Ga naar inhoud

KIA RIO 1.6 X-treme zwart


Hellen

Aanbevolen Berichten

Dat heb je als je een sportief uitziende wagen koopt met al dat rood. Je blijft gassen. En je durft wel. Zo'n 5 kilometer te hard.

Wel een gedeelte rond Rotterdam met 80 hoor!! Tis maar dat je het weet.

De JVC ziet er ook goed uit en past mooi bij het geheel. OP naar de volgende 2000 kilometer en mogelijk gaat hij nog wat zuiniger rijden, maar dat ligt aan het voetje.

IK vind het een gave bak en veel plezier met opleuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Inmiddels rijd ik volgens de boordcomputer alweer een stuk zuiniger hij geeft nu 8.6 liter aan. Dus dat gaat de goede kant op ;)

En inderdaar ik houd wel van doorrijden maar gek genoeg merk ik dat deze wagen in stadsverkeer echt zuiniger is dan op de snelweg. Het vele stoppen en optrekken lijkt hem niet uit te maken.

Ik ben vandaag op de autotuning beurs geweest in de RAI en kocht een leuk ledjes frame voor om de radio. Het past niet echt lekker omdat het dashboard beetje rond afloopt. Ik heb hem nog maar niet vast geplakt omdat we er iets anders op moeten verzinnen maar wilde wel vast wat foto's maken. Het ziet er een tikke ordi uit maar op zich wel geinig ;) Voordat hij echt vast mag moet dus ook de draad netjes weg worden gewerkt maar dat is een leuk klusje voor mijn ventje ;) Die heeft daar meer verstand van en vooral geduld voor !

P1050313.jpg

P1050311.jpg

P1050312.jpg

Op de toon van de muziek verkleuren de ledjes is toch altijd leuk en leid ook helemaaaal niety af tijdens het rijden ;)

P1050309.jpg

Deze gordelhoesjes hadden we een tijdje terug al gekocht ziet er leuk uit maar die dingen draaien steeds rond de gordel ik krijg ze niet lekker om de gordel heen.

P1050310.jpg

iCN320_a.jpg

Ik heb van de week deze navigator gekocht ik moest naar Belgie en dacht kan mij het is best makkelijk dit is de goedkoopste die ik vinden kon maar bevalt gewoon super ! ik ga denk ik uitbreiden wat kaarten betreft want ik ben er echt over te spreken. Mijn vriend heeft tomtom op een PDA maar ik vind dit echt geweldig standaard benelux erop en dat voor 259 euro ! Geen gedoe met een antenne en zelf met de antenne ingeklapt prima bereik. Enige minpuntje je MOET stilstaan om de satelliet op te vangen voor je een route kan gaan berekenen. Heeft ie eenmaal een satelliet gevonden dan kan het ook rijdend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag kwam ik thuis en ik parkeerde mijn auto netjes voor de deur, zoals ik elke dag doe. Plotseling een beetje raar geluid en opeens was de druk weg van de stuurbekrachtiger. Ik stap uit en zie tot mijn schrik dat er een stroom roze vloeistof onder de motorkap vandaan komt. Ik zie het zelfs door een van de breedstralers lopen !!! Grote paniek natuurlijk want je weet meteen dat het goed mis is !

Ik heb direct de KIA service gebelt en er zou zo snel mogenlijk iemand langskomen. De ANWB is snel ter plaatse en controleerd of de slangen los zijn of dat het ernstiger is. Natuurlijk heb ik echt gewoon altijd pech en blijkt er niets mis op eerste gezicht met alle slangen etc. Hij denkt dus dat de pomp kaduuk is !!

Dat word dus auto af laten voeren en ik, ik kan wel janken wat een pech dit was nou waarom ik een nieuwe auto wilde hebben omdat ik veel te vaak pech had en zo vaak langs de kant heb gestaan dat ik het echt niet meer op kon brengen.

P1050314.JPG

De sleepwagen is snel ter plaatse en daar gaat je auto dan, met pijn in je hart zie je het gebeuren.

P1050315.JPG

Het is nog eens slecht weer ook !

P1050316.JPG

Niet gemakkelijk om een zwarte auto goed te fotograferen in het donker.

P1050317.JPG

Lijdzaam kan ik toekijken hoe hij op de sleep auto word gehesen en bang ben voor beschadigingen.

P1050318.JPG

P1050319.JPG

Vooral leuk om te horen van de ANWB meneer dat hij zelden KIA's heeft omdat het zulke goede auto's zijn. Dat wil ik nu helemaal niet horen want waarom mijn auto nou wel???

P1050320.JPG

Daar staat ie dan klaar om afgevoerd te worden, zelfs de buren staan voor het raam zo bijzonder is dit toch niet?? Of toch wel misschien een auto van 4 weken op transport?

