dat zin met moderne motoren.. ? Riodriver, werkzaam in de kunststof industrie, geeft aan dat hij het aan zijn motorolie toevoegt en dat dat prettiger en zuiniger rijdt. Ik heb eens gegoogeld op TSL maar de meningen zijn verdeeld. Resultaten/ervaringen bij oudere motoren zijn goed. Ik zou van de Kia techneuten op dit forum wel eens willen horen hoe of wat. Volgens mij zit er gewoon standaard olie in mijn Sportage dus niks fancy synthetisch spul.. De bak schakelt ook pas lekker na een half uur en daar zou dit ook een "wondermiddel" voor zijn. Hoor het graag. NB het is GEEN teflon-muk toevoeging zoals al die anderen.... Ik wil het voor 25 eu best eens uitproberen, als ik ook maar zeker weet dat ik niks de soep in draai..... . Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 voor het zware schakelen raad ik aan om een halve liter versnellingsbak olie af te tappen en een halve liter ATF olie toe te voegen in de bak. Dit doen we veelal bij iveco daily's waar ook wel eens bakken tussen zitten die niet lekker schakelen zolang de bak koud is. Voor de motorolie toevoeging weet ik het niet... Quote
bigwade Geplaatst 27 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2009 Hey Jantje bedankt voor de tip. Juist deze TSL zou nou net behoorlijk wat anders/beter werken dan ATF. (heb het niet zo op die vette olie) Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Ik heb geen ervaring met TSL. Hoe bedoel jij dat ATF vette olie is dan? Quote
bigwade Geplaatst 27 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 27 December, 2009 We hebben hier een draadje gehad over het toevoegen van ATF aan benzine. Alle olie is vet natuurlijk Ik zou ATF alleen gevoelsmatig nergens anders inkieperen dan een automatenbak.... Maar ik ben eigenlijk op zoek naar die TSL ervaringen... (kan ook iets voor jullie zijn trouwens, lees de gebruikerservaringen er op na, het gaat allemaal om oude en of ingereden spul, vandaar mijn vraag voor nieuw) Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 We hebben hier een draadje gehad over het toevoegen van ATF aan benzine.Alle olie is vet natuurlijk Ik zou ATF alleen gevoelsmatig nergens anders inkieperen dan een automatenbak.... Maar ik ben eigenlijk op zoek naar die TSL ervaringen... (kan ook iets voor jullie zijn trouwens, lees de gebruikerservaringen er op na, het gaat allemaal om oude en of ingereden spul, vandaar mijn vraag voor nieuw) ATF olie maakt je standaard versnellingsbak olie iets dunner, dit kan geen kwaad voor je versnellingsbak. Bij je brandstof zou ik het ook niet gooien of het nou wel of niet werkt.. Quote
NonkelSimon Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Het zou mij verbazen dat dit bij de moderne motors positief effect gaat hebben over het zuiniger zijn en prettiger rijden. En wat verstaat hij onder 'prettig'? Quote
Gast Jantje Geplaatst 27 December, 2009 Geplaatst 27 December, 2009 Het zou mij verbazen dat dit bij de moderne motors positief effect gaat hebben over het zuiniger zijn en prettiger rijden.En wat verstaat hij onder 'prettig'? Het zou mij eerlijk verbazen als dit bij enig sinds wat voor motor effect heeft.. Maar ff een mixje van versnellingsbak olie met ATF olie kan geen kwaad, dit kregen wij zelfs als oplossing van de iveco helpdesk Quote
Leon Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Van alle middeltjes en toevoegingen die er op de markt zijn, schijnt TSL toch wel 1 van de betere te zijn. Heb er op andere forums al goede dingen over gelezen. Of het nut heeft in een nieuwe auto, durf ik niet te zeggen. Quote
bigwade Geplaatst 28 December, 2009 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2009 Dat hoor ik dus ook heel graag van de techneuten Quote
NonkelSimon Geplaatst 28 December, 2009 Geplaatst 28 December, 2009 Het zou mij eerlijk verbazen als dit bij enig sinds wat voor motor effect heeft..Maar ff een mixje van versnellingsbak olie met ATF olie kan geen kwaad, dit kregen wij zelfs als oplossing van de iveco helpdesk In een versnellingsbak is het een heel ander verhaal van olie mixen met additief of wat atf( ik heb het zelf gedaan bij mijn sorento, speciaal additief toegevoegd voor vlotter shakelen) Maar idd bij motor zou het me ook verbazen Quote
frankd Geplaatst 23 December, 2011 Geplaatst 23 December, 2011 Ik heb bij mijn vitara de 80w90 vervangen voor vol synthetische 75w90. Dat scheelde ook veel, schakelde weer makkelijk terug. Quote
Leon Geplaatst 25 December, 2011 Geplaatst 25 December, 2011 Onze 2de auto is een Alfa 156 V6, en daarom zit ik dus dagelijks ook op het 156 forum. Daar zitten heel veel technische mensen en daar is iemand die als beroep in een raceteam werkt, dus een echte proffessional. Deze gebruikt dus ook TSL in de motoren en versnellingsbakken van de racewagens en heeft door zijn jarenlange ervaring aantoonbare bewijzen dat TSL echt wel slijtage voorkomt en alles soepeler doet werken. Dus als je een additief overweegt is TSL wel een aanrader. Quote
riodriver Geplaatst 25 December, 2011 Geplaatst 25 December, 2011 hier een antwoordje van riodriver ..bijna 90 duizend km in de motor en bak gezeten. en ik vind/vond de motor heel rustig heeft gelopen de bak schakelde zonder problemen. Als de nieuwe rio er 10duizend erop heeft gaat het er zeker weer in. wij gebruiken het bij ons ook voor machiene,s te smeren voor betere loop. en die draaien al jaren ermee with no problem. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.