kommaarbinnen Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 In de autovisie van 7 januari staat een test tussen de venga 1.4 x-ecutive en de note 1.4 life +. En de winaar is.............. de Venga met een neuslengte voorsprong. groet Ruud Quote
Smart Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 In de autovisie van 7 januari staat een test tussen de venga 1.4 x-ecutive en de note 1.4 life +. En de winaar is.............. de Venga met een neuslengte voorsprong.groet, Ruud Hey Ruud, dat is een goed bericht, toch? Hij heeft dus een betere note gekregen..... Quote
Venga1 Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Ruud Kan je aangeven waarin/waardoor de Venga beter is? Quote
kommaarbinnen Posted January 7, 2010 Author Posted January 7, 2010 Als het gaat om binnenruimte, bagagecapaciteit en multifunctonaliteit dan zijn ze goed vergelijkbaar maar de venga maakt zijn geringe meerprijs meer dan goed met zijn standaard ESP, extra airbags, schijfremmen rondom, betere banden en een hoger trekgewicht. Let wel we hebben het hier over de 1.4 Over het geheel genomen voelt de Venga ten opzichte van de Note een klasse hoger aan. Quote
Peterrrrr Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Heb de Autovisie net ook even doorgekeken op mijn werk. De Note had een betere aandrijflijn maar daar wordt in dit segment niet naar gekeken. Ik denk eerlijk gezegd dat de Venga wel iets meer auto is maar de Note gaat natuurlijk al weer 3 jaar mee dus spreekt dat eigenlijk wel voor zich. Leuke test in ieder geval ! Quote
kommaarbinnen Posted January 7, 2010 Author Posted January 7, 2010 hoi Peter, Jij kan natuurlijk goed vergelijken omdat je ze allebei verkoopt. Quote
Peterrrrr Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Yep, ik heb tevens wat langer in een Note 1.4 Life gereden en een Note 1.6 life+ ! Fijne auto maar de besturing van de Venga is fijner, minder direct ! Tevens is de Venga gewoon breder en heeft meer ruimte. Ik heb qua rijden nog niet echt kunnen vergelijken want heb onze demo verkocht nadat er 100km mee was gereden ! Onze nieuwe demo ga ik deze week tenaamstellen en dan zal ik er een paar dagen flink mee gaan rijden ! Quote
Venga1 Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 Je heb een mooi vak. lekker je hobby uitvoeren, en elke week een andere bak Quote
Alex VB Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Je heb een mooi vak.lekker je hobby uitvoeren, en elke week een andere bak En ook elke week je bijtelling laten aanpassen.. Of hebben jullie een soort bijtellingspool? M.a.w je betaald een jaarlijks vast bedrag maar kan welk elke demo auto rijden.. Quote
Peterrrrr Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Was het maar waar.... dan had ik hir niet moeilijk gedaan over een Cee'd SW of Soul !!! In 2008 kon je gewoon rijden wat je wou voor een standaard dealerbijdrage van +/- €150,- netto p/m !!! Ik heb 6 Nissan Qashqai's gereden met alles erop en eraan. Sinds 2009 moeten we elke dag bij houden welke auto je rijdt en wat je ermee gedaan hebt ! Voor de Cee'd SW met 25% bijtelling betaal je nu ruim €190,-, vind ik in vergelijk met de Qashqai's die ik heb gereden heb veel geld ! Quote
Peterrrrr Posted January 8, 2010 Posted January 8, 2010 Maar ik heb wel een leuke baan... Heb voor mijn trouwen in 2008 een Nissan 350Z roadster geregeld, heb al een aantal km's in de nieuwe 370Z (330PK) gemaakt afgelopen jaar, en kan elke dag rijden in wat ik wil ! (als ik maar betaal) Quote
kommaarbinnen Posted January 9, 2010 Author Posted January 9, 2010 Ik moet het artikel nog lezen maar in de auto-review van jan. 2010 staat een rij impressie van de Venga met 1.6 motor. Quote
Smart Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 ..........en kan elke dag rijden in wat ik wil ! (als ik maar betaal) Dat geldt ook voor mij hoor! Quote