P1050321.JPG

Ik mag gezellig meerijden naar het leenauto punt ik ben er echt even helemaal van slag door. De leenautomeneer geeft een nieuwe Seat Toledo mee. Natuurlijk een prachtige wagen maar ik wil alleen maar mijn KIAtje !! Leuk zo'n valentijns kado :(

Nu afwachten wat de schade nou werkelijk is en vooral hoe kan dit?? Ik rijd echt netjes met de auto, ros niet over verkeersdrempels heen, ik stuur niet helemaal door tot je klem zit in de wielbakken niets van dat alles. Enige waar ik me schuldig aan maak is dat ik wat te hard rijd af en toe maar ook niet extreem ofzo ik rijd op lange ritten gemiddeld 130/140 daar moet een auto toch tegen kunnen en kan me nauwelijks voorstellen dat dat het probleem is?

Maar goed ik baal dus giga kan je nauwelijks vertellen hoe erg. Ik hoop dat ze hem snel kunnen maken en ik weer snel in mijn eigen autootje zit !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank jullie wel !

Ja ik wilde wel gaan inderdaad en hoop ook dat hij dan gemaakt is want met een Toledo lijkt dat me niks hoor wat een onding die bak. :shock::D

Ik heb nu voor de rest van de week een leenauto en hoop toch echt dat hij voor maandag gemaakt is anders moet die lener weer terug. Echt ik kan het niet opbrengen om dan weer met de bus te moeten pffff.

Maar goed ik zal proberen positief te blijven en er van uit gaan dat KIA Almere hem snel zal maken.

Duim duim duim !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Hellen,

Ook vanuit Rotterdam een teken van medeleven!

Wat een drama joh en balen zeg!

Ik hoop dat je Rio weer snel gerepareerd zal zijn en dat er zich vanaf dan geen verdere problemen meer voordoen.

Dat zijn geen grappen natuurlijk, want je denkt bij de aanschaf van een nieuwe auto gevrijwaard te zijn van allerlei ellende.

Je garagehouder zal 'm wel snel en goed voor je repareren. Dus kop-op en voor dat je het weet rijd je weer in je mooie Rio rond.

Als ik jou zo hoor is die nieuwe Toledo dus ook niks!!!!

Succes, sterkte & groeten,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi hoi,

Vandaag een erge drukke dag op het werk en kon dus niet in de ochtend meteen KIA bellen. Dus om uur of 13.00 eens gekeken op mijn mobiel of er al een berichtje was ingesproken over mijn auto. Heb er vanacht echt slecht door geslapen en was er niet gerust op. Nog even Midas gebelt of hij al wat had gehoord maar ook nog niet.

Dus ik heb ze gebelt en ik kreeg te horen dat hij al klaar was !!! Jeetje das snel ! Dus ik nog van maar wat en hoe en waarom nou goed ik kreeg te horen dat er een slang los was dus niets ergs vandaar dat ie zo snel klaar was.

Dus snel gevraagd waar ik de leen auto weer moest achterlaten omdat ik mijn auto wel heel graag weer terug wilde hebben. Toevallig kon ik vandaag vroeg naar huis omdat ik een sollicitatie gesprek zou hebben.

Die leen auto moest naar bleek terug naar de verhuurder en die zit in Almere Haven KIA zit in Almere Stad. Niet handig dus !! Een van de monteurs hoorde dat gesprek en bood aan mij op te pikken als ik in Haven zou zijn. Dat was nog eens service !!

Dus ik naar Almere Haven toe maar wist alleen dat het op de steiger was en dat het tevens een vestiging van ETC was. Een taxi bedrijf. Ben dus totaal niet bekent in Almere Haven en stond daar dus echt van sjit en nu ik had wel papieren van die verhuur maar daar stond een adres op van Apeldoorn ! Dus ik dacht ik ga maar even bellen dus ik pak mijn telefoon stond daar een voicemail op van KIA dat ik met spoed moest terug bellen. Dus ik hun bellen ik dacht nog onee toch niets iets met de auto dat ie toch niet gemaakt is of zo. Nee ze vroegen zich af waneer ik in Haven zou zijn omdat ze om 5 uur dicht zouden gaan. Ze hadden gedacht dat ik meteen al weg was gegaan na mijn telefoontje dus ik nog uitleggen dat ik gewoon op het werk was en nu dus pas in Almere Haven stond maar dat ik het juiste adres niet wist !

Dus die monteur geen nood blijf staan waar je staat en ik kom er aan in jouw auto ;) Dat was nog eens leuk je eigen auto te zien rijden !! En DAT ie rijd pfffff.

