Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vorige week winterbanden op alu velgen laten monteren. De eerste dagen was er niks mis maar plots ging het storingslichtje van de TPMS branden.

Het hoofdstuk hieromtrent in de manuel bracht ook niet echt duidelijkheid.

Is eriemand die hetzelfde ondervind? Het is vervelend steeds dat oranje lampje te zien branden op de wijzerplaat :-(

De verdeler is pas vanaf 4 jan terug op post...

Trouwens mijn beste wensen voor het nieuwe jaar ! ;)

Posted

De verdeler is pas vanaf 4 jan terug op post...

Mooi taaltje toch dat Belgisch.

Wat bij ons een verdeler is, is volgens mij bij jullie een Delco.

Een verdeler is in Nederland een Dealer

Posted (edited)

Ik heb even in het Venga boekje gekeken, dit zal ook we lbij jou van toepassing zijn

Het waarschuwingslampje lage bandenspanning blijft gedurende 3 seconden branden nadat het contact in stand ON is gezet.

De waarschuwingslampjes lage bandenspanning en positie lage bandenspanning gaan branden als de spanning van een of meer banden aanzienlijk te laag is.

Het waarschuwingslampje lage bandenspanning gaat branden nadat het ongeveer 1 minuut heeft geknipperd

wanneer er een probleem aanwezig is in het controlesysteem lage bandenspanning.

Laat in dat geval het systeem zo snel mogelijk controleren door een offici

Edited by Venga1
Posted

Wat te doen in een noodgeval

6 22

✽ AANWIJZING

Als het controlelampje storing

TPMS, het waarschuwingslampje

lage bandenspanning en positie lage

bandenspanning niet gedurende 3

seconden gaan branden nadat het

contact in stand ON is gezet of de

motor draait, of als ze blijven

branden, laat dan uw auto door de

dichtstbijzijnde offici

Posted

Het probleem met je TMPS is dat je toen je nieuwe velgen deed plaatsen deze niet gerecet hebt.. Het is uitermate verstandig dit te doen..

Je bandenspanningsmeter/sensor is ingesteld op 17" met 225/45/17.. en nu ga je naar 15".. Is toch een "klein" verschil.. Als je je sensor niet recet krijg je de melding dat je bandenspanning niet goed is.. Logisch toch?

En ga je straks terug naar je 17" met zomerbanden, moet je WEER je bandenspanningsmeter receten... Het zelfde geldt ook als je nieuwe banden plaatst van dezelfde maat..

Posted
Het probleem met je TMPS is dat je toen je nieuwe velgen deed plaatsen deze niet gerecet hebt.. Het is uitermate verstandig dit te doen..

Ok, bedankt! :-P

Is dit iets wat je zelf kan doen of is dit een werkje voor de garage?

Posted

Dit zou je zelf moeten kunnen doen.. Alleen hoe weet ik niet.. Op mijn SW zit geen TPMS.. Hij is 1 maand voor die modificatie gebouwd.

• 2 weeks later...
Posted

Je bandenspanningsmeter/sensor is ingesteld op 17" met 225/45/17.. en nu ga je naar 15".. Is toch een "klein" verschil.. Als je je sensor niet recet krijg je de melding dat je bandenspanning niet goed is.. Logisch toch?

En ga je straks terug naar je 17" met zomerbanden, moet je WEER je bandenspanningsmeter receten... Het zelfde geldt ook als je nieuwe banden plaatst van dezelfde maat..

Vandaag in de garage de vraag gesteld, systeem zou niet te resetten zijn, in de originele velgen zit een sensor en bij het wisselen van de winterbanden zou alles gewoon moeten werken. Dus het storingslampje blijft voorlopig gezellig branden :?

Rgds

Philip

Posted

Heb je je winterbanden dan laten monteren op de velgen waar ook je zomerbanden opzaten?

Zo niet, dan heb je op dit moment dus geen enkele sensor op je auto aanwezig..

Posted
Vandaag in de garage de vraag gesteld, systeem zou niet te resetten zijn, in de originele velgen zit een sensor en bij het wisselen van de winterbanden zou alles gewoon moeten werken. Dus het storingslampje blijft voorlopig gezellig branden :?

Rgds

Philip

Ik zou die vraag ook eens neerleggen bij KIA Belgi