Smart Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Ik moet het artikel nog lezen maar in de auto-review van jan. 2010 staat een rij impressie van de Venga met 1.6 motor. Daar had ik even overheen gelezen. Ik zal dit blad gelijk eens even halen. Bedankt! Quote
Venga-Boys Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Daar had ik even overheen gelezen. Ik zal dit blad gelijk eens even halen. Bedankt! En....? wat vindt Auto-review van de 1.6 Quote
Smart Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 En....? wat vindt Auto-review van de 1.6 De 1.6 van de Venga wordt door de autotester vergeleken met een downsizemotor zoals bij VW/Fiat. Dat is natuurlijk niet helemaal fair, maar ik ben zelf ook van mening dat als je nieuwe motoren ontwikkelt, dan moet je wel proberen de gevestigde orde een gevoelige tik te geven. Helaas is dat nog niet aan de orde. De 1.6 van de Venga mist wat souplesse. Zet er maar een mooie 1.4 Turbo/compressor in met 140 pk, geheid dat ik dan voor die motor zou gaan. Quote
kommaarbinnen Posted January 12, 2010 Author Posted January 12, 2010 (edited) Nog een "Test" van de Venga Kia voert in korte tijd een grote renovatie van zijn modellijn uit. Vorig jaar verscheen de Soul, terwijl de Cee’d en de Sorento een verjongingskuur ondergingen. Sinds enkele weken staat de Venga nu bij de dealers, terwijl later dit jaar de verjongde Sportage zijn opwachting maakt. Met de Venga voegt Kia een goed smoelende MPV toe aan het B-segment van de automarkt. Hij heeft Zuid-Koreaanse ouders, maar is ontworpen in Europa en wordt hier ook gebouwd. Met het uitbrengen van de Venga schudt Kia het segment van de compacte MPV’s danig op. Want de nieuwkomer oogt vlotter dan zijn naaste concurrenten. Klassegenoten, zoals de Ford Fusion, Nissan Note en de (huidige) Opel Meriva, zien er ineens belegen uit naast deze Koreaanse nieuweling. Genoemde soortgenoten hebben het klassieke, nogal vierkante voorkomen, dat vanouds het kenmerk is van een MPV. Bij de Venga zien we een veel vlottere vormgeving. Dit is het werk van chef-designer Peter Schreyer en zijn medewerkers. In de ontwerpstudio in het Duitse R Edited January 12, 2010 by kommaarbinnen Quote
Smart Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 (edited) Plus: • Fraai gelijnd ruimtewonder • Mooi compleet uitgerust • Prettige prijs/kwaliteit relatie Min: • Stop/start werkt niet bij vrieskou • Vering mag wat straffer • Windgeruis vanaf 120 km/u Een beetje flauw om het start/stop systeem als min te beschouwen, omdat hij bij vrieskou niet werkt. Ik heb gelezen dat dat voor elk start/stopsysteem geldt, ongeacht automerk. 1. Wie heeft het windgeruis boven de 120 km/u opgemerkt? 2. 1 op 12,2 is nou geen beste score voor een 1.4 motor, ondanks het winterweer! Mijn Opel Zafira met 1.8 Ecotec motor (1445 kg) reed in de winter gewoon 1 op 12,5. Edited January 12, 2010 by Smart Quote
Venga1 Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 Arnold Het blijft in de volks mond `maar`een KIA. Volgens mij zal er geen een test verschijnen waar er alleen maar de loftrompet wordt geblazen. Ik vind het heerlijk rijden!! Ben wel benieuwd hoeveel sterren de crashtest krijgt Quote
Smart Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 ArnoldHet blijft in de volks mond `maar`een KIA. Volgens mij zal er geen een test verschijnen waar er alleen maar de loftrompet wordt geblazen. Ik vind het heerlijk rijden!! Ben wel benieuwd hoeveel sterren de crashtest krijgt Snap ik Peter, maar als ik wil gaan voor een 1.6, hoeveel verbruikt deze motor dan wel niet in een test? De Kia rijdt overigens heerlijk, daar heb ik niets op aan te merken. Wel wat de tester benoemd over de vering, dat heb ik ook geconstateerd. Maar alleen bij het nemen van drempels. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.