MarcoH Geplaatst 4 uur geleden Geplaatst 4 uur geleden Graag wil ik weten wat de ervaring is met led of Xenon? Volgens mij vertroebeld het licht bij led als het slecht weer is op donker asfalt. Heeft men advies Quote
asty Geplaatst 3 uur geleden Geplaatst 3 uur geleden Eerst even het stukje techniek. Met Xenon zit je altijd met de ballast voorschakelingen. Hoop gedoe dus, bovendien hebben die ook weer niet het eeuwige leven. LED verlichting is er in bijna alle fittingen leverbaar en prik je dan zo in je bestaande fitting, zonder extra gedoe van kabeltjes en of ballast schakelingen. Als je verlichting op een can bus staat heb je daar ook mee te maken om storingen te voorkomen. Ik heb in mijn vorige auto waar standaard halogeen in zat, vervangen eerst voor xenon, later voor LED. Alleen de lampen, dus in de bestaande fitting en koplampen. Dat is zowieso geen aanrader maar je komt er mee door de APK. Allebei 10 x beter licht als halogeen maar wat verstrooid lichtveld. In mijn huidige auto heb ik full led en ik kan niet anders dan bekennen dat het gerommel met verlichting in mijn vorige mobiel, niet vergelijkbaar is met wat ik nu voor een licht opbrengst heb. Maakt niet uit of het donker of lichter asfalt beton is, het is grandioos. Moraal van dit verhaal eigenlijk is dat xenon of led in een halogeen reflector te plaatsen niet een juiste combi wordt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.