Nou goed ik werd naar de verhuurder geloodst en daar spraken we even door wat er nou aan had gescheeld deze monteur die me kwam halen had mijn auto ook gemaakt. Er was dus een slang losgeschoten. Er schijnen tuutjes te zitten waar je de slang omheen klemt. Op dat tuutje om de slang gaat dat een slangklem en deze klem zat dus niet op het tuutje maar er voor !! Hij heeft er een geheel nieuwe slang opgezet die hij uit een andere nieuwe wagen had gehaald ! En bij controle van de overige slangen vond hioj er nog een die zo zat. Ik kon er dus niets aan doen. Dit scheen een af fabrieks foutje te zijn geweest. Dus reservoirtje weer vullen en de boel goed ontluchten en ik kan weer rijden.

Wel fijn want ik had een sollicitatie gesprek en das toch wel het fijnste als je dan in je eigen auto kan rijden. Die Toledo was niets mis mee hoor die lijkt kwa interieur enorm op de nieuwe Leon maar hij was zo log en traag. Ding weegt ruim 1300 kilo en het was een 1.6 das echt wat aan de krappe kant. Je voelt je er wel mega velig in want je zit vrij hoog en hebt goed overzicht op de weg. In de file was het een relaxte auto omdat ie wat zwaardere pedalen heeft dat is dan wel lekker. Maar verders niet mijn auto, ik vind hem zo wie zo lelijk beetje oude lullen auto. Het is wel een prima gezinsauto lekker ruim en erg luxe. Maar nee niks voor mij !!

Ik ben dus weer helemaal happy met mijn eigen autootje !! Gelukkgi heeft ie er verdfer geen schade aan over gehouden nouja op wat vette vingers in mijn interieur na maar dat kwam door de sleper. Morgen ben ik vrij dus dan maar even flink poetsen !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hai Hellen, ik krijg mijn LX 1,4 morgen, die is lang niet zo fancy als de jouwe maar ja verschil moet er wezen.

Wat betreft brandstofverbruik, het duurt even voordat ie minder zuipt, tijdens inrijden duurt het even voordat verbruik stabiel wordt.

Goeie graadmeter: www.autoverbruik.nl

hier hebben al 2 Rio Extreme eigenaren ingevuld wat zij verbruiken, als je jezelf aanmeldt en je verbruik bijhoudt dan heb je een mooi overzicht.

Groetjes

Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hai Hellen, ik krijg mijn LX 1,4 morgen, die is lang niet zo fancy als de jouwe maar ja verschil moet er wezen.

Wat betreft brandstofverbruik, het duurt even voordat ie minder zuipt, tijdens inrijden duurt het even voordat verbruik stabiel wordt.

Goeie graadmeter: www.autoverbruik.nl

hier hebben al 2 Rio Extreme eigenaren ingevuld wat zij verbruiken, als je jezelf aanmeldt en je verbruik bijhoudt dan heb je een mooi overzicht.

Groetjes

Anja

Hoi Anja ja dat was ook niet mijn oorspronkelijke plan hoor deze auto te kopen ;)

Autoverbruik gebruik ik al en beide x-tremes zijn van mij hahaha althans de accounts. Dat ene account is niet goed dat moet eraf maar ze reageren niet op de email ;)

Heeeeeel veel plezier met je nieuwe auto en wel foto's maken !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


HAHAHAHA en ik maar denken dat de Extreme al extreem vaak verkocht was :-) maar nee, dubbele inschrijving op autoverbruik :-)

Ik heb mij inmiddels ook aangemeld!

De foto's komen er nog aan (moet nog even een dagboekje aan gaan maken).

Ze hebben vorige week donderdagochtend de radio en carkit uit de Picanto LXE "gesloopt" en deze toen in de Kia Rio 1.4 LX gezet, 's avonds heb ik m opgehaald. Radio en carkit helemaal goed ingebouwd, navigatiesysteem hadden ze even niet op voorraad (krijg een Navman uit de actie) dus die haal ik nog op, heb ook een bagagenetje aangeschaft, wordt nu al nerveus van het heen en weer glijden van bagage, dat gebeurde in de Picanto niet zo erg, maar ja die heeft ook eigenlijk geen kofferbakkie :-)

Heb er inmiddels iets meer als 400 km opzitten, de eerste tankbeurt was net geen 1 op 12.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd ! Welke kleur heb je genomen? Ik heb zelf die navman pas geleden aangeschaft vindt het weer zwaar k*t dat ik echt niets extra's heb gekregen zelfs een ISO kabel voor de radio kon er niet af daar baal ik best van. Terwijl ik toch niet de goedkoopste auto heb meegenomen.

