Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

kleine accu leeg na een nacht stilstaan

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn Kia Niro EV uit 04-2022 was na een nacht stil gestaan te hebben volledig ontladen, na start hulp van Kia weer gewoon gereden bij dealer langs geweest deze zei accu is stuk na 4 jaar normaal? bij vraag: moeten we de accu eerst testen, was het antwoord niet nodig duidelijk dat de accu kapot is. Nieuwe accu gekocht en los meegenomen om thuis te wisselen. Die dag verder gereden met de zogenaamde kapotte accu. Auto s'avonds weer onder de carport en na een nacht stil gestaan te hebben bleek morgens alles weer normaal. Mijn accu bij de dorpsgarage laten testen en de accu gaf goed aan. De man van de garage vertelde dat het eigenlijk geen goed moment was om te testen na een rit dat het testen mogelijk een misleiding zou kunnen zijn het beste is om de accu te testen als deze een dag in ruststand zou staan. De accu vervangen door de aangeschafte nieuwe, en de oude s'avond om kwart over 5 opnieuw laten testen en de test 2 keer uitgevoerd bleek de accu nog steeds goed. Mijn zwager rijd met een Toyota hybride en vertelde dat hij ook een keer een lege accu gehad te hebben en na de accu te hebben opgeladen was alles weer normaal en heeft verder geen lege accu meer gehad. Is dit bij meerder Kia EV rijders wel eens voorgekomen?

Geplaatst (aangepast)

Een lege accu is hier op het forum wel vaker langsgekomen. Zelf nooit gehad bij de Niro's die ik heb gehad. Mijn auto staat in de zomer vaak weken stil (rij liever op twee wielen). Dashcam is aangesloten via geschakelde 12V zodat deze de accu niet leeg kan trekken.

Wel een rappe conclusie van de dealer, een snelle accutest meet de interne weerstand van da accu en is met een apparaatje van ca. €25 binnen seconden gebeurd. Dit had toch wel het minimale moeten zijn wat de dealer zou moeten doen alvorens een nieuwe accu te verkopen (tegen meestal een riant bedrag t.o.v. b.v. een Varta bij de automaterialenzaak).

aangepast door HenkM

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...