Mark11 Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April (aangepast) Hi, Al enige tijd ben ik in het bezit van een Kia Rio 1.2 CVVT met 86 pk uit 2012. Het is een prima auto, alleen mis ik wat vermogen wanneer ik in een lager toerental rijd. Ik heb een bedrijf gevonden dat de auto kan chiptunen, waardoor deze een upgrade krijgt van 12 pk en 20 Nm. Nu vraag ik mij af of anderen hier ervaring mee hebben en of het de moeite waard is om dit bij mijn auto te laten uitvoeren. Gr. Mark 4 April aangepast door Mark11 Quote
xtra40 Geplaatst 4 April Geplaatst 4 April Tja het is een motor zonder turbo dus ik zeg zonde van je geld ik heb een piggybag in mijn rio gehad maar het beloofde power winst is vaak overtrokken en niet haalbaar Quote
asty Geplaatst 5 April Geplaatst 5 April Technisch gezien kan het wel. Je zal er alleen weinig extra response van ondervinden in de lage toeren. Die 12 pk die wordt gegeven vind ik daarbij behoorlijk optimistisch. Afhankelijk van je rechtervoet zal ook het verbruik iets hoger worden. Als je héél erg verliefd bent op een auto kan je er wel een turbo bij in bouwen. Quote
ehombie Geplaatst 15 uur geleden Geplaatst 15 uur geleden Chiptuning heeft geen zin….accepteren. Verder prima auto…(heb er ook 12jr een gehad…) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.