Nyncke Geplaatst 4 uur geleden Geplaatst 4 uur geleden Hallo Wij zijn van voornemen een andere auto aan te schaffen. We zijn weg van een Kia sportage. Nu weten we niet wat voordeliger is voor ons. PHEV of HEV. situatie: ik ga er mee naar m'n werk. Dat is ongeveer 30 kilometer enkele reis. Van die 30 kilometer is ongeveer 15/20 km snelweg. Op locatie kan ik niet laden volgens mij. Soms rijd ik meer voor het werk Daarnaast rijd ik voor de kinderen door de week nog naar het sporten. Dit is ook zeker 20/24 kilometer enkele reis met 10/15 km snelweg. Daar zijn wel laadpalen. Zou ik 1.5 tot 2 uur kunnen laden tijdens de training. En dan hebben we nog de wedstrijden die zijn verder weg. Veel snelweg en kort binnendoor. Wel mogelijk tot laden. Kortom ik rijd best veel snelweg Ik kan thuis laden. Wat is jullie advies Quote
asty Geplaatst 4 uur geleden Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen Nyncke. Ik, als Kia Sportage rijder sinds een maand of 6, gaat het je prima bevallen. Ik ben hiervoor 10 jaar BMW rijder geweest maar als je met pensioen ben zijn die wilde haren wel weg dus we hebben gekozen voor een SUV model, in dit geval de sportage. Ik heb een HEV gekozen omdat ik hier zelf geen laad mogelijkheden heb. Zou dat anders zijn geweest had ik zeker gekozen voor PHEV, of zelfs wel full elektrisch. In jou situatie met een eigen laadpaal en wellicht ook zonnepanelen zou voor mij de keus makkelijk zijngeweest, full elektrisch, en zeker geen HEV. Ik weet niet of het voor jou een Sportage nieuw uit doos wordt of een jongtimer maar gelet op je kilometers zou een PHEV volstaan. In de meeste ritten zou je dan gewoon elektrisch kunnen rijden. Je weet natuurlijk niet wat de toekomst gaat doen qua benzineprijzen, maar dat moet je ook laten meewegen natuurlijk. Kortom, kan je zelf volledig laden met je panelen, ga dan voor full of in ieder geval PHEV. Je zal wel nog zelf een rekensommetje moeten maken of de meerkosten aan wegenbelasting weg te strepen zijn aan het zelf kunnen laden van je accupakket. Keuzes keuzes keuzes.....succes. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.