Nou goed jij bent dus lekker aan het rijden goedzo !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben een blauwe genomen, nu bijna 700 op de teller :-)

We kochten de Rio precies in de Navman actie, vandaar de Navman er bij. Vind het wel raar dat je dealer niet eens een kabeltje voor je over hebt, onze dealer bouwt gewoon de radio en carkit over als service!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou vandaag dan eindelijk het frame laten verwijderen waar dus de radio in moet. Ik moest naar de garage toe om te laten kijken naar het vocht in de achterlampen. Dat schijnt normaal te zijn en moet vanzelf verdwijnen.

Maar goed het frame eruit was misschien 10min werk terwijl er was gezegt dat het erg veel werk was. Dat viel dus mee. Dus ik weer blij naar huis en vanavond heeft mijn vriend de radio weer gemonteerd maar nu in zijn eigen behuizing. Allemaal prachtig maar helaas zoals jullie inmiddels weten van mij gaat hier nooit iets zoals gepland dus toen we de radio aan deden, deed deze niets !

Hee raar ! Dus alles bekeken en gecontrolleerd, kabels, aansluitingen, zekeringen etc. Maar alles lijkt goed. Dan de radio misschien stuk? Ook raar want vanmorgen deed ie het nog voordat ie er uit was gehaald. Dus omdat uit te sluiten heeft mijn vriend hem even in zijn auto aangesloten en alles doet het daar gewoon !

Zou er dan door het uitnemen van dat frame iets kapot zijn in de auto?? Maar wat?? De zekeringen hebben we al gecheckt en die zijn in orde. Die dikke kabel die dus achter de radio hoort is ook nog helemaal onbeschadigd die zit mooi in een bescherming en daar zien we ook niets aan.

Iemand dus een sugestie?? Ja terug naar de dealer I know ik sta er niet om te trappelen want het was vanmorgen alweer zo'n gedoe daar. Ik had gisteren gebelt voor dat vocht en dus met de vraag of ze dat frame eruit konden halen. Dus afspraak gemaakt om 10.15 vandaag ik heb er vrij voor genomen en ga dus langs. Nou even die lampen kijken okee dat hoort zo nou prima dan dat frame....o nee hoor zei die dat kan niet zo een twee drie want dat is heeeeel veel werk. Daar moet je echt een afspraak voor maken??? Ik dus ehh dat heb ik gedaan ik heb gisteren gebelt en ik kon dus vandaag om 10.15 komen?? Ja maar er zijn nu al 2 wachtende voor je en dit is meer werk dan ik dacht. Dus ik wat dacht je dan? Ja dat er een ander frame uit moest een van je radio zelf? Ja doei ik heb exact uitgelegd wat er moest gebeuren en dat het eigenlijk al tijdens de aflevering had moeten gebeuren dus ik van en nu...nou moest ik maar een andere dag terug komen...dus ik nog maar ik heb er nu vrij voor genomen. Nou toen mocht ik om 14.00 wel terug komen....

Pffff dus ik zie de bui al hangen als ik weer terug moet. Dus wie oh wie heeft de gouden tip.

Oh p.s. ik vroeg nog naar die navman actie en nee daar konden ze niet aan beginnen. Ik kon er wel een krijgen hoor maar dan mocht ik 400 euro afrekenen !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan zijn dat de kia alleen met een stroom draad word afgeleverd.

Als dat zo is moet je de rode en de geledraad van je radio samenvoegen, en zou die het weermoeten doen.(geel bij rood)

Meestal kan dit gewoon in de kabelboom van de radiozelf dmv de zogenaamde mannetje vrouwtje bevestiging.

Het kan overigens niets schaden!

Dus probeer het maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Timo,

Nou de radio heeft er al even ingezeten dus ik weet zeker dat dat het niet zal zijn. Taz heeft al een tip aan de hand gedaan die we even gaan proberen. We hebben nog een zekeringen kast onder de motorkap die hebben we nog niet gecheckt dus dat gaan we nog eerst even doen.

Thanxs voor het meedenken !!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij doet het weer !! KIA Amsterdam heeft het probleem opgelost EN de radio weer netjes gratis en voor niets voor me ingebouwd !

Super geholpen daar eerlijk waar !!

De monteur had nog een extra, die vertelde dat hij de kentekenhouder eraf had gesloopt en er een van hun bedrijf op had gezet hahahahaha geweldig !!

Ik mag dat wel dat soort humor !!

Ik ben dus weer helemaal blij !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...

Betrapt dus ! Pretparken is een van onze andere hobby's en Walibi is ons thuisparkje ;) Dus als die wat ludieks doen zijn we aanwezig hoor :) Niet dat ik de kaarten nodig heb want ik heb een seasonpas elk jaar.

Ik ging meer voor de Walibi knuffel want die had ik nog niet. Hij staat nu lekker op mijn hoedenplank naast zijn andere walibi vriendjes ;o)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




×
×
  • Nieuwe Aanmaken...