Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Carplay probleempje in Niro HEV van 2019

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sinds kort gebruik ik carplay in mijn Kia Niro HEV van 2019.
Navigeren doe ik nu via TomTom wat op mijn telefoon staat en de eerste 2 keer ging dat perfect maar ineens verdwenen enkel dingen.
Waar moet ik het zoeken ?
Op de foto´s zie je de dag en nacht scherm maar op beiden zie je rechts 3 cirkels en de eerste keer stonden daar icoontjes in maar nu niets meer. Hoe krijg ik dat weer te zien ?
En als ik op zoek functie klik dan zie ik bv thuisadres staan maar geen adres en als ik op thuis klik gebeurd er niets.
Doe ik dat op de telefoon dan start de navigatie wel naar mijn thuis adres.

carplay dag.jpeg

carplay nacht.PNG

Geplaatst (aangepast)

Herstart al menige malen maar force quit ?? wat is dat ? Nooit van gehoord laat staan dat ik weet hoe dat moet.

Net even op google gezocht en als ik het goed begrijpt dan zou betekenen dat ik tomtom helemaal moet afsluiten begreep ik en dat doe ik met elke app. Er blijft bij mij geen app op de achtergrond draaien.

aangepast door Gsm
Geplaatst

Van de TomTom-site:

BELANGRIJK: de TomTom Go Navigation -app biedt nog geen ondersteuning voor het zoeken naar locaties via het CarPlay-scherm. Als je naar een locatie moet rijden die nog niet is opgeslagen in de app (bijvoorbeeld je thuislocatie), moet je deze locatie zoeken en als bestemming instellen voordat je je iPhone aansluit.

Bkijkbaar werkt het allemaal nog niet perfekt.

Geplaatst

OK maar mijn thuisadres staat (stond) op het scherm van carplay maar na 2 keer navigeren was het weg, trouwens alles was weg als ik op de loop klik
Op de telefoon staat onder favorieten wel het huisadres en ook waar ik heen gereden bent maar dus niet op het scherm van carplay
En dus ook de icoontjes in de 3 ronde plekken rechts in het beeld in carplay zijn grijs

Geplaatst
Herstart al menige malen maar force quit ?? wat is dat ? Nooit van gehoord laat staan dat ik weet hoe dat moet.

Net even op google gezocht en als ik het goed begrijpt dan zou betekenen dat ik tomtom helemaal moet afsluiten begreep ik en dat doe ik met elke app. Er blijft bij mij geen app op de achtergrond draaien.

Dat is dus een Force Quit.
Iets wat Apple overigens aangeeft enkel te doen als een app problemen geeft, dat scheelt batterij, omdat de app dan uit een soort van winterslaap komt als je 'm weer gebruikt.

Bij mij sluit ik dus enkel af als een app lastig doet. Maar aangezien jij aangeeft dit altijd al te doen zal het dat niet zijn.

Is er niet toevallig een update voor de app beschikbaar? De beelden die je in CarPlay ziet komen namelijk rechtstreeks van je telefoon en zitten ingebakken in de app...
Geplaatst

Vandaag weer gereden en nu was het beeld weer normaal maar waren de geluiden weer veranderd.
Ik heb toen met google genavigeerd en dat ging perfect dus ik denk dat de TomTom app navigatie nog niet goed werkt met carplay want TomTom werkt wel goed op de telefoon maar niet op de carplay 
Ik hou het in de gaten en voorlopig test ik google uit

• 2 weken later...
Geplaatst

Weet iemand hoe ik kan zien op welke versie android carplay werkt en op hoeveel geheugen het draait ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...