Anoek Geplaatst 15 December, 2005 Geplaatst 15 December, 2005 Hallo allemaal, Ik rijd met veel plezier in onze picanto. We hebben hem nu een half jaar. Ik heb alleen steeds vaker problemen met schakelen en dan in de achteruit. Hier wil hij vaak niet in. Als ik hem in zijn 1 zet en dan een klein stukje laat opkomen dan wil hij wel in de achter uit. Ik vraag mij af of jullie er ook last van hebben want het wordt nu steeds erger. Ik heb het wel gemeld in de garage en heb een afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt. Groetjes Anoek Quote
Tazteam Geplaatst 15 December, 2005 Geplaatst 15 December, 2005 Hey Anoek, Wij rijden al bijna een jaar met onze Picanto, en met het schakelen hebben wij (gelukkig) geen probleem. Misschien toch een keer terug naar de dealer, want zulke mankementen moet hij wel kunnen oplossen, denk ik Er kan altijd iets van een constructiefout in de auto zitten en dan komt de garantie van 3 jaar best eens een keer van pas. Succes, en hopelijk wordt het probleem snel de wereld uit geholpen. Groeten Philip Quote
scorpioshuma Geplaatst 15 December, 2005 Geplaatst 15 December, 2005 Heb hier op een duits forum ook iets over gelezen. Kijk maar eens op www.kia-board.de Groetjes, Dave Quote
Anoek Geplaatst 16 December, 2005 Topic Starter Geplaatst 16 December, 2005 Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de garage, maar ik vond zijn antwoord een beetje gek. Ik legde hem uit dat ik drie dingen wilde na laten kijken namelijk de remmen die schaven (op zich vind ik het niet echt een probleem, maar wel gek voor een nieuwe auto). De schokbreker (denk ik) klapt als het koud is en de achteruit wil hij bijna nooit meer in behalve als ik een stukje vooruit heb gereden. Ik zei dit valt denk ik allemaal onder garantie toen antwoorde hij ja dan moeten we eerst maar eens kijken waar het aan ligt? Ik vraag mij dan af zijn er dingen die niet onder garantie vallen? Bedankt voor de duits site ik ben alleen tot de conclusie gekomen dat mijn duits ronduit slecht is dus veel wijzer ben ik er niet van geworden. In iedergeval bedankt voor het mee zoeken. Verder ben ik heel tevreden over het autootje hoor hij rijd erg lekker. Fijn weekend allemaal. Groetjes Anoek Quote
kia picanto men Geplaatst 9 September, 2006 Geplaatst 9 September, 2006 beste anoek dit is best normaal dat dit is dat je een klein stukje paar centimeter moet verplaatsen picanto men mijn kia heeft het ook en trouwens alle autoos hebben dat Quote
Administrators Jheroen Geplaatst 31 Oktober, 2006 Administrators Geplaatst 31 Oktober, 2006 Ha Anoek, jouw probleem met achteruit schakelen hebben we hier ook gehad, in eerste instantie was het ook van dat is normaal en schakel wat heen en weer maar soms kreeg je em niet eens meer in de achteruit als je moest keren. lekker, daar sta je dan midden op de weg en niet meer achteruit! dus, dealer gebeld en we hebben een nieuwe bak gekregen, probleem compleet opgelost. de pica had toen ongeveer 15000 km gelopen Quote
Rio-man Geplaatst 31 Oktober, 2006 Geplaatst 31 Oktober, 2006 beste anoekdit is best normaal dat dit is dat je een klein stukje paar centimeter moet verplaatsen picanto men mijn kia heeft het ook en trouwens alle autoos hebben dat Nou, nog nooit iets van gemerkt hoor... Zal wel een productiefoutje zijn. De bak zal in elk geval onder garantie moeten worden gerepareerd. De schrokbreker zal worden gerepareerd als je een vriendelijke dealer hebt. Het blijft een slijtagedeel. Vermoedelijk zullen de remschijven moeten worden afgedraait. Dat schaven klinkt als roest op de schrijven. Quote
LeFouduVolant. Geplaatst 31 Oktober, 2006 Geplaatst 31 Oktober, 2006 beste anoekdit is best normaal dat dit is dat je een klein stukje paar centimeter moet verplaatsen picanto men mijn kia heeft het ook en trouwens alle autoos hebben dat Nou, nog nooit iets van gemerkt hoor... Zal wel een productiefoutje zijn. De bak zal in elk geval onder garantie moeten worden gerepareerd. De schrokbreker zal worden gerepareerd als je een vriendelijke dealer hebt. Het blijft een slijtagedeel. Vermoedelijk zullen de remschijven moeten worden afgedraait. Dat schaven klinkt als roest op de schrijven. Onder garantie ,nooit akkoord gaan schijven afdraaien ... VERVANGEN !!! ... Keep it on the island ... Quote
Rio-man Geplaatst 31 Oktober, 2006 Geplaatst 31 Oktober, 2006 De schijven vervangen onder garantie gaat heel erg moeilijk worden als de dealer niet echt meewerkt, aangezien het slijtageonderdelen zijn, net als banden, schokdempers, uitlaat ed. Zaken als een versnellingsbak of een distributieriem zijn duurder en slijtvaster dus onder garantie. Schrijven afdraaien was volgensmij een beetje het verkeerde woord, ik denk dat ik beter roestvrijmaken had kunnen zeggen. Quote
Tazteam Geplaatst 31 Oktober, 2006 Geplaatst 31 Oktober, 2006 Schrijven afdraaien was volgensmij een beetje het verkeerde woord, ik denk dat ik beter roestvrijmaken had kunnen zeggen. Maar na 1 regenbui staat er toch weer roest op, zo blijf je aan de gang. Zelf "slijt" ik de roest er even vanaf wanneer de auto rustig rijdt en dan rem ik een beetje zodat de remmen even wat aanlopen en is bij mij het probleem verholpen. Bij de achterremmen even lichtjes de handrem erop, simpel maar doeltreffend. Philip Quote
kia picanto men Geplaatst 31 Oktober, 2006 Geplaatst 31 Oktober, 2006 mijn dealer zegt dat de schokbrekers wel onder de garatie vallen Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.