Breeze Geplaatst 10 Februari Geplaatst 10 Februari (aangepast) Er is weer een Navigatie Update https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/GXdiH4 En 't is hier ook weer gelukt. Mijn Ceed PHEV MY20 kwam niet voor in het lijstje van beschikbare updates. Maar via de Hulpchatlijn van KIA kwam ik bij een Free Hotline voor 'Map download and update inquiries' 00 800 0825 0868 (beschikbaar in 7 talen, zelfs NL). En daar kreeg ik te horen dat Ceed PHEV MY21 ook goed is. Je wordt met de 'Navigator Updater' aan het handje, door de verschillende kopieersessies geleid. Via een tijdelijke opslag op je harde schijf (om het proces soepel en storingsvrij te laten verlopen) wordt een geheugenstaaf geladen, nadattie voor je is geformatteerd. De staaf moet minimaal 64 Gb zijn. Met de staaf in de USB poort duurt het dan nog een klein uur, maar dan heb je ook wat. Je moet wel precies de aanwijzingen volgen, heb ik door schade en schande ontdekt. En natuurlijk weer het dringende advies om: 'Laat de motor van de auto draaien om de update soepel uit te voeren'. Dat blijft nog steeds lastig met een (P)HEV. Aangezien ik kortgeleden getest en hier heb bericht dat de e-belasting in de accessoirestand ong. 5 A is, dorst ik dat wel aan. Adri 10 Februari aangepast door Breeze Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.