Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 De cat. waarde is 15795 + 995 van het comfort pack + de lak, maakt samen 17380. de acessoires zijn 2064,00. Ik kreeg bovenstaande van mijn dealer, wat moet ik aan de verzekering precies opgeven nu? Quote
Venga-Boys Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 De cat. waarde is 15795 + 995 van het comfort pack + de lak, maakt samen 17380.de acessoires zijn 2064,00. Ik kreeg bovenstaande van mijn dealer, wat moet ik aan de verzekering precies opgeven nu? Ik neem aan dat je hem all-risk wil verzekeren. Dan zou ik 17380 opgeven. Bij verzekeruzelf betaal ik 477 per jaar (-75%) Voor Aansprakelijkheid en Volledig Casco..... Quote
Venga1 Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 ligt er aan bij welke verzekerings maatschappij je zit. Bij FBTO zijn accesoires gratis meeverzekerd. Dit is incl Comfort pakket Quote
Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 ligt er aan bij welke verzekerings maatschappij je zit.Bij FBTO zijn accesoires gratis meeverzekerd. Dit is incl Comfort pakket Moet ik dan niet 19... euro opgeven ipv 17? Quote
Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Ik geef altijd het totaal bedrag op.. dus incl alles... Ook al zijn die gratis meeverzekerd.. Als je accesoires hebt van Euro 10.000,- zijn ze opeens niet meer gratis meeverzekerd nl.. Kijk ook eens op www.ditzo.nl en ook op www.independer.nl Toen ik nog in Nederland woonde had ik in den beginnen mijn verzekering lopen via www.netpolis.nl (Bestaan deze eigenlijk nog) Een verzekering kiezen is altijd moeilijk. Wel raad ik je aan om een verzekering te nemen die niet meteen je no-claim omhoog gooit bij de eerste (schuld)schade. Quote
Venga1 Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Dan betaal je wel echte Nederlandse extra euro's Quote
Gast Jantje Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Dan betaal je wel echte Nederlandse extra euro's Klopt, maar wil jij het risico lopen dat je je auto total loss rijdt en dat de verzekering maar 19.000 uitkeert ipv de 23.000 die je auto je kostte inclusief alle extra opties, die zoals alex al aangaf, "gratis" mee verzekerd waren? Quote
Venga1 Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Klopt, maar wil jij het risico lopen dat je je auto total loss rijdt en dat de verzekering maar 19.000 uitkeert ipv de 23.000 die je auto je kostte inclusief alle extra opties, die zoals alex al aangaf, "gratis" mee verzekerd waren? Zie even mijn post in het cafe: http://www.kiaclub.nl/kiaclub-cafe/3255-kia-club-cafe-10.html#post22771 Ik heb mijn oude auto al omgezet naar de nieuwe auto,belt de dealer op. Ik heb zojuist mijn verzekering gebeld. Dit om te vertellen dat ik de auto niet ga ophalen. Dit moest ik wel doen, anders is de oude auto niet verzekerd. Ik heb direct even navraag gedaan. Ik zit bij FBTO. Je geeft het kenteken door, en alles is bekend. De accesoires zijn tot 1/3 van de auto waarde meeverzekerd. Dus in mijn geval mag ik ruim 5000 euro uitgeven aan de lak en extra dingen. Nou dat haal ik echt niet. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 Hieronder treft u een nieuwe premieopgave aan. Merk/type : Kia Venga Bouwjaar : 2010 Nieuwwaarde : EUR 18.854,00 Dekking : WA/Casco + oi Maandpremie : EUR 70,72 inclusief prolongatiekosten en 7,5% assurantiebelasting (exclusief EUR 9,00 mutatiekosten) Eigen Risico : EUR 136,00 per gebeurtenis BM-korting : 40% (1 schadevrij jaar) Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge Quote
Venga1 Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Hieronder treft u een nieuwe premieopgave aan.Merk/type : Kia Venga Bouwjaar : 2010 Nieuwwaarde : EUR 18.854,00 Dekking : WA/Casco + oi Maandpremie : EUR 70,72 inclusief prolongatiekosten en 7,5% assurantiebelasting (exclusief EUR 9,00 mutatiekosten) Eigen Risico : EUR 136,00 per gebeurtenis BM-korting : 40% (1 schadevrij jaar) Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge Quote
Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 Ik ben 23 jaar: zuid holland 08-08-1986, 1 schadevrije jaar.. ik krijg korting 40% op me verzekering. Denk niet dat ik dat ergens anders krijg. Ik kom overal boven de 120 euro uit zonder die korting die ik hier wel krijg. Nu zit ik via Avero Achmea, die korting krijg ik omdat het een kennis is. Heeft iemand enig idee hoe ze op dat totaal bedrag komen van de auto waarde? Ik zal ze morgen ook is even bellen. Quote
Alex VB Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Ok.. Deze info is dan iets uitgebreider.. Leuk dat iemand van 23 een Venga koopt/gekocht heeft.. Ik dacht dat tot 25 jaar je in een risico groep valt vanwege je jonge leeftijd.. Maar weet dat niet zeker.. Totaal bedrag is opgave zonder extra's etc.. Daarvan gaan ze altijd uit.. en daarna worden de extra's erbij opgeteld als accesoires of dergelijke... Verzekeringen kan je altijd tegen elkaar laten bieden.. Je kan zeggen dat je Bij Avero Achmea maar € 70,- betaald en vragen wat zij voor jou kunnen betekenen ondanks dat je maar 23 bent en maar 1 schadevrij jaar hebt.. Quote
Remko .me Geplaatst 6 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 6 Januari, 2010 Ok.. Deze info is dan iets uitgebreider.. Leuk dat iemand van 23 een Venga koopt/gekocht heeft..Ik dacht dat tot 25 jaar je in een risico groep valt vanwege je jonge leeftijd.. Maar weet dat niet zeker.. Totaal bedrag is opgave zonder extra's etc.. Daarvan gaan ze altijd uit.. en daarna worden de extra's erbij opgeteld als accesoires of dergelijke... Verzekeringen kan je altijd tegen elkaar laten bieden.. Je kan zeggen dat je Bij Avero Achmea maar Quote
Venga1 Geplaatst 6 Januari, 2010 Geplaatst 6 Januari, 2010 Bedankt voor compliment! Ik heb altijd Kia gereden, vanaf mijn eerste auto, Kia Picanto, die heb ik nu 1,5 jaar. Ik heb de Venga reeds gekocht.Ik ga denk ik FBTO vragen wat ze mij kunnen bieden.. want die hebben accessoires bij auto in.. dat is wel fijn 1/3 van de waarde. Gekke is ik krijg dit: FBTO Autoverzekering - Premie berekenen Premie berekenen - Premieoverzicht Uw auto Kia Venga 1.4 cvvt x-tra Uw no-claim korting 50,00 % (1 jaar schadevrij) Dat kan per maatschappij verschillen , ivm eventuele acties. ALs je nog geen schade hebt gehad,kan je de No claim beschermer weglaten. Heb je b.v naar de collectiviteit kortingen gekeken? Misschien kan je daar ook nog extra kortingen uithalen Hoe kan dat nou? een no-claim korting 50% met 1 schadevrij jaar? Ik kreeg ook ooit een extra bonus korting bij een kennis. Dat heb ik op papier laten zetten, dit nam FBTO zonder problemen over. Heb je b.v nog een eigen risico ? kijk maar eens na. Het kan je een aantal euro's per maand schelen als je min 150 euro eigen risico neemt Quote
Gast reen Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Wat een dure verzekering hebben jullie! Ik heb al zitten rekenen en ik kom op mijn verzekering voor 45 euro uit per maand zonder risico! Incl. 75% no claim. Quote
Remko .me Geplaatst 7 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2010 Wat een dure verzekering hebben jullie!Ik heb al zitten rekenen en ik kom op mijn verzekering voor 45 euro uit per maand zonder risico! Incl. 75% no claim. Ehh vergeet niet: Ik heb nu twee jaar me rijbewijs, 1e auto was een Picanto, nieuw. 40% korting.. onbeperkt kilometers per jaar he. Quote
Alex VB Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 @Reen, Kijk eens goed.. Het betreft hier een verzekering voor iemand van 23 die in Noord-Holland woont en net 2 jaar zijn rijbewijs heeft!! Sorry dat ik het je "vertellen" moet, maar lees eerst wat er staat, denk goed na wat je wilt schrijven en voordat je het schrijft denk je nog eens goed na.. Het impulsief reageren - wat misschien voortkomt uit je enthousisiasme - kan bij sommigen in het verkeerde keelgat schieten.. Dit is een wel gemeend advies.. Doe er wat mee aub!! Quote
Remko .me Geplaatst 7 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 7 Januari, 2010 Ik heb de verzekeringen FBTO en mijn verzekering tegen elkaar uit laten spelen, morgen hoor ik mijn nieuwe premie en welke voorwaarden/met antwoorden op mijn vragen. Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de vele reacties. Nog even terugkomend op de andere verzekeringen als ditzo, die waren niet zo happering en wilde geen korting toepassen. Ben erg benieuwd wat ik aangeboden krijg. Belangrijkste vind ik dat ALLE accessoires en echt ALLES inclusief ongevallen inzittende meeverzekerd is maximaal. Ook onbeperkt kilometers op jaarbasis is een must, ik rij rond de 35000 per jaar, dat verschil met onbeperkt en 35000 is minimaal. Quote
Venga1 Geplaatst 7 Januari, 2010 Geplaatst 7 Januari, 2010 Wat een dure verzekering hebben jullie!Ik heb al zitten rekenen en ik kom op mijn verzekering voor 45 euro uit per maand zonder risico! Incl. 75% no claim. Reen Wat een dure verzekering heb jij! zonder no claim beschermer ben ik 15 euro minder aan het betalen als jij doet. Echt!! Reen, ik denk dat je best wel aardig bent, maar aub stop er nu eens mee om een ander te vertellen dat jij alles beter en goedkoper hebt Dit ook nog eens zonder het verhaal goed te lezen Ik vind het absoluut niet erg dat je op het forum zit, en dat je ook reacties plaatst. Maar Reen doe dat nou eens positief, en niet alleen op een manier van ik ben beter. Zo help je Chrones echt niet Als we niet oppassen gaan we met z'n alle heel lelijk tegen elkaar praten. Met als gevolg: een heel groot slot op het KIA forum En dat willen we met z'n alle niet. Ik denk jij ook niet Graag positief en hulpzaam reageren. Als we niet oppassen krijgt dit forum een onprettige stemming